top two pair

• sechef
      sechef
      Gold
      ik zette die kerel achter me op aa, en had een vermoeden dat die andere op een draw zat. had ik de hand moeten passen?

Full Tilt No-Limit Hold'em, $0.25 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

Hero ($29.15)
      UTG+1 ($5.10)
      MP1 ($22.40)
      MP2 ($11.75)
      MP3 ($9.90)
      CO ($25.95)
      Button ($24.95)
      SB ($5.90)
      BB ($23.25)

Preflop: Hero is UTG with , .
      Hero calls $0.25, 1 fold, MP1 raises to $1, 1 fold, MP3 calls $1, 2 folds, SB calls $0.90, BB calls $0.75, Hero calls $0.75.

Flop: ($5) , , (5 players)
      SB checks, BB checks, Hero bets $5, MP1 raises to $21.4 (All-In), MP3 folds, SB folds, BB raises to $22.25 (All-In), Hero calls $17.25.

Turn: ($69.20) (3 players, 2 all-in)

River: ($69.20) (3 players, 2 all-in)

Final Pot: $70.
  • 6 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      fold preflop als je hem moeilijk te spelen vind met een raise first in.
      v
      open raise/fold geloofwaardige reraises kun je nooit callen met die hand. Openraisen kan wel maar dan moet je postflop goed OOp kunnen spelen. Ik deed het vroeger wel maar nu niet meer. IK denk toch dat het beste gewoon is om heel tight te spelen fullring.

nooit utg openlimpen met dat soort handen. Alleen met pp meelimpen tegen fish.

Nu het dan toch zo ver is gekomen zal ik zeggen wat ik post flop zou doen.
      Post flop donk je nu dit is heel slecht. Ik zou hier c/r spelen en all in gaan als je meer actie krijgt. Betere hand dan deze flop je meestal niet en als je niet bereid bent om met top two pair all in te gaan dan is je hand verliesgevend.
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      wat een rothand, je flopt 2 paar en toch moet je hem wegleggen

owkee volgens de SHC is KQs een fold vanuit jouw positie. maar ik vind het een leuke manier waarop je hem toch gespeeld hebt, door een kleine raise te callen kun je toch kijken wat er op het flopje gebeurd met een hand die potentie heeft.zoiets als een paartje voor setvalue.

MAAR wat wil je floppen?
      alleen een K of een Q hitten is te link om mee verder te spelen. je zoekt hier naar een flop met een str8 of een flushkans. hit je dit niet dan moet je je hand neerleggen.

en nu ben je de.... piemel. je hit het slechtse mooiste wat je kan hitten, slechts 2 pair met vele spelers in de pot en een paar gevaarlijke draws. de kans dat je van je 2 pair een boat maakt is slechts 17%. met 2 allinners achter je krijg je hier niet de juiste odds.

met DE 2-4 REGEL kan je je odds snel berekenen:

""""De 2-4-regel
      De kans dat de speler 1 van zijn out hit, bij het delen van de volgende community card is ongeveer: (2% * het aantal outs) + 2%.

Voor de totale kans dat de speler een van zijn outs hit nadat de river kaart gedeeld is (wanneer er nog een turn en river kaart moet komen) geldt: 4% * het aantal outs (hierbij nog: -1% bij 9 tot 12 outs, en -4% bij meer dan 12 outs).""""

hier dus 4%*4 outs=16% (de 2-4 regels zijn een versimpelde vorm maar je ziet dat je dicht bij de juiste percentage van 17 zit)

je bet op de turn is oke. een stevige potsize bet geeft aan dat je het meent en niet de pot propeert op te pikken. maar na die 2 allinners had ik mijn trots en mijn 2 pair in geslikt en had ik hem weggelegd. ik heb zo het idee dat de BB met een flush met de pot is gaan lopen, want die kreeg als jij ook zou callen wel de goede odds.

dus het beste wat je kan doen met een getrouwd echtpaartje UTG...... is folden.

have fun all en trouwen is ook niet alles (khoop niet dat mijn verloofde dit leest)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door boschman123
      wat een rothand, je flopt 2 paar en toch moet je hem wegleggen

owkee volgens de SHC is KQs een fold vanuit jouw positie. maar ik vind het een leuke manier waarop je hem toch gespeeld hebt, door een kleine raise te callen kun je toch kijken wat er op het flopje gebeurd met een hand die potentie heeft.zoiets als een paartje voor setvalue.

MAAR wat wil je floppen?
      alleen een K of een Q hitten is te link om mee verder te spelen. je zoekt hier naar een flop met een str8 of een flushkans. hit je dit niet dan moet je je hand neerleggen.

en nu ben je de.... piemel. je hit het slechtse mooiste wat je kan hitten, slechts 2 pair met vele spelers in de pot en een paar gevaarlijke draws. de kans dat je van je 2 pair een boat maakt is slechts 17%. met 2 allinners achter je krijg je hier niet de juiste odds.

met DE 2-4 REGEL kan je je odds snel berekenen:

""""De 2-4-regel
      De kans dat de speler 1 van zijn out hit, bij het delen van de volgende community card is ongeveer: (2% * het aantal outs) + 2%.

Voor de totale kans dat de speler een van zijn outs hit nadat de river kaart gedeeld is (wanneer er nog een turn en river kaart moet komen) geldt: 4% * het aantal outs (hierbij nog: -1% bij 9 tot 12 outs, en -4% bij meer dan 12 outs).""""

hier dus 4%*4 outs=16% (de 2-4 regels zijn een versimpelde vorm maar je ziet dat je dicht bij de juiste percentage van 17 zit)

je bet op de turn is oke. een stevige potsize bet geeft aan dat je het meent en niet de pot propeert op te pikken. maar na die 2 allinners had ik mijn trots en mijn 2 pair in geslikt en had ik hem weggelegd. ik heb zo het idee dat de BB met een flush met de pot is gaan lopen, want die kreeg als jij ook zou callen wel de goede odds.

dus het beste wat je kan doen met een getrouwd echtpaartje UTG...... is folden.

have fun all en trouwen is ook niet alles (khoop niet dat mijn verloofde dit leest)
      vanwege de vele mogelijke draws wil je hier dus checkraisen. check laat de anderen betten en callen en pak de pot op door zo sterk te raisen dat neimand meer odds krijgt om te callen. Als je dan tegen trips aan zit dan is dat pech maar vaak genoeg win je een hele mooie pot vanwege de hoeveelheid geld dat erin is gestoken met draws. AK betaald je ook mooi af.

Fold preflop. En als je hier op de flop bent met zoveel tegenstanders moet je denk ik eraan denken de pot zo snel mogelijk te pakken vanwege de draws. Jij bent dan namelijk last to act.

Hier op de flop door de bet die jij plaatst moet je toch folden. Ik denk dat speler een een range van AAKKQQJJAK heeft en speler twee JJ.

Die all in call van speler twee is echt te gevaarlijk. Top two pair ligt eigenlijk altijd behind in deze situatie.
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      ff snel, moet nog steeds boodschappen doen..

ik denk niet dat een checkraise hier goed is,
      je checkt, een speler bet 5, 1 of twee callen, de pot is dan rond de 15 tot 20 dollar. hoeveel wil je raisen dan om geen odds te geven? en je bent meteen committed voor de rest van de hand.
      door te betten op de flop krijg je de info die je nodig hebt om te weten of je gebeat bent.. kost je maar 5 dollar ...

pls correct me if im wrong

have fun en moet je nog wat van de winkel? ik ga toch die kant op
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Easy fold lijkt me op de flop na push and call.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      De preflop actie is een perfect voorbeeld van waarom je KQ UTG ofwel first in moet raisen ofwel moet folden. Je zit gesandwicht tussen heel wat spelers en als je alleen een K of Q hit op de flop weet je nog niet waar je staat. Maar na de limp krijg je te goeie odds om te folden, dus call.

Je potsized bet op de flop is goed. Maar hierna raiset MP1 all-in, dus hij heeft duidelijk een dikke hand. Hierna gaat ook de BB all-in. Op dat moment kan je zeker zijn dat er minstens 1 van de 2 je verslaan heeft en kan je dus folden. AT, JJ,QQ, KK, A :spade: Q :spade: hebben allemaal meer equity dan jou.