Pokerblog Robbie825

• Robbie825
      Robbie825
      Silver
      Na twee maanden bedenktijd heb ik besloten om toch weer Omaha te gaan spelen. Vanmiddag heb ik tien dollar gekregen op Stars omdat ik niet kon meedoen aan de Star Rewards agv technische problemen bij PokerStars.

Met die tien dollar ga ik Omaha spelen. Het is gratis geld, dus doet het geen pijn voor de rest.

Zoals jullie weten speel ik graag Omaha, maar er is een probleempje: ik heb geen flauw idee hoe dat moet. Ben er al heel lang mee bezig, maar ik lijk het maar niet te kunnen oppikken. Iedereen is beter dan mij, en elke poging leidt ertoe dat mijn bankroll op nul terecht komt. Hiermee ben ik derhalve een verliezende speler.

Momenteel heb ik geen antwoord op de bets die geplaatst worden, de rivers die me om de oren geslagen worden, of hoe tilt onder controle te krijgen. Met andere woorden: na al die jaren Omaha proberen ben ik gewoon de slechtste online speler die er is. Dat is niks om trots op te zijn, maar ik zal ermee moeten leren leven. Iedereen is beter dan ik.

Toch ga ik het proberen.

Stand momenteel dus: $10.00

Doel: zo lang mogelijk met het rolletje spelen.

Verwachting: bankroet binnen twee uur.

We gaan beginnen.

Succes wensen hoeft niet, want dat is verspilde moeite.
  • 282 antwoorden
    • blowkonijn
      blowkonijn
      Bronze
      al broke?
    • Robbie825
      Robbie825
      Silver
      Hey Blow.

Nee, nog niet failliet. Ben nog niet begonnen, heb eerst een freeroll gespeeld. Zonder succes uiteraard. Nu ben ik aan het koken. Maar zodra we gaan eten zet ik de computer op de tafel, en ga ik beginnen. Laagste level, want ik wil me wel aan de basisregels houden. Zoom, want het lange wachten kan ik niet verdragen.
    • Wimf71
      Wimf71
      Silver
      En nu? :f_biggrin:
    • Robbie825
      Robbie825
      Silver
      Bijna klaar.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Je begint al met de verkeerde instelling aan je sessie, hoe verwacht je dan winst te kunnen maken?

Had je het geld beter meteen naar mij kunnen sturen :f_mad: ......
    • Robbie825
      Robbie825
      Silver
      Hmm, dat is geen instelling. Dat zijn feiten. Ik doe het best aardig momenteel. Heb nog steeds ruim twee dollar over. Gaat boven verwachting.
    • Robbie825
      Robbie825
      Silver
      Nu klaar. Opnieuw de pechaanval. Helaas. Nou, toch goed gedaan.
    • Wimf71
      Wimf71
      Silver
      Ik ben zelf ook lekker bezig Robbie, eerste hand in een S&G krijg ik AA.
      Tegenstander gaat All-In met Q7u.
      Je kan raden wie er won :f_biggrin:

Er valt een 7 op de flop en een Q op de river :f_biggrin: .
    • Robbie825
      Robbie825
      Silver
      Yep....niks nieuws. Door dat soort onzin durf ik niet meer voluit te spelen.

Vraag me echt af of Omaha wel winnend te spelen valt. Het is sowieso betten betten betten, ongeacht wat er op tafel ligt. Heb het ook geprobeerd, en gelijk alles verloren. Als anderen het doen winnen ze, dus ja, waar gaat het fout?

Dus ja, zoals de titel al luidt...hoe speel je Omaha?
    • advancedTN1984
      advancedTN1984
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door Wimf71
      Ik ben zelf ook lekker bezig Robbie, eerste hand in een S&G krijg ik AA.
      Tegenstander gaat All-In met Q7u.
      Je kan raden wie er won :f_biggrin:

Er valt een 7 op de flop en een Q op de river :f_biggrin: .
      Ik ben altijd blij als zulke spelers er zijn. Maja, Q7u heeft nog altijd zo'n

http://www.power-equilab.com
      Equity Win Tie
      MP2 12.29% 12.12% 0.17% { Q7o }
      MP3 87.71% 87.54% 0.17% { AA }

Dus ja 1 op de 8 keer zul je verliezen, prima toch? Poker is gelukkig geen schaken:) .
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Oorspronkelijk gepost door Robbie825
      Yep....niks nieuws. Door dat soort onzin durf ik niet meer voluit te spelen.

Vraag me echt af of Omaha wel winnend te spelen valt. Het is sowieso betten betten betten, ongeacht wat er op tafel ligt. Heb het ook geprobeerd, en gelijk alles verloren. Als anderen het doen winnen ze, dus ja, waar gaat het fout?

Dus ja, zoals de titel al luidt...hoe speel je Omaha?
      Nou zoek een goede PLO coach en crush de micro's? Geld haal je er zo uit.
    • Wimf71
      Wimf71
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door advancedTN1984

Ik ben altijd blij als zulke spelers er zijn. Maja, Q7u heeft nog altijd zo'n

http://www.power-equilab.com
      Equity Win Tie
      MP2 12.29% 12.12% 0.17% { Q7o }
      MP3 87.71% 87.54% 0.17% { AA }

Dus ja 1 op de 8 keer zul je verliezen, prima toch? Poker is gelukkig geen schaken:) .
      Ik weet het, maar het blijft altijd jammer als het je gebeurd :f_biggrin:
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Je moet inderdaad altijd vertrouwen hebben dat je kunt winnen.
      Anders heeft het ook weinig zin om te spelen.
    • Robbie825
      Robbie825
      Silver
      Geeft niet, ben allang weer klaar. Iemand die me wil backen? Whhaahahahahahaahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    • ilgenio86
      ilgenio86
      Silver
      hehe ik toch liever niet :p
      mja zowiezo is omaha wel iets aparts je mag ook niet verwachten zomaar wat te doen en er winstgevend te spelen he :)
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Zeker ilgenio is een lastig spel zeker als je niveau nog niet al te hoog ligt (no offence Robbie maar je zegt het zelf ook).

Je moet zoveel in de gaten houden en dat is voor beginnende speler vaak (te) lastig.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      PLO is inderdaad een vrij ingewikkeld. Zeker post-flop is het spel lastig. Zo komt set over set vaker voor.
    • Post verwijderd

• elrio
      elrio
      Bronze
      Hier de laatste tijd ook wat PLO2 voor de fun, preflop men handen selecteren zodat ze zeker op 2 manieren een goeie hand kunnen vormen. Zoals goeie sets en A/K high flush kansen. A/K suited handen met straight mogelijkheden, ...

Op de flop,turn of river dan enkel gas geven met top sets op droog board/ A high flushes en nut straights. Met alle andere handen heel voorzichtig spelen.
      Ook altijd voorzichtig met A high flushes op paired boards. Op die paired boards moet ik zelf al de nits hebben om verder te gaan in de hand.

Vergt dicipline maar werkt wel op PLO2.