[Fullring] AA

• Pokermuis
      Pokermuis
      Silver
      Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum en wil graag mijn eerste hand op dit forum posten om te laten beoordelen. Ik hoor graag jullie reacties. Groetjes Pokermuis

$0.01/$0.02 No Limit Holdem
      PartyPoker
      8 Players
      Hand Conversion Powered by WeakTight Poker Hand History Converter

Stacks:
      UTG Player7 ($2.75) 138bb
      UTG+1 Player8 ($2.08) 104bb
      MP1 Player9 ($3.36) 168bb
      MP2 Player1 ($1.73) 87bb
      CO Player2 ($2.46) 123bb
      BTN Player3 ($1.95) 98bb
      SB Hero ($3.90) 195bb
      BB Player5 ($2) 100bb

Pre-Flop: (0.03, 8 players) Hero is SB :Ad: :As:
      Player7 calls $0.02, Player8 raises to $0.10, 4 folds, Hero raises to $0.34, 1 fold, Player7 folds, Player8 calls $0.24
      Flop: :Ts: :Jc: :8h: ($0.72, 2 players)

Hero bets $0.51, Player8 calls $0.51

Turn: :Th: ($1.74, 2)
      Hero bets $1.24, Player8 goes all-in $1.23

River: :9h: ($4.21, 2), 1 all-in

Final Pot: $4.21
  • 16 antwoorden
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Preflop kun jij meer raisen, hij opens voor 5x. Met meer raisen kun jij hem zelfs tot all-in aanzetten. De rest is standaard.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Ik vind de raise grote prima pre-flop. De raiser isoleert ook 1 limper en dan is 5x van hem niet zo heel raar op NL2. De rest van de hand had ik ook zo gespeeld
    • Pokermuis
      Pokermuis
      Silver
      Bedankt voor de beoordelingen. Ik zal nog wel meer handen posten waarover ik twijfel.
      Dit was trouwens de afloop van deze hand.
      Player8 shows
      :Kh: :Qh:
      Hero shows
      :Ad: :As:

Player8 wins $3.99 (net +$1.91)

Hero collects $0.02 (net -$2.07)
      Player7 lost $0.02
    • ilgenio86
      ilgenio86
      Silver
      ik vind deze ook prima gespeeld !
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door Pokermuis
      Bedankt voor de beoordelingen. Ik zal nog wel meer handen posten waarover ik twijfel.
      Dit was trouwens de afloop van deze hand.
      Player8 shows
      :Kh: :Qh:
      Hero shows
      :Ad: :As:

Player8 wins $3.99 (net +$1.91)

Hero collects $0.02 (net -$2.07)
      Player7 lost $0.02
      Dat is vrij lelijk, maar dat kun je op NL2 verwachten
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Qua goed standaard spel vs onbekende is het inderdaad goed. Echter wij weten allemaal dat wij ons spel moet aanpassen op tegenstanders en onze reads. Anders verdien jij niet genoeg en wordt jij uiteindelijk opgevreten door variance.

In dit geval hebben wij een duidelijk read van een gast die 5x opent preflop. Dit soort gasten folden nooit vs 3bet. Mijn ervaring en die van jullie ook. Dus geen standaard 3bets maar overraisen. Hij gaat toch niet weg. Maak hem zo duur mogelijk. Het verbaast mij niet als hij zelfs all in pre flop afcallt. Gast die op 2 Nl 5x opent: ik durf de helft van mijn bankroll te wedden dat hij veel grotere overraises preflop betaalt.
    • Pokermuis
      Pokermuis
      Silver
      Ik heb geleerd dat ik standaard 4BB bet +1 BB per limper. Dit is precies wat hij doet, dus de raise naar €0,10 vond ik niet raar. Mijn ervaring is dat mijn 3 bets op dit moment toch nog behoorlijk vaak worden gefold, dus ik ben bang dat bij een all-in mijn AA te weinig wordt uitbetaald.

Ik denk dat ik Pokertracker 4 maar eens ga installeren om de range van de tegenstanders wat beter te kunnen bepalen, ook kan ik dan wat makkelijker slechtere tegenstanders herkennen/zoeken.

Leuk dat er veel en snel wordt gereageerd!
    • Varune
      Varune
      Silver
      Idd niks mis met de hand, goed gezien dat hij een limper isoleert en dat zijn raisesize volledig normaal is. Verder is je 3bet al aan de grote kant in mijn ogen, door deze grote sizing kan je namelijk minder bluffs in je range stoppen.
      Overraisen met AA is ook niet nodig, aangezien je hand geen protectie nodig is. Met KK daarentegen zou je kunnen zeggen dat je wel iets groter moet omdat any Ax al meer equity heeft.

Postflop: Nh, shit happens.

Je zou er voor kunnen kiezen om deze flop te check raisen, maar dan loop je het risico dat hij behind checkt en je op de turn op een kutspot komt als er een connecting kaart bij komt. Dus eitherway nh.
    • BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      Gast die op 2 Nl 5x opent: ik durf de helft van mijn bankroll te wedden dat hij veel grotere overraises preflop betaalt.
      Als jij hiermee wil zeggen dat deze gast een fish is, zou ik toch maar voorzichtig zijn met die helft van jouw bankroll. Dit lijkt mij echt héél standaard met een limper op 2NL. De betsizing van de 3bet vind ik ook prima. KQs zit nog altijd in de 3bet-calling-range van een villain IP.

Als villain jou op een overpair zet, heeft hij een goeie OESD en een backdoorflush. Hij zou zijn equity zomaar kunnen schatten op 36%, toch? Krijgt hij op de flop nog een goede prijs ook. Als op turn een 9 valt en hero heeft QQ of turn is een A en hero heeft AK, dan lijken mij dat nog goede implied odds ook.

Op de turn lijkt het verhaal voor villain nog mooier te worden. Moet hij bang zijn van Tx in een 3bet-pot. Ik denk het niet. Zelf blocked villain AK of AQ van de harten voor de nutflush. Ik denk dat hij hier 15 cleane outs heeft.

Ik zeg niet dat de hand door Pokermuis slecht gespeeld is, maar in mijn gedachtegang villain ook niet. Dus ik zou niet direct met zekerheid zeggen dat hij een fish is. Maar ja, weet je wat, misschien ben ik wel de vis! :f_drink:

Btw, zure river, Pokermuis.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BEoWulf1979
      Gast die op 2 Nl 5x opent: ik durf de helft van mijn bankroll te wedden dat hij veel grotere overraises preflop betaalt.
      Als jij hiermee wil zeggen dat deze gast een fish is, zou ik toch maar voorzichtig zijn met die helft van jouw bankroll. Dit lijkt mij echt héél standaard met een limper op 2NL. De betsizing van de 3bet vind ik ook prima. KQs zit nog altijd in de 3bet-calling-range van een villain IP.

Als villain jou op een overpair zet, heeft hij een goeie OESD en een backdoorflush. Hij zou zijn equity zomaar kunnen schatten op 36%, toch? Krijgt hij op de flop nog een goede prijs ook. Als op turn een 9 valt en hero heeft QQ of turn is een A en hero heeft AK, dan lijken mij dat nog goede implied odds ook.

Op de turn lijkt het verhaal voor villain nog mooier te worden. Moet hij bang zijn van Tx in een 3bet-pot. Ik denk het niet. Zelf blocked villain AK of AQ van de harten voor de nutflush. Ik denk dat hij hier 15 cleane outs heeft.

Ik zeg niet dat de hand door Pokermuis slecht gespeeld is, maar in mijn gedachtegang villain ook niet. Dus ik zou niet direct met zekerheid zeggen dat hij een fish is. Maar ja, weet je wat, misschien ben ik wel de vis! :f_drink:

Btw, zure river, Pokermuis.
      Limp had ik gemist, excuus hiervoor. Anders begrijpen jullie wel mijn verhaal over 5x openen pre op 2NL
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Kan gebeuren. Al had ik als tegenstander KQs waarschijnlijk pre-flop wel gefold op een best grote 3bet. Op NL2 zou ik zoiezo al zelden 3bet bluffen of ik moet er haast zeker van zijn dat we met een goede speler te maken hebben dat op NL2 niet zoveel voorkomt.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SDK1987
      Kan gebeuren. Al had ik als tegenstander KQs waarschijnlijk pre-flop wel gefold op een best grote 3bet. Op NL2 zou ik zoiezo al zelden 3bet bluffen of ik moet er haast zeker van zijn dat we met een goede speler te maken hebben dat op NL2 niet zoveel voorkomt.
      Jij wel SDK, het niveau van 2NL is echter lager.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dat is alleen maar positief :f_wink:
    • Post verwijderd

• pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SDK1987
      Dat is alleen maar positief :f_wink:
      Daarmee zeggende hoef jij geen fold van tegenstanders van 2nl te verwachten. Vandaar kan er specifiek op 2nl afgeweken worden van standaard 3bets hoogtes. Jij kan veel hoger 3 betten.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Varune
      Idd niks mis met de hand, goed gezien dat hij een limper isoleert en dat zijn raisesize volledig normaal is. Verder is je 3bet al aan de grote kant in mijn ogen, door deze grote sizing kan je namelijk minder bluffs in je range stoppen.
      Overraisen met AA is ook niet nodig, aangezien je hand geen protectie nodig is. Met KK daarentegen zou je kunnen zeggen dat je wel iets groter moet omdat any Ax al meer equity heeft.

Postflop: Nh, shit happens.

Je zou er voor kunnen kiezen om deze flop te check raisen, maar dan loop je het risico dat hij behind checkt en je op de turn op een kutspot komt als er een connecting kaart bij komt. Dus eitherway nh.
      Overraisen was niet bedoeld voor protectie maar voor value als villain loose preflop callt en postflop foldt. Heel gebruikelijk op 2 NL. Juist met handen als KK/AK/QQ zou ik niet overraisen om in geval van variance niet meer dan nodig aan vis/ zwakke reg te verliezen.