Follow the BRM!

• hert33
      hert33
      Bronze
      Hallo allemaal,

Ik ben hert33 en ik ben al ongeveer een jaar een vaste bezoeker van dit forum. Ik ben 2 jaar geleden begonnen met poker omdat het spelletje me zeer interresant leek. Ik stortte 20 euro op pokerstars en begon vol enthousiasme met spelen. Het enige wat ik van poker wist was eigenlijk de basis. Ik wist totaal niet wat positie,betsizing,brm etc allemaal inhield. Je raadt het dus al, binnen no-time was ik broke. Toen ben ik dus op zoek gegaan naar sites die mij konden helpen om beter te worden in het spelletje. Toen kwam ik hier terecht. Ik ben toen begonnen met de basis artikelen te lezen. Toen ik dit gedaan had dacht ik dat ik de nieuwe poker-master zou worden en dat het enkel een kwestie van tijd was voordat ik de WSOP zou winnen. Ik dus weer storten en ja hoor, binnen no-time weer broke. Ben toen een tijdje er totaal klaar mee geweest maar uiteindelijk blijft het spelletje me maar trekken. Heb me toen nog erger verdiept in het spelletje d.m.v. artikelen, video's etc. want dit zou me niet nog een keer gebeuren. Toen heb ik weer gestort. Ik moet er wel bij zeggen dat wanneer het stort het nooit meer dan 20 euro is omdat ik nog een arme student ben;) . Anyway, ik heb nu een paar keer gehad afgelopen maanden dat ik een tientje stort, ik maak er binnen een week 50 van en dan begin ik me te vervelen. Wanneer dit gebeurd ga ik of allerlei andere varianten spelen dan mijn gebruikelijke cashgame ( dus SNG, toernooien etc.) of ik ga naar nl5 toe omdat ik denk dat ik dat toch makkelijk aan kan. ( is misschien ook wel zo maar BRM he .. ). Ik ga van 50 naar 25 ( wat heel gewoon is natuurlijk), ik raak op tilt en poef! ik ben weer broke. Opzich maakt dit allemaal niet zoveel uit omdat het met kleine bedragen gaat maar ik wil vanaf nu gewoon mijn bankroll gestaag opbouwen en me strikt houden aan BRM. Dit is ook de reden dat ik deze blog schrijf. Ik denk dat ik de basis van het poker beheers en dat ik sws NL2 gewoon beat maar ik moet me deze keer echt aan BRM gaan houden en ook geen andere varianten meer gaan doen. Wat heb ik nu gedaan? Ik heb eergister weer een tientje gestort op pokerstars. Heb deze bankroll inmiddels verhoogt naar 30.50$. Ik wil nl2 ( zoom btw=>3 tafels) gaan spelen totdat ik 100$ heb om vervolgens door te gaan met nl5. Ondanks dat ik denk dat ik de basis onder de knie heb weet ik absoluut dat ik nog heel veel te leren heb. (zeker als ik ooit nog iets anders wil gaan doen dan nl2). Ik heb zeker de motivatie om bij te leren en hoop dat jullie mij hierbij willen gaan helpen! Ik ga nu stoppen met dit verhaal want het begint een beetje lang te worden:f_p: . Ik hou jullie op de hoogte. Ga nu een sessie starten op stars.

BRM start: 30$
  • 191 antwoorden
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      GL met je blog, zal hem in de gaten houden. Ben benieuwd of je het ook echt gaat volhouden zoals je zelf zegt, zat zelf ook in jouw situatie en mij lukte het in cash eerst niet, daarna wel maar heb toen besloten om over te stappen op toernooien. Anyways, good luck en ik zal hier af en toe rondkijken.
    • hert33
      hert33
      Bronze
      Bedankt Jordy!
      Hoop idd dat ik het ga volhouden, hoop dat deze blog net dat steuntje in de rug kan betekenen.
      Net sessie van 2 uur afgerond, ging best redelijk afgezien van een bad beat om een pot van 6.50$. Desondanks een winst van 3.5 BI kunnen maken.

Nieuwe bankroll: 37.50$

Nu ik deze blog heb kan ik van de mogelijkheid gebruik maken om een aantal vraagjes te stellen:

1: Ik wil graag handjes gaan posten in deze blog. Ik weet alleen totaal niet hoe dit moet. Ik speel dus op pokerstars. Ik heb bij instellingen gezegd dat hij de handhistorie op moet slaan. Verder kom ik helaas niet. Wil iemand mij misschien uitleggen hoe ik het voor elkaar krijg om hier fatsoenlijk een handje te posten?
      2: Is er misschien ergens een mogelijkheid om mijn progressie te tonen in vorm van een grafiek. Ik weet van de site sharkscope af maar dit is vgm enkel voor toernooi en SNG? Bestaat er ook zoiets voor cashgames?
      3: Ik heb de ps sidekick. Ook dit is vgm alleen voor sng of niet? Want zie nergens handen staan die ik met cashgames heb gespeeld.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groetteeuhh:f_p:
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Oorspronkelijk gepost door hert33
      Bedankt Jordy!
      Hoop idd dat ik het ga volhouden, hoop dat deze blog net dat steuntje in de rug kan betekenen.
      Net sessie van 2 uur afgerond, ging best redelijk afgezien van een bad beat om een pot van 6.50$. Desondanks een winst van 3.5 BI kunnen maken.

Nieuwe bankroll: 37.50$

Nu ik deze blog heb kan ik van de mogelijkheid gebruik maken om een aantal vraagjes te stellen:

1: Ik wil graag handjes gaan posten in deze blog. Ik weet alleen totaal niet hoe dit moet. Ik speel dus op pokerstars. Ik heb bij instellingen gezegd dat hij de handhistorie op moet slaan. Verder kom ik helaas niet. Wil iemand mij misschien uitleggen hoe ik het voor elkaar krijg om hier fatsoenlijk een handje te posten?
      2: Is er misschien ergens een mogelijkheid om mijn progressie te tonen in vorm van een grafiek. Ik weet van de site sharkscope af maar dit is vgm enkel voor toernooi en SNG? Bestaat er ook zoiets voor cashgames?
      3: Ik heb de ps sidekick. Ook dit is vgm alleen voor sng of niet? Want zie nergens handen staan die ik met cashgames heb gespeeld.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groetteeuhh:f_p:
      Gebruik je geen pt4 of hm2 dan?
    • hert33
      hert33
      Bronze
      Nee allebei niet. Ik ben het voorlopig ook nog niet van plan aan te schaffen aangezien het me nog niet nodig lijkt op deze stakes.
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Nee allebei niet. Ik ben het voorlopig ook nog niet van plan aan te schaffen aangezien het me nog niet nodig lijkt op deze stakes.
      Is ook niet perse nodig, maar als het je winrate omhoog haalt hoezo niet? :D
    • hert33
      hert33
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Jordyvde
      Eerst mezelf over een langere tijd eens bewijzen dat ik niet weer mijn hele bankroll wegdonk en dan zien we daarna wel weer verder:D
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Eerst mezelf over een langere tijd eens bewijzen dat ik niet weer mijn hele bankroll wegdonk en dan zien we daarna wel weer verder:D
      Dat is waar, wat is je username? En speel je op ps only?
    • hert33
      hert33
      Bronze
      Dat is waar, wat is je username? En speel je op ps only?
      jordi-hert. Ja pokerstars only
    • hert33
      hert33
      Bronze
      Net nog even een sessie gedaan. Ging weer vrij aardig. Allerlaatste hand nog wel een domper. KK tegen AA, allebei set. Ging om een pot van 7$. Desondanks weer 2 BI kunnen pakken. Heb nu in de beginnende 3 dagen elke dag winst gemaakt die ook nog vrij ruim is. Hopen dat het zo blijft gaan:P . Morgen weer een nieuwe dag!

Nieuwe BR: $41.50
    • advancedTN1984
      advancedTN1984
      Gold
      Leuk een nieuw blog. Succes met je bankroll opbouwen!
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Veel succes met je nieuwe blog en het spelen van NL2 cashgames :gl:
      De start is in ieder geval veel belovend.
    • hert33
      hert33
      Bronze
      Bedankt allebei!
      Wou net naar de uni gaan, was er iemand voor de trein gesprongen. Kon dus weer omdraaien. Wel een voordeel: meer tijd om te pokeren nu:D . Houd jullie op de hoogte!
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Voor jouw een voordeel, maar voor de machinist een trauma voor het leven.
      Dus dan is jouw voordeeltje te verwaarlozen, maar veel succes vandaag met spelen :gl:
    • hert33
      hert33
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SDK1987
      Voor jouw een voordeel, maar voor de machinist een trauma voor het leven.
      Dus dan is jouw voordeeltje te verwaarlozen, maar veel succes vandaag met spelen :gl:
      Ja weet het, moet vreselijk zijn voor zo'n machinist. Bekeek het dan ook meer van mijn kant ;) . Al was ik liever gewoon naar de uni gegaan want was nu voor niks opgestaan..
    • Pannekoekk86
      Pannekoekk86
      Silver
      Veel succes en blijf je blog zo nu en dan volgen.
      Ben vanaf 01-02-2017 zelf overgestapt van Cashgaming naar MTT en MT SNG's.
    • ilgenio86
      ilgenio86
      Silver
      toppie een nieuwe blog :)
      succes met het houden van brm :)
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Oorspronkelijk gepost door Pannekoekk86
      Veel succes en blijf je blog zo nu en dan volgen.
      Ben vanaf 01-02-2017 zelf overgestapt van Cashgaming naar MTT en MT SNG's.
      Je speelde dat toch al?
    • hert33
      hert33
      Bronze
      Net een iets mindere sessie gehad. Paar foutjes waarvan ik achteraf ook wist dat het stomme keuzes waren. Schommelde op en neer tussen 39 en 45 maar ben uiteindelijk geeindigd op 40$. Komt dus neer op een verlies van bijna 1 BI.

Nieuwe bankroll: 40$

Heb wel nog een tweetal vraagjes:

1- Moet je KK en AA altijd 3-betten pre-flop? Ik doe dit eigenlijk vrijwel altijd maar kan me voorstellen dat je met zo'n sterke handen mensen in de hand wel houden? Weet alleen niet precies welke situaties hier nu wel geschikt voor zijn en welke niet.
      2- Hoeveel % van alle handen zie je een flop? Mijn percentage zit op 6%. Is dit heel laag?

Owja en nog een leuke einde van de sessie net. Deed zo'n 23 starscoin sattelite voor de sunday storm van zondag. Heb m meteen geshipt:f_drink: . Dus jullie zien mij zondag ook aan de tafels bij de sunday storm:D . Heeft de sessie toch nog een positieve wending gegeven. Misschien dat ik straks nog even doe.

Groetteuhh:f_thumbsup:
    • hert33
      hert33
      Bronze
      Net nog even een sessie gedaan. Ging al een stuk lekkerder dan vanmiddag. Met als hoogtepunt quads vrouwen op de flop en villian die op deze flop all-in gaat met A5 :D . Ben uiteindelijk 3.5 BI up vandaag. Houdt de winstreak vanaf dinsdag er dus in.

Nieuwe bankroll: $48.50

Vanavond een pilsje nuttigen bij vrienden en morgenvroeg nog even werken. Erna wss weer tijd voor een potje poker:s_cool:

Fijne avond allen