spelen met straat op de flop tegen flush draw ?

• jeroengr
      jeroengr
      Bronze
      stel je hebt op de bb:8h: :9h: tegen 3 man flop :5d: :6d: :7x: wil ik zeggen wat wil je hier zo goedkoop mogelijk de turn zien of zelf betten en risico nemen dat iemand met flush draw alles erin schuift en de kans aanwezig is dat je vroeg in het toernooi eruit gaat. wat doen jullie ?
  • 19 antwoorden
    • blowkonijn
      blowkonijn
      Bronze
      Goedkoop mogelijk de turn zien?? Je hebt de nuts, get it in!:D :D
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      :f_love:
    • jeroengr
      jeroengr
      Bronze
      nee tuurlijk snap ik het maar stel voor je inleg is 2100 vroeg in toernooi, wil je daar dan voor je hele stack spelen. als ik bet heb ik kans op reraise, kost me veel chips. en je weet met tripps kun je verbeteren tot full house maar straat blijft straat. als ik check/call en op de turn valt een 5, 6 of 7 of een ruiten kan ik nog goedkoop wegleggen. en tuurlijk valt er op de turn niks bijzonders dan moet ik alles erin schuiven.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dan nog denk ik dat het geld in het midden zal moeten. Dan is het de vraag of de betreffende speler zijn draws kan folden als je heel diep zou spelen.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Straat folden zie ik mezelf niet snel doen, valt de flush so be it.....
    • blowkonijn
      blowkonijn
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door jeroengr
      nee tuurlijk snap ik het maar stel voor je inleg is 2100 vroeg in toernooi, wil je daar dan voor je hele stack spelen. als ik bet heb ik kans op reraise, kost me veel chips. en je weet met tripps kun je verbeteren tot full house maar straat blijft straat. als ik check/call en op de turn valt een 5, 6 of 7 of een ruiten kan ik nog goedkoop wegleggen. en tuurlijk valt er op de turn niks bijzonders dan moet ik alles erin schuiven.
      Je denkt teveel in doemscenario's. De kans dat iemand verbetert is veel kleiner dan de kans dat jouw straat blijft staan. Het is dus altijd plus ev om jouw hand hier op de flop er al in te krijgen. Als mijn tegenstander hier reraist, krijgt hij gegarandeerd een allin om zijn oren van mij, met een hele grote grijns op mijn smoel!:D :D
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Inderdaad wie zegt dat hij een FD heeft, hij kan van alles hebben zelf een verdwaalde AA als hij het er in gooit.
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Gewoon std eringooien, uit je post lijkt t een beetje erop alsof je t er niet met de nuts in wilt krijgen tot de river er is lol.
    • ilgenio86
      ilgenio86
      Bronze
      heb ook wel als ik een straat flop ik altijd beat ben op de river maar uiteindelijk lijkt dit maar zo, dus happy zijn als ze je raisen op de flop en het er dan in gooien. Aan et vervolg kun je weinig doen.
    • najtreg12
      najtreg12
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik heb wel eens met omaha dat ik liever een turnkaart afwacht voordat ik raise met mijn geflopte nuts, omdat ik anders mijn hand enorm face-up speel en er bij omaha zoveel kaarten kunnen vallen waardoor je niet meer de nuts hebt. Zodra je de turn dan nog steeds de nuts hebt, betten zij vaak wel door en kan je wel je hele stack er bijna in krijgen. Maar met hold'em inderdaad gewoon het er standaard ingooien :D
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Bij Omaha is de kans ook stuk groter dat iemand de FD ook werkelijk heeft he, 4 kaarten in de hand :P
    • Varune
      Varune
      Bronze
      Zijn geloof ik bij PLO wel scenarios waar je de nuts flopt alleen alsnog behind staat omdat de andere meer dan de helft vh deck als outs heeft.
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Oorspronkelijk gepost door Varune
      Zijn geloof ik bij PLO wel scenarios waar je de nuts flopt alleen alsnog behind staat omdat de andere meer dan de helft vh deck als outs heeft.
      Klopt, flop kan je ook vaak x/c zoals najtreg aangaf
    • MoZex
      MoZex
      Bronze
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dat is natuurlijk ook weer een heel ander spelletje dan NLHE.
    • Meyl59
      Meyl59
      Basic
      Gewoon raisen ! Als de turn geen ruiten is , dan all in, straatje folden doet men bijna niet, dus door all in tegaan heb je kans dat hij fold en als hij jou dan called en er valt een ruiten,dan heb je pech!
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Inderdaad. Misschien leuk dat jezelf voorstelt, zodat we jou beter leren kennen.
    • Meyl59
      Meyl59
      Basic
      Ik ben Stef , 67 , muziekant sinds 1963 , ik lees iedere dag alles wat met poker te maken heeft, en ik kijk video's over pokeren, dat doe ik nu zo'n 2 jaar,speel veel met andere bandleden poker, en wil uiteindelijk proberen om met dit mooie spel, mijn geld verdienen,ipv door Nederland moet reizen voor 200€, komt door mijn leeftijd ! 55 jaar muziek maken vind ik wel voldoende ! Fijne dag allemaal
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Daarvoor gebruiken we normaal een voorstelthread voor om het allemaal wat overzichtelijker te houden.

Aangezien je nog een basic lid bent kun je gebruik maken van onze gratis geld promotie en kun je gratis geld krijgen op een pokerroom waar je nog geen account hebt.

Wel leuk dat je muziek maakt. Wat voor soort muziek maak je zoal?