T7o 3bet vs SB

• pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Is dit profitable, mijn 1tse 3bet eigenlijk aan deze tafel.

888 Poker - 9000/18000 Ante 2250 NL FAST - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 4

SB: 17.9 BB (VPIP: 22.45, PFR: 14.89, 3Bet Preflop: 13.46, Hands: 147)
      Hero (BB): 29.52 BB
      UTG: 9.21 BB (VPIP: 16.20, PFR: 5.71, 3Bet Preflop: 6.00, Hands: 142)
      UTG+1: 42.33 BB (VPIP: 30.67, PFR: 22.45, 3Bet Preflop: 8.89, Hands: 154)
      MP: 7.11 BB (VPIP: 24.06, PFR: 4.65, 3Bet Preflop: 3.64, Hands: 135)
      CO: 15.11 BB (VPIP: 19.31, PFR: 14.57, 3Bet Preflop: 5.26, Hands: 263)
      BTN: 23.82 BB (VPIP: 19.75, PFR: 15.89, 3Bet Preflop: 8.16, Hands: 158)

7 players post ante of 0.13 BB, SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 2.38 BB) Hero has T:club: 7:spade:

fold, fold, fold, fold, fold, SB raises to 2 BB, Hero raises to 4.44 BB, SB raises to 17.78 BB and is all-in, fold

SB wins 9.75 BB
  • 15 antwoorden
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Je speelt tegen een TAG dat eigenlijk zou moeten pushen met zijn stack i.v.m. de hoge ante in game. Ik denk dat je alleen profitabel kunt 3betten als je een indicatie hebt dat hij veel fold op 3bets. Anders zou ik deze spot laten lopen.
    • GroentjeBE
      GroentjeBE
      Bronze
      Je kunt als je wilt en als je de postflop vaardigheden beschikt hier met any 2 passive defenden aangezien dat 2x raise is en er ante's zijn en je hebt positie postflop. Fold is ook zeker niet verkeerd
    • ilgenio86
      ilgenio86
      Silver
      ik ga akkoord met groentje, als je enig wat postflop vaardigheden hebt kun je hier veel handen callen. snap niet zozeer waarom je 3bet behalve dat je de pot preflop wil opnemen.
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Idd 100% van je range defenden HU blind vs blind tegen minraise. 3betten lijkt me echt heel slecht aangezien hij de perfecte stack heeft om te 4bet jammen.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Daartegenover flopt T7o heel slecht. Dus het roekeloss overcallen vind ik ook geen beter idee. Dan is folden hier de beste optie.
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Oorspronkelijk gepost door pokerboy198229
      Daartegenover flopt T7o heel slecht. Dus het roekeloss overcallen vind ik ook geen beter idee. Dan is folden hier de beste optie.
      Tegen een minraise blind vs blind moet je 100% van je range callen.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Ik zou zelf niet zomaar met alles callen, omdat je maar 18bb effectief hier aan het spelen bent en je moet al vrij goed floppen om te kunnen winnen.
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Nogmaals, tegen een minraise blind vs blind kan je 100% van je range defenden, no matter hoe short je bent.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Basis/ standaard is dat jij defend vs minraise. Gewoon puur poker wiskunde, prijs is veel te mooi. Echter jij moet je basis steeds passen aan poker tafel, fase van toernooi, stacksizes, type tegenstander en jouw edge vs hrm. Daarmee zeggende veel te veel variabelen om te kunnen zeggen dat wij iets in 100% van gevallen moeten doen. Anders pas jij niet voldoende aan.
    • GroentjeBE
      GroentjeBE
      Bronze
      Ik call hier ook bijna heel mijn range, zal mss een aantal handen deducten (32o, 42o fzo) maar T7 niet hoor. Als je iets van (top/2nd)pair of oesd hit kan je er ook makkelijk op broke gaan met zo'n shallow stack.
      Het loont net meer om zo shallow te callen, net omdat je makkelijk broke kunt gaan met medium handen.

Van een optimaal standpunt is het zoizo een call. Een fold is niet dramatisch maar de call is gwn +ev wnnr een fold 0 ev is.
    • Varune
      Varune
      Bronze
      100% defenden zonder enig gameplan is -ev.
      - JA je krijgt directe odds vergeleken met de equity die je hebt.
      - Nee 't wordt nooit 100% down gechecked (dus je equity word niet gerealiseerd)
      Dit soort zwart op wit adviezen zijn gewoon niet goed voor beginnende spelers.
      Stel je defend hier als beginnend speler met 72o, wat is je plan op AK4 T8J QQ5 A52 en whatever random board er kan komen...
      Ik zie hier iig veel spelers een extra bb bleeden als ze 100% gaan defenden.

That said T7o zit denk ik nog wel in een ~65% range wat 't nog een easy call maakt.
    • GroentjeBE
      GroentjeBE
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Varune
      Hij moet begrijpen dat je je blind moet defenden met een deftige frequentie. Alsook werd er toch wel gezegd dat je over postflop vaardigheden moet beschikken als je lighter gaat defenden.
      T7o is 50% range btw
    • Varune
      Varune
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door GroentjeBE
      Hij moet begrijpen dat je je blind moet defenden met een deftige frequentie. Alsook werd er toch wel gezegd dat je over postflop vaardigheden moet beschikken als je lighter gaat defenden.
      T7o is 50% range btw
      Dat zie ik jou inderdaad zeggen. Ook met de juiste argumenten idd. Alleen zie ik Jordy, als coach zijnde, een antwoord geven wat nogal kort door de bocht is.
      Z'n antwoord klopt wel, maar als beginnend speler zie je niet zo snel uit 1 regel waarom dat zo is.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pokerboy198229
      Basis/ standaard is dat jij defend vs minraise. Gewoon puur poker wiskunde, prijs is veel te mooi. Echter jij moet je basis steeds passen aan poker tafel, fase van toernooi, stacksizes, type tegenstander en jouw edge vs hrm. Daarmee zeggende veel te veel variabelen om te kunnen zeggen dat wij iets in 100% van gevallen moeten doen. Anders pas jij niet voldoende aan.
      Volgens mij, begrijp ik het wel, Varune. Anders had ik niet de bovenstaande reactie geplaatst. Qua beginnende speler valt het ook mee:f_drink:
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Oorspronkelijk gepost door GroentjeBE
      T7o is 50% range btw
      Dat zie ik jou inderdaad zeggen. Ook met de juiste argumenten idd. Alleen zie ik Jordy, als coach zijnde, een antwoord geven wat nogal kort door de bocht is.
      Z'n antwoord klopt wel, maar als beginnend speler zie je niet zo snel uit 1 regel waarom dat zo is.
      Klopt, ik heb t ook redelijk druk laatste tijd met school wat komt kijken en zelf grinden / studie er naast omtrent poker word t veel, dus nog maar weinig tijd om op pokerstrat te zitten / grote posts te maken. Maar ik denk dat je veel al benoemd hebt. Grootste gedeelte zit hem denk ik sws in hoe je je postflop skills zelf ziet, ik weet niet om wat voor buyin dit toernooi gaat en of speler een reg of vis is. Verder denk ik dat we met deze stack vrij gemakkelijk equity kunnen realiseren aangezien onze top / mid / bottom pairs gewoon stukken sterker worden met shallow stacks, ook fd's en openenders kunnen we er gewoon sigh inraggen.