25NLfr [22]: Valueshove op turn

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Vandaag eerste sessie 25NL gespeeld op pokerstars. Heb even snel 400$ gestort en daar komen binnenkort 100 bij als ik mijn geld van titan heb.

Ik heb deze sessie een keer een stack gewonnen met top two pair tegen top pair waar ik flop 2/3 bette een reraise kreeg en zelf gereraised had. De turn had ik gepot en de river geshoved.

Een keer een cooler met TT tegen QJ op een 6QJTJ board. Waar ik de turn heb gereraised en de river had geshoved.

Maar nu deze hand. Ik had timmey een keer ge3bet in de blinds en tegen hem een pot verloren nadat mijn 2nd barrel werd gereraised en ik air had. Dus mijn immage was nogal bluffy tegen hem. Nu komt deze hand. Ik denk dat ik een goede en mooie play heb gemaakt tegen hem. Vooral door mijn immage. Ik heb geen stats omdat PT het niet doet op het moment. Maar ik zag hem aan meerdere tafels zitten. Ik shove de turn omdat het zo ontzettend niet geloofwaardig uitziet en ik hoop dat hij met top pair of overpair called. Hij bet de flop namelijk veels te dik dus daar leid ik aan af dat hij op zn minst top pair heeft.

Ik weet niet hoe die Handconverters voor ps werken dus ik heb het maar zo overzichtelijk mogelijk gedaan.

PokerStars Spel #14911571501: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 29/01/2008 - 13:43:17 (ET)
      Tafel 'Kreusa' 9-max Plaats #2 is de button
      Plaats 1: unluckyducks ($57.30 in chips)
      Plaats 2: biereaufrais ($7.40 in chips)
      Plaats 3: Pratox ($25.60 in chips)
      Plaats 4: goathletics ($25.25 in chips)
      Plaats 5: Cora T ($18.35 in chips)
      Plaats 6: Bradley_W ($26.50 in chips)
      Plaats 7: kdawg45 ($22.85 in chips)
      Plaats 8: timmy2heh ($29.15 in chips)
      Plaats 9: ajfonso ($30.20 in chips)

Pratox: zet small blind $0.10
      goathletics: zet big blind $0.25
      *** GESLOTEN KAARTEN ***
      Gedeeld aan ajfonso [2 2]
      Cora T: foldt
      Bradley_W: foldt
      kdawg45: foldt
      timmy2heh: raiset $0.75 naar $1
      ajfonso: callt $1
      unluckyducks: foldt
      biereaufrais: foldt
      Pratox: foldt
      goathletics: foldt
      *** FLOP *** [2 5 Q]
      timmy2heh: bet $2
      ajfonso: callt $2
      * ik reraise hier niet omdat ik gewoon niet zo veel angst hoef te hebben. Het ziet er veel meer uit alsof hij aan het protecten is.
      *** TURN *** [2 5 Q] [5]
      timmy2heh: checkt
      ajfonso: bet $27.20 en is all-in
      timmy2heh: callt $26.15 en is all-in

Ik bet all in omdat ik denk dat een 1/2 tot 2/3 pot bet hier te geloofwaardig overkomt en ik veels te veel fold equity daardoor heb. Door deze shove ziet het er blufferig uit vooral op die turnkaart. Mijn timing tell was denk ik ook goed want ik zat even na te denken over wat ik hier moest doen.

*** RIVER *** [2 5 Q 5] [8]
      *** SHOWDOWN ***
      timmy2heh: toont [As Qs] (twee pair, Vrouwen en Vijven)
      ajfonso: toont [2d 2h] (een full house, Tweeën over Vijven)
      ajfonso won $55.75 van pot

*** SAMENVATTING ***
      Totale pot $58.65 | Rake $2.90
  • 10 antwoorden
    • sechef
      sechef
      Gold
      ik had hem op de flop toch zeker gereraised, als een klaveren op de turn komt weet je niet waar je staat. Ik vind de allin op de turn wel mooi, altijd leuk als de mensen weer in de overbets trappen :D . Denk wel dat ik zelf het anders had gespeeld (een lagere raise) omdat als hij op een flush draw zou zitten er geen gevaar voor jou is en hij een allin waarschijnlijk zou folden.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      zoals ik al aangaf was ik niet bang voor een klaver. Het ziet er meer uit alsof hij protect met die flopbet.

Verder weet ik niet echt hoe ik ga spelen als die klaver wel komt want hij is natuurlijk wel bang dat ik misschien mijn flush heb gemaakt...

Ik denk dat ik hem toch zou shoven. Want juist nu kan je dus een soort draw presenteren. Of idd een bluf met scarecard net als de 5.

De turn is voor mij de shove omdat ik hem op een heeeele nauwe range kan zetten. Hij heeft hier geen flushdraw...

AA, KK, AQ vanwege de flop veels te harde cbet. Hij bette normaal 2/3 pot.
    • Laurenz1988
      Laurenz1988
      Bronze
      Raise flop, je moet potje bouwen. En turnshove is nogal lelijk, bet gewoon pot en krijg het erin. Je hebt mazzel dat dit een donk is die geen TPTK kan wegleggen.

Mensen op dit limiet letten ook totaal niet op je timingtell, en zo'n overshove vinden ze ook niet blufferig. Hij kijkt gewoon naar zn hand, ziet TPTK en wil het gewoon niet wegleggen.

Dingen als QJ en QT mischien wel weg tegen een shove, en daarom kan je beter potsized betten.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ja ok maar jij ziet niet dat hij angst heeft op de turn. Hij checked naar mij toe. Als hij zijn hand zo mooi vond had hij hem nog eens gebet. Dat is het hele ding. Hij is bang voor een fullhouse omdat hij mij als TAG ziet. Een flop raise had hij imo gefold. Een turn pot bet en een river bet zijn volgens mij in deze situatie minder +ev als deze shove.

Hij heeft angst dat zie ik aan zijn turn check. Dat betekend dat ik nooit veel value uit hem ga halen door dikke bets. Ik wil zijn stack hebben en dit ziet er nogal achterlijk uit zoals ik hier doe.

Nogmaals wil ik zeggen dat mijn blufferig immage hier een hele belangrijke rol speelt. Als ik die niet had had ik waarschijnlijk anders gespeeld. Flop geraised of turn geraised.

het verschil tussen jouw play en de mijne is dat jij het limiet bespeeld en ik mijn tegenstander.
    • rrwillem
      rrwillem
      Bronze
      Hoe kun je dit een value shove noemen? Het is juist alles behalve een value shove? Ik moet me hier aansluiten bij de rest. Je geeft aan dat je al eerder re-raises hebt gedaan met air, hier de kans om een pot te bouwen. Re raise naar 5$, bet 9$ op de turn(je weet dat je hier dik voor zou lopen) en je kunt op de river shoven. Dan heb je je pot opgebouwd en hij called dat af. Je geeft hem hier een "kans" om te folden imo.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Al had je nog het image van een maniac, dan nog is de pot overbetten geen goed idee. Je dwingt Villain om een hero call te maken en je zal hem vaak doen folden, ook al heeft hij een goede hand. Dat is uiteraard niet wat je wil. Speel de hand normaal, raise de turn, en het geld zal veel makkelijker in de pot verdwijnen, en zo zal je je EV verhogen.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Btw, zie deze post omtrent hand convertors, daar staan handleidingen bij:

Hoe post ik een hand?
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Je moet wel je hand histories in het engels bewaren geloof ik.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      thx zal t nie meer doen
    • rrwillem
      rrwillem
      Bronze
      Nevertheless: Nice hand kerel! Leuke pot dacht ik zo! :P