[Fullring] AKs

• Pokermuis
      Pokermuis
      Silver
      Hallo allemaal,

Hieronder mijn tweede hand post waarover ik twijfel. Player 3 gaat er agressief in voor de flop, waardoor ik hem op QQ-AA of AQs-AKs inschat. Hij callt vervolgens mijn raise en checked op de flop. Ik ga er vanuit dat hij gemist heeft, anders zou hij zijn hand willen beschermen met een drawheavy flop. Ik heb hier besloten om een 3/4 pot bet te maken. Vervolgens gaat hij all-in en voelde ik mij verplicht om mijn resterende 0,59 cent erin te gooien.

Was het beter om na de flop te checken? En had ik na zijn all-in moeten folden?

$0.01/$0.02 No Limit Holdem
      PartyPoker
      7 Players
      Hand Conversion Powered by WeakTight Poker Hand History Converter

Stacks:
      UTG Player1 ($1.56) 78bb
      UTG+1 Player2 ($2.08) 104bb
      MP Player3 ($3.30) 165bb
      CO Player4 ($2.02) 101bb
      BTN Hero ($2) 100bb
      SB Player8 ($3.07) 154bb
      BB Player9 ($1.83) 92bb

Pre-Flop: (0.03, 7 players) Hero is BTN :Kc: :Ac:
      2 folds, Player3 raises to $0.18, 1 fold, Hero raises to $0.57, 2 folds, Player3 calls $0.39
      Flop: :Th: :4c: :Jh: ($1.17, 2 players)

Player3 checks, Hero bets $0.84, Player3 goes all-in $2.73, Hero goes all-in $0.59

Turn: :5d: ($5.33, 2), 2 all-in
      River: :4d: ($5.33, 2), 2 all-in

Final Pot: $5.33

Player3 shows
      :7h: :Qh:
      Hero shows
      :Kc: :Ac:

Hero wins $3.83 (net +$1.83)

Player3 collects $2.60 (net -$0.70)
  • 9 antwoorden
    • ilgenio86
      ilgenio86
      Silver
      in NL2 is het moeilijk om villains op handen te zetten. Zijn play trekt eigenlijk echt op niets, hij moet preflop altijd folden maarja :)
      De flop ja met jou stack ben je als je bet meteen comitted dus kun je evengoed de flop shoven als je toch van plan bent om te betten.
    • GroentjeBE
      GroentjeBE
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ilgenio86
      De flop ja met jou stack ben je als je bet meteen comitted dus kun je evengoed de flop shoven als je toch van plan bent om te betten.
      Flop gewoon jammen idd
      Mathematisch gezien kan je elke flop jammen met AKs en een stack to pot ratio van ongeveer 1:1
      Niet dat je dat per se altijd hoeft te doen maar het is wiskundig te verantwoorden.
    • BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      Misschien bij het posten van je hand ook iets vertellen over de dynamiek van de tafel, over speelstijl van Villain. Qua range-bepaling kan dit de analyse alleen maar bevorderen. Zeker als je niet met stats werkt.
      Je kan op 2NL wel meer valuebetten naar 4 tot 5 bbs, maar persoonlijk vind ik 9 bbs wel wat absurd. Je wilt met je premiums ook wel actie krijgen en niet iedereen uit de pot jagen. Dus als ik zo’n preflop-actie zie, denk ik niet meteen aan QQ+.
      Het is dus echt wel belangrijk dat je die aanvulling kan geven. Is hij ‘tilt’ van vorige handen, maniak, ... zitten er vissen aan tafel die tot welke prijs ook altijd naar de showdown gaan met second pair.
      Maar ja, ook niet boos zijn als je nu de volgende keer tegen azen of koningen aanloopt.
    • Pokermuis
      Pokermuis
      Silver
      Bij deze hand had ik nog geen informatie over deze speler. Veel namen begin ik al te onthouden, omdat ze vaak online zijn en aan meerdere tafels zitten. Mocht ik bij mijn toekomstige hand posts informatie over mijn spelers hebben, dan zal ik dit er zeker bij vermelden.

Bedankt voor de reacties!
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Het eerste wat mij opvalt is de 9x raise van hem wat heel hoog is. Ik dacht haast dat dit een NL5 hand was. Pre-flop zou je zelfs kunnen overwegen te shoven. Anders lijkt me een 2,5x 3bet groot zat en dan zou ik zelf maximaal half pot betten op de flop, zodat ik niet meteen committed raak.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      alweee zo'n geval als bij jouw eerste post. Villain opent voor 9x op 2nl. Hij gaat nergens naartoe. Alleen in vergelijking met eerste hand heb jij nu meer vulnerable hand, dus shove preflop is beter. Met AA/KK is het prima zoals jij nu gespeeld hebt.
    • Varune
      Varune
      Silver
      Player 3 gaat er agressief in voor de flop, waardoor ik hem op QQ-AA of AQs-AKs inschat.
      Neem maar als vuistregel dat als iemand 9x opent dat 't een mongool is. Dus zo'n sterke range heeft ie niet.

Met dat in het achterhoofd sta je met AKs hard voor en zou ik gelijk voor stacks zien te spelen, Gelijk allin kan, ik prefereer de helft van m'n stack erin te gooien zodat hij misschien nog op de flop fold maar wel al de helft van stack erin heeft gegooid. Als we dan gebeat worden is jammer, maar op de lange termijn win je veel.
    • BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      Neem maar als vuistregel dat als iemand 9x opent dat 't een mongool is. Dus zo'n sterke range heeft ie niet.
      Dus als ik zo’n preflop-actie zie, denk ik niet meteen aan QQ+.
      +1, likeminded :f_thumbsup:
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door pokerboy198229
      alweee zo'n geval als bij jouw eerste post. Villain opent voor 9x op 2nl. Hij gaat nergens naartoe. Alleen in vergelijking met eerste hand heb jij nu meer vulnerable hand, dus shove preflop is beter. Met AA/KK is het prima zoals jij nu gespeeld hebt.
      Ik vind beide handen niet te vergelijken, want 5x openen met 1 limper in de pot vind ik minder gek dan een 9x open, zoals in dit geval.