hoe vind je je eigen leaks?

• shinigamiryukrem
      shinigamiryukrem
      Basic
      waar het op neerkomt is dat ik de laatste tijd vrij slecht speel, speel niet echt hoog (nl10-25). maar weet toch niet echt winst te maken.
      het vreemde is dat ik wel fanatiek ben met het verbeteren van mijzelf. heb al zoveel strategie opgezocht dat het zelfs moeilijk is om iets te vinden op internet wat ik nog niet eerder heb gehoord, kijk ook vaak op youtube naar poker, en uiteraard speel ik zelf ook graag.
      prober altijd zo goed mogelijk te spelen en gebruik alles wat ik weet en probeer ook alles op het juiste moment op de juiste spelers toe te passen. en toch zonder succes.
      ik probeer dus nu soort van door mijn eigen plafond te breken.

lang verhaal kort, hoe verbeter je jezelf als je maar niet kan vinden wat je moet verbeteren?
  • 22 antwoorden
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Sowieso handen posten op het forum, verder coachings bezoeken en vragen stellen en zeker je eigen handen goed doornemen (en niet alleen de beats of big winners, in 'normale' handen kunnen veel leaks zitten, die je meer geld kosten).
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Zonder dollen, eerste leak heb jij al: jjj weet niet waarin jij jezelf moet verbeteren.
      Wat ik doe is bij het kijken van trainingsvideos eerst mezelf afvraag wat ik zou doen en pas verder kijken naar wat trainee doet en adviseert. Op deze manier ontstaat er een lijst waaruit jij trend kan uithalen. De bekwaamheid van trainer moet jij echter eerder onderzocht hebben.
    • Kleinevis
      Kleinevis
      Bronze
      Voor cash gamen zijn er wel tal van progjes die je leaks kunnen vinden ( snowie, leakbuster ) Moet ze wel niet 100 % geloven maar ze kunnen wel helpen.
      Zou eens contact opnemen met coach en je hand history doorsturen die gaat meteen weten wat je beter kan doen.
      Zit hem soms in de kleine dingen en dat je laatste tijd slecht speelt kan van alles zijn. Bad luck, misschien mentaal niet in orde etc.
      Je game zal altijd beter kunnen maar kan gewoon ook variance zijn dat je mee te maken hebt. En dat weegt mentaal al zwaar, ben zelf boek aan het lezen over coach puur voor mentaal van poker, en je poker resultaten kunnen al veel verbeteren door mentaal sterker te staan en anders te denken.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Heb je al wat aan deze tips gehad? Ook lijkt het me niet verkeerd om regelmatig coaching te volgen en er is elke week wel minimaal 1 cash game coaching.
    • BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      Indeed handen posten!!
      We kunnen je alleen maar helpen als je praktische voorbeelden geeft. Heb je software?

Ik kijk ook geregeld een pokercoaching video. Ik kan jou die van confidant91 wel aanraden.
      Houd je jezelf aan 'bankrollmanagement'? Je kan geen optimale beslissingen nemen als je dit niet doet en je speelt met scared money.

Mooi voorbeeld als je AA gekraakt worden door 87o.

Als je maar 2 buy-in's hebt, kan het zomaar gebeuren dat je tilt en nadien geen optimaal spel meer.
      Als je 15 buy-ins hebt, dan trekt je jouw linker wenkbrauw een keer op.
      Als je tussen de 20 en de 25 buy-in's hebt, dan lach je er mee.

Kortom, je moet wat concreter zijn met wat je bedoelt met slecht spel.
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Nooit lachen als je AA verliest :D
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Zolang je er niet lang mee blijft zitten dat je met AA verliest, want dan heeft het een slechte invloed op je spel.
    • shinigamiryukrem
      shinigamiryukrem
      Basic
      thx voor de info iedereen.
      Oorspronkelijk gepost door Kleinevis
      Voor cash gamen zijn er wel tal van progjes die je leaks kunnen vinden ( snowie, leakbuster )
      goeie, ga zo gelijk ff kijken.

Oorspronkelijk gepost door BEoWulf1979
      Ik kijk ook geregeld een pokercoaching video. Ik kan jou die van confidant91 wel aanraden.
      zal ook ff naar die coach video's gaan kijken. had wel ff vlug naar een forum van confidant91 gekeken maar dat leek vooral basisstrategie te zijn, of was dat gewoon toeval?
      ik ga sowieso wel ff naar doorzoeken, thx.

Houd je jezelf aan 'bankrollmanagement'? Je kan geen optimale beslissingen nemen als je dit niet doet en je speelt met scared money.

Mooi voorbeeld als je AA gekraakt worden door 87o.

Als je maar 2 buy-in's hebt, kan het zomaar gebeuren dat je tilt en nadien geen optimaal spel meer.
      Als je 15 buy-ins hebt, dan trekt je jouw linker wenkbrauw een keer op.
      Als je tussen de 20 en de 25 buy-in's hebt, dan lach je er mee.
      ik richt me op ± 30 BI's

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Sowieso handen posten op het forum
      Indeed handen posten!!
      ook erg goeie tip idd. ik post er wel ff een paar (kan misschien enkel detail missen maar weet vrij zeker dat bijna alles wel klopt:
      ik: JdJh 8,50 BB
      MP 7,30 (loose)
      CO 14,50 (tight)
      limp x3
      BB (ik) raise naar 50ct
      MP en CO callt
      flop 3d Ts 5s
      BB (ik) bet 1,10
      beide callen
      turn 2h
      ik bet 3,25
      MP callt
      CO is all-in
      beide callen
      river Kh
      ik JJ, MP AT, CO 4h6h. CO wint
      gedachte was bescherm mijn overpair, en na de CO all-in moest ik +_ 3,50 betalen voor ongeveer 19

meeste stacks rond 10, (weet niet precies meer) en BB erg loose, verder geen reads.
      ik 5h6h CO
      MP bet 30ct.
      ik, BTN en BB callt
      flop 4c 7s Kc
      BB checkt, MP bet 80 ct, iedereen behalve BTN callt
      turn Qd
      iedereen checkt
      river 3c.
      BB checkt, MP overbet 5$, ik call na veel twijfel, BB fold

ik had str8, hij showt AcQc. mijn gedachtegang hier lijkt me verder wel duidelijk

thx voor de info iedereen en hoop dat deze handen helpen :)
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Voor een goede handbeoordeling kun je het best je handen even converteren, zodat ze goed leesbaar zijn. Verder is het handiger om iedere hand apart te posten in het juiste forumdeel. Dan krijg je reacties per hand, wat overzichtelijker is voor jou en iedereen :)
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Onderschat trouwens nooit een basisstrategie! Het is misschien niet de meest optimale strategie, maar zonder basis is het lastig bouwen. Die fout maken veel spelers.

Zodra je de basis goed beheerst, kun je geavanceerdere moves gaan maken, maar die basis blijft altijd een belangrijk uitgangspunt.
    • BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      True, maar de basis even opfrissen, kan absoluut geen kwaad. De strategie is up-to-date voor het spel vandaag. Hij doet tijdens elke sessie ook een live-sessie op PS en door tal van voorbeelden/spots geeft hij advies hoe je hier op een geavanceerde manier kan afwijken. Ik ben er zeker van dat elke speler hier nog wat van kan oppikken.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dan lijkt me de No-Limit Beginner's Course with confidant91 [2017 edition] de ideale thread om naar te kijken. Het is wel Engels, maar dat is niet anders.
    • BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      Voor een goede handbeoordeling kun je het best je handen even converteren, zodat ze goed leesbaar zijn. Verder is het handiger om iedere hand apart te posten in het juiste forumdeel. Dan krijg je reacties per hand, wat overzichtelijker is voor jou en iedereen :)
      +1 koop jezelf een tracker
      Handen worden zoveel beter leesbaarder en je gaat veel meer reacties krijgen op die manier.
    • BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      HAND 1

Zorg ervoor dat je altijd fullstack (auto-rebuy) aan tafel zit. Anders mis je al een hoop value.
      Limp/call in lowstake is veel een klein paar (of Ax suited) en de flop zijn kleine kaarten en redelijk wet. Ik denk daarom ook dat deze flop de range van de tegenstanders wel treft. Preflop had je het hen mss nog een beetje duurder moeten maken?!? Ik vind Cbet wel ok, maar op T had ik mss wel gecheckt voor potcontrol. Raises op lowstakes zijn daarom wel meestal erg sterk en bluffen doen ze daar zelden. Jij hebt 3.65 voor 15, want MP callt pas na jou. Dus je moet 1 keer op de 5 juist zijn dat jouw tegenstander bluft. Low stakes bluffen op T lijkt mij echt niet het geval. Met nog een speler behind, denk ik dat je hand hier beat is.

HAND 2

Low Stakes -> overbet -> 'meestal' valuebet

Ik zou de resultaten/uitkomsten niet posten.
    • shinigamiryukrem
      shinigamiryukrem
      Basic
      Voor een goede handbeoordeling kun je het best je handen even converteren, zodat ze goed leesbaar zijn.
      heb je gelijk in maar weet zelf niet zo goed hoe je dat doet, jij trouwens nog idee over die handen?

Oorspronkelijk gepost door ZeezoutVerder is het handiger om iedere hand apart te posten in het juiste forumdeel. Dan krijg je reacties per hand, wat overzichtelijker is voor jou en iedereen :)
      da's idd wel waar maar vrees dat je dan ook weer met die rommelige text zit

Onderschat trouwens nooit een basisstrategie! Het is misschien niet de meest optimale strategie, maar zonder basis is het lastig bouwen. Die fout maken veel spelers.

Zodra je de basis goed beheerst, kun je geavanceerdere moves gaan maken, maar die basis blijft altijd een belangrijk uitgangspunt.
      True, maar de basis even opfrissen, kan absoluut geen kwaad. De strategie is up-to-date voor het spel vandaag. Ik ben er zeker van dat elke speler hier nog wat van kan oppikken.
      goed punt idd, heb mezelf ook wel eens betrapt op de gedachte om een light 3bet bluf te maken op de SB om mijn range te varieren en meer fold equity te hebben op mijn positionele nadeel en tegelijk meer fold equity door middel van het initiatief op de flop.
      hoewel na even verder te kijken was een doodsimpele fold gewoon beter geweest.
      weet niet of mijn leaks daar in ziteen maar ff kijken kan natuurlijk nooit kwaad

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
      Dan lijkt me de No-Limit Beginner's Course with confidant91 [2017 edition] de ideale thread om naar te kijken. Het is wel Engels, maar dat is niet anders.
      heb geen probleem met engels en zal ff kijken, thx.

HAND 1

Zorg ervoor dat je altijd fullstack (auto-rebuy) aan tafel zit. Anders mis je al een hoop value.
      Limp/call in lowstake is veel een klein paar (of Ax suited) en de flop zijn kleine kaarten en redelijk wet. Ik denk daarom ook dat deze flop de range van de tegenstanders wel treft. Preflop had je het hen mss nog een beetje duurder moeten maken?!? Ik vind Cbet wel ok, maar op T had ik mss wel gecheckt voor potcontrol. Raises op lowstakes zijn daarom wel meestal erg sterk en bluffen doen ze daar zelden. Jij hebt 3.65 voor 15, want MP callt pas na jou. Dus je moet 1 keer op de 5 juist zijn dat jouw tegenstander bluft. Low stakes bluffen op T lijkt mij echt niet het geval. Met nog een speler behind, denk ik dat je hand hier beat is.

HAND 2

Low Stakes -> overbet -> 'meestal' valuebet

Ik zou de resultaten/uitkomsten niet posten.
      thx voor de info.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Voor het converteren van handen kun je bijvoorbeeld ook weaktight gebruiken.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik kom momenteel niet aan het beoordelen van handen toe. Hopelijk snel wel weer :)
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Ik heb er zelf wel genoeg tijd voor, maar eigenlijk is er alleen op de Engelse discussiefora wat actie. Zou mooi zijn als het hier weer beter gaat lopen op dat vlak.
    • adelaar
      adelaar
      Gold
      Het is belangrijk dat je aan tafelselectie doet. Als alle andere spelers beter zijn dan jij, kun je aan die tafel niet verdienen.
      Zoek dus altijd een tafel waar een paar spelers zitten die slechter zijn dan jij.
    • 1
    • 2