Callingrange bij resteal

• 5 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Nog niet mee bezig houden. Zulke dingen worden pas nodig vanaf NL100, daarvoor heb je ze nog niet nodig.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik begrijp je vraag niet helemaal Leo...

Bedoel je dan dat jij op de BTN zit en je probeert een steal, maar een van de blinds callt je en nu wil je zijn calling range weten?
      Op zich maakt dat niet zoveel uit, hij kan met ATC callen als hij denkt dat je stealt. Gewoon een standaard cbet op de flop als je gemist hebt. Als hij die callt, dan stoppen met betten en c/f spelen.

Als je bedoeld dat jij op de blinds zit en BTN probeert een steal, dan moet je niet callen. Je moet dan alleen reraisen of folden, afhankelijk van zijn ATS (attempt to steal).

Denk overigens dat het op 10NL ook nuttig is om steals en resteals in je arsenaal te hebben. Het is typerend voor SSS dat je blinds bloed, dus alles wat je terug kan pakken is meegenomen. Als ik SSS spelers om me heen heb, dan probeer ik een steal met ATC, net zolang tot ze terugvechten (wat erg lang kan duren).
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Ok, duidelijk.

Dit stukje is wat ik bedoelde:
      Optimal Behavior of the Stealer

We will consider a stealraise of RS = 4 and ATS = 20.
      Now consider the EV in different situations:

Now we will have a look at the EV in different situations:

Staat hier

Omdat ik altijd graag begrijp wat ik lees, vraag ik het ff ;)

Groeten,
      Leo
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ok zo, dan begrijp ik het weer (is al laat voor me :) ).

Dat staat er inderdaad een beetje vaag uitgelegd.
      RS (raisesize) = 4BB
      ATS (att. to steal)= 20% (1/5 van de gevallen dat hij op BTN zit en first in probeert hij een steal).

ATS van 20 wordt als optimaal gezien, daar kan je over discusseren, maar ok.

Op pagina 2 kan je in de tabel zien wat je resteal range is t.o.v. een ATS van 20. Dat is ATo+, ATs+, KQs, 88+. Dit komt neer op een resteal range van 8%. Met die handen zou je dus ook zelf een resteal kunnen callen.

Die voorbeelden van maximalisatie werken voor mij alleen maar verwarrend. Begrijp ze zelf dus ook niet helemaal. Heb geen idee hoe ze aan die uitkomsten komen van calling range en resteal, waardoor die mooie graphs onder nog verwarrender werken.
      Ik weet nog dat ik er ooit heel lang naar gekeken heb, maar dat heeft me niet veel geholpen :D . Ik zal morgen nog 's een poging doen.

Maar het belangrijkste is denk ik dat je weet wanneer je een resteal kan callen en wanneer niet. Dat haal je dus uit pagina 2.

Goeie vraag! Als ik er compleet naastzit of iemand anders kan het duidelijker uitleggen dan lees ik het ook graag ;)
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Haha, geen probleem hoor! :)

Tnx voor je uitleg iig, heb me er zelf ook op blindgestaard.
      Denk dat ik p.3 gewoon maar laat zoals het is :)

Groeten,
      Leo