Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Van Micro MTT naar de lage MTT, Step by Step ! A new beginning..

• Wazzza16
      Wazzza16
      Bronze
      Goedemiddag allemaal :f_cool:

Ik heb toch besloten om een nieuwe blog te gaan beginnen met mijn nieuwe avonturen op de MTT. In het verleden heb ik een blog gehad over mijn cashgame avontuur die mij best wel goed bevallen is, maar helaas niet hebt doorgezet wegens omstandigheden (prive,motivatie,te hoog willen spelen,) en nog een paar dingetjes.

Uit het verleden is bewezen dat ik een speler bent, die graag nogal te hoog wilt gaan spelen. Dit is dan ook een paar keer flink slecht uitgepakt en moet me hier dan nu ook goed bewust van zijn.

Mijn plan is als volgt.

BR = 75$

Ik ga hier alleen maar Micro MTT van spelen en hoop dit dan ook flink uit te kunnen bouwen ! ik zal toernooien tot de max van $4.40 gaan spelen..ik weet het is niet helemaal volgens de regels maar ik heb nog wat achter de hand op de bank, dit wil ik niet er meteen bij storten want wie weet loopt het in de 1e 75$ al wel goed...

Ik zal voornamelijk gaan spelen in de weekenden en de weken dat ik dagdiensten hebt gedraaid :f_drink: en de rest van me tijd zou ik graag willen investeren in het lezen van artikelen en het kijken bij andere mtt spelers.. als iemand een goed idee heeft ? dan hoor ik het graag !

Zou ook graag met mensen in contact komen (via skype) om gedachtes uit te kunnen wisselen over bepaalde toernooien/handen. Etc

Ik wens jullie allemaal het beste aan de pokertafels :f_drink:

Cheers Wes.
      Nickname ps, Wazzza16
  • 131 antwoorden
    • samni
      samni
      Bronze
      Hey Wazzza16!

Veel "geluk" met de uitdaging. Realiseer je wel dat met dit soort BRM de kans ONTZETTEND hoog is dat je broke gaat (ik zou durven zeggen > 95% kans. Probeer zoveel mogelijk tourneys te spelen (pak zeker alle 0.5$'s) om zo de variance toch iet of wat te beperken. Speel ook 1$ 180 man non turbo SNG's, deze zijn heel erg soft, runnen aardig 's avonds en passen toch ook nog redelijk in je BRM. Speel zo weinig mogelijk turbo's. Zijn maar tips, uiteindelijk doe je gewoon wat je wilt.

Je mag me altijd toevoegen op Skype: samniville.
    • ilgenio86
      ilgenio86
      Bronze
      veel succes met je nieuwe start waz!
      moet me ook wel aansluiten bij samni als je al de 4,4 erbij neemt zou het wel kunnen verkeerd aflopen. Kan natuurlijk zijn dat je meteen super begint maar bij poker ga je beter uit van worst case dan van het beste geval denk ik ;)
    • Wazzza16
      Wazzza16
      Bronze
      Bedankt voor jullie reacties, Samni & Ilgenio!

Je hebt inderdaad gelijk Samni...er is een hoge % kans dat ik broke ga met 75$ maar ik zou het dan gewoon weer aanvullen tot 75$ en dat kan tot 5 maal als ik wil...

Bedankt voor je tips! Ik zal je vanavond naar mijn werk even toevoegen op Skype!

Btw, waarom de turbo toernooien zoveel mogelijk ontwijken ?

Ik zal de 1$ 180 man toevoegen aan me plan 👍 thankss...

Cheers Wes
    • samni
      samni
      Bronze
      Turbo's betekenen hogere variance en dat kan je wel missen met 75$ als bankroll. Een hot 0.55$ moet natuurlijk wel kunnen maar zou zeker de hot 3 en 4 niet spelen.
      Aangezien je een virtuele roll hebt van 375$ zou ik je gewoon daarop baseren en tourneys spelen tot 3.3$ en af en toe eens een 4 builder of 4 big erbij pakken maar hoger zou ik niet gaan.
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Turbo's en hypers brengen ongelofelijk veel variance met zich mee, dat onderschat je denk ik heel erg.
    • forzawesley
      forzawesley
      Basic
      Zelf ben ik eigenlijk ook net als jou begonnen met MTT's. Ik stortte ook vaak gewoon een klein bedrag van rond de 50 euro soms tot 100 euro. Meerdere keren dit verloren, maar dan kon ik eigenlijk gewoon reloaden. Jij geeft dus aan dat je 5x wil reloaden wat je bankroll dus eigenlijk op 375 zet. Zelf zou ik voor turbo's 200 buy-ins aanhouden en voor reguliere MTT's 100. Dus ik zou normale MTT's max de 3,30 of 4,40 spelen en voor turbo's 2,20 en onder.

Daarnaast zag ik zelf ook al iets in een andere comment staan over de 180 mans. De 1 dollar 180 mans zijn inderdaad echt super soft. Ze duren vrij lang die regspeeds (of ze moeten de structuur nu veranderd hebben) maar echt heel goede value.
      Ook de 0,50 180 turbo en de 1,50 180 of zelfs 45 mans turbo zou je mee kunnen nemen. Ook erg goed qua value.

Mocht je vragen hebben over push/fold handen of ICM gerelateerde vragen kan je ze altijd hier neerzetten. Ik zal proberen dan dit topic voor je in de gaten te houden. Je kan me ook altijd een bericht sturen via PM. Dan kan ik je mijn skype toesturen.
    • Pannekoekk86
      Pannekoekk86
      Silver
      Hey Wazzza (maatje),

Leuk blog en zeker leuk je weer terug online te zien.
      Laten we ook weer een avond (in het weekend) bij mij thuis plannen om te grinden.
      Zelfs buiten onder de veranda met het komende mooie weer is lekker.

Succes met je blog.
      Richt maar een leuke skype groep op voor MTT je hebt mijn Skype.
      Je hebt al een aardig goed spelend lid en coach die reageert aan Samni....
      En onderschat Jordy niet.
      Sorry overige leden (ilgenio86 en forzawesley) ken jullie spel niet dus kan helaas niet oordelen. Maar wil jullie spel zeker ook wel leren kennen natuurlijk.
    • ilgenio86
      ilgenio86
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pannekoekk86
      Hey Wazzza (maatje),

Leuk blog en zeker leuk je weer terug online te zien.
      Laten we ook weer een avond (in het weekend) bij mij thuis plannen om te grinden.
      Zelfs buiten onder de veranda met het komende mooie weer is lekker.

Succes met je blog.
      Richt maar een leuke skype groep op voor MTT je hebt mijn Skype.
      Je hebt al een aardig goed spelend lid en coach die reageert aan Samni....
      En onderschat Jordy niet.
      Sorry overige leden (ilgenio86 en forzawesley) ken jullie spel niet dus kan helaas niet oordelen. Maar wil jullie spel zeker ook wel leren kennen natuurlijk.
      ja hupla wij worden weer aanzien als de slechte :p
      snap het wel hoor pannekoek. speel persoonlijk ook weinig mtt dus ik kan van die kant weinig nuttigs bijbrengen :)
    • forzawesley
      forzawesley
      Basic
      Haha dat is toch geen probleem :P

Ik ken namelijk zelf Pannekoek en de andere hier ook niet, maar dat hoeft dus niet direct te betekenen dat iemand slecht is. Laten we niet van het meest negatieve uitgaan :D
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ontdekte gisteren pas je serie MTT-vids, Samni. Nice man!

Goede aanrader voor ieder die dergelijke MTT's wil gaan spelen.

Succes met je blog en games, Big W!
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Ontdekte gisteren pas je serie MTT-vids, Samni. Nice man!
      Cheers!
    • Post verwijderd

• Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Dat neem ik aan als compliment dan maar :)

Als jullie nog steeds een Skype groep op willen richten wil ik hem opzich ook wel joinen, altijd gezellig.
    • Wazzza16
      Wazzza16
      Bronze
      Thankss voor jullie berichtjes Guys :f_drink:

Ik zou inderdaad 5x willen reloaden als ik de 1e x broke zou gaan, dus ik heb een virtuele BR van 450$

Bedankt voor de tip Samni :f_thumbsup: ik ga ook zeker niet hoger spelen dan dat ! heb in het verleden al vaker mee gemaakt dat als ik een behoorlijke saldo op PS had ik iets makkelijker ging denken dan ik had moeten doen.. dus die virtuele BR kan me wel is beter helpen dan dat ik meteen alles in me account ga storten haha :f_cool:

forzawesley bedankt voor de tips! ik zal hier inderdaad is naar gaan kijken...de wat kortere toernooien komen goed uit om te spelen naar mijn avonddienst ! het is nog een beetje uitvogelen wat het beste is om te spelen kwa tijd. Want ik heb ook nog een vriendin die ik me aandacht moet geven haha :f_cool: Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd zodra je die geaccepteerd heb zal ik je een PM sturen :f_thumbsup:

Thankss Pannekoek :f_biggrin:

We moeten inderdaad weer is een avondje afspreken om is lekker te gaan pokeren! dat klinkt inderdaad goed ! lekker buiten onder de veranda en natuurlijk niet te missen een :f_drink: dat houd je natuurlijk scherp hea hahaha :f_thumbsup: en met de kers op de taart, een heerlijke sigaartje erbij :f_tongue:

Jordyvde, ik zal je een vriendschapsverzoek sturen en je dan een pm sturen prima ? over de variance zou je wel is gelijk in kunnen hebben haha..

Ilgenio, er valt altijd van iedereen wel wat te leren :f_thumbsup: \

Bedanktttt Zeezout !

Cheersss Wes.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Veel succes met je nieuwe start en dat je zeker in het begin aan de goede kant van de variance mag zitten :gl:
    • Wazzza16
      Wazzza16
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SDK1987
      Veel succes met je nieuwe start en dat je zeker in het begin aan de goede kant van de variance mag zitten :gl:

haha thanks man :f_drink: dat hoop ik ook inderdaad haha :f_thumbsup:
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Leuk weer je eigen blog, ook niet veel MTT ervaring; speel maandelijks de freelancer freeroll van PokerStrategy en dan houdt het wel op. Maar van BRM weet ik nog wel iets; kijk je kunt beste eens keertje wat hoger spelen zolang het maar geen routine wordt om verliezen goed te maken. Als je keer goed dagje hebt gehad mag je jezelf best eens belonen door hoger te spelen.
    • Wazzza16
      Wazzza16
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Leuk weer je eigen blog, ook niet veel MTT ervaring; speel maandelijks de freelancer freeroll van PokerStrategy en dan houdt het wel op. Maar van BRM weet ik nog wel iets; kijk je kunt beste eens keertje wat hoger spelen zolang het maar geen routine wordt om verliezen goed te maken. Als je keer goed dagje hebt gehad mag je jezelf best eens belonen door hoger te spelen.
      Ja op dat stukje gaat het bij mij dan ook vaak mis, als ik daar eenmaal aan begin dan gaat het waarschijnlijk nog veel vaker gebeuren haha :f_frown: moet me wat dat betreft er echt aan gaan houden ! ongeacht of ik nou een goeie run hebt gehad of niet:f_thumbsup:

Greetz Wes
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      yup dat is en blijft lastig aspect in poker, zelf heb ik het nu redelijk onder controle maar soms komt het tilt spook nog wel eens om de hoek kijken......