Nieuwe target voor kansspelcommissie...

• 18 antwoorden
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Ik ben benieuwd. Dan is het de vraag of ze ook achter pokersites aangaan die nog geen licentie hebben, maar waar je als Belg wel op kunt spelen.
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SDK1987
      Ik ben benieuwd. Dan is het de vraag of ze ook achter pokersites aangaan die nog geen licentie hebben, maar waar je als Belg wel op kunt spelen.
      Dat doen ze m.i. al heel lang. Er zijn al tig sites die op DNS niveau geblokkeerd worden en waarbij je geredirect wordt naar een STOP pagina van de overheid.
    • Robbie825
      Robbie825
      Bronze
      Klinkt dictatoriaal...
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Yep, we leven in de EU :D
    • Kleinevis
      Kleinevis
      Bronze
      Ben wel tegen lootboxen als ze u sterker maken, mocht het puur voor de looks zijn heb ik daar geen probleem mee.
      Maar tijden van gamen zijn veel veranderd. Alles is nu maar half gemaakt en de rest betaal je wel bij.
      Maar kansspel commissie gaat hier niet veel aan kunnen doen, is trouwens al onderzoek naar geweest in de USA.
      Zou wel mooie stunt zijn mocht de game hier uit de rekken verdwijnen. Maar dan gaan ze nog veel games mogen verwijderen.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      We zullen het allemaal wel zien hoe het allemaal gaat lopen.
      In Nederland is het nog steeds een groot vraagteken allemaal.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Tja, dan kunnen ze de politiek ook wel afschaffen ... :f_cool:
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dat zou een hoop ellende misschien oplossen, maar dat is ook een vraagteken hoe dat in de praktijk zou uitpakken.
    • Kleinevis
      Kleinevis
      Bronze
      EA heeft trouwens de lootcrates uit hun game gehaald tijdelijk, omdat er te veel hete adem in hun nek kwam van Reddit.
      Daar was trouwens grootschalig bericht dat er enorm veel mensen de game zouden boycotten en niet kopen en ze gingen paar miljoen mislopen.
      Er is trouwens ook petitie gestart voor lootcrates in het algemeen.

Mooi signaal aan de makers dat gamers het wel beu zijn voor alles te moeten betalen in game zodat het alles versneld. Dat willen de meeste gamers niet ook, ze willen grinden voor die dingen maar ook niet zoals EA het wilde. Het zou 40 uur duren eer je iets kon unlocken wat voor velen ook al geen positieve noot was. En dan waren die lootcrates perfect voor alles sneller te hebben en hadden ze nog extra inkomen.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dat is dan wel mooi. EA verdient al meer dan genoeg met die spelletjes.
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      EA heeft de loot crates helemaal niet weggehaald. Ze hebben enkel de mogelijkheid weggehaald om met echt geld deze aan te kopen. Dus nu is het nog puur een kansspel met de in-game currency die je enkel al spelend kunt verdienen. En bovendien zeiden ze dat ze dit tijdelijk doen, terwijl ze het geheel herzien.
      Gisteren was er op Kassa een item hierover en dat was best wel schrikbarend. Ik snap nu ook wel waarom overheden (typisch via lokale kansspel instanties) dit van naderbij beginnen onderzoeken. En het gaat over tal van populaire recente games: FIFA, NFS, Forza, COD, etc...
    • Kleinevis
      Kleinevis
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ViperPP
      EA heeft de loot crates helemaal niet weggehaald. Ze hebben enkel de mogelijkheid weggehaald om met echt geld deze aan te kopen. Dus nu is het nog puur een kansspel met de in-game currency die je enkel al spelend kunt verdienen. En bovendien zeiden ze dat ze dit tijdelijk doen, terwijl ze het geheel herzien.
      Gisteren was er op Kassa een item hierover en dat was best wel schrikbarend. Ik snap nu ook wel waarom overheden (typisch via lokale kansspel instanties) dit van naderbij beginnen onderzoeken. En het gaat over tal van populaire recente games: FIFA, NFS, Forza, COD, etc...
      Fifa speel ik al jaren, nog nooit hoeven centen in te steken en had altijd het team dat ik wilde ( je kan ook traden met coins ) NFS vorige week uitgespeeld op 13uur spelen, en geen 1 rotte eurocent moeten spenderen. Forza, net van het zelfde nog niets moeten betalen buiten dlc dan. Cod, ja die doen da ook wapens insteken voor sterker te worden maar dan heb ik niemand horen janken ze dat ze dit doen, en ze doen het al 3 jaar en waar was die petitie dan ? Nu gaan ze overwatch aanvallen ook en waarom ? Zolang het voor mij voor de looks is maakt het mij niet uit ook.

Het gaat de meeste gamers echt puur dat je sterker wordt door geld te spenderen, niemand gaat janken over een skin.
      En ben ook radicaal tegen sterker worden door geld te pompen. Het is wat te laat voor nu van hun kloten te maken tov studios, ze laten hun al jaren extra content aansmeren en de meeste kudde blijft het spenderen ook. Dan zou je als bedrijf dom zijn voor het niet te doen, game maken kap hem in 2 en verkoop helft van de game en de rest als dlc. Dan wil ik nog niet spreken over de kwaliteit dat ze afleveren voor game van 60 euro. Voor mensen die geen online willen spelen is het ook de moeite niet ze. 60 euro betalen voor een singel player dat uit is in 6uur( cod ) Net zoals met NFS, heb er ook 44 euro voor betaald en amper 13uur was ik einde het spel. Er is altijd wel iets te vertellen over game bedrijf, en kan hier uren schrijven wat ze allemaal al gedaan hebben tov hun klanten. Maar de meeste blijven het slikken en blijven het kopen tegen beter weten in. En ken veel mensen die helemaal over de rooie gaan van een game en 4 dagen later zie je ze da game dan spelen.
    • MoZex
      MoZex
      Bronze
      Er is al ez workaround voor hoor.
      Je koopt gewoon hun ingame currency met echt geld en je gebruikt die currency dan om rng boxes mee te kopen. Je koopt dus niet rechtstreeks boxes met euro's maar met hun currency en kansspelcom staat buiten spel.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dat zou ik zonde van mijn geld vinden, maar iedereen zijn ding om extraatjes te kopen.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik houd het maar gewoon bij de oldies van Command & Conquer, AOE, Cossacks, Civilization e.d.

1x Betaald en al jaren plezier van. Zolang er maar editors voor zijn :P
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Zeker en daar betaal je ook wel voor. Zo waren deze spellen heel duur en nu kun je ze waarschijnlijk voor bijna niks kopen als ze nog te koop zijn.
    • Whatever3774
      Whatever3774
      Basic
      Zodra ze er belasting over gaan heffen en de staatskast ermee spekken dan zullen ze niet meer zo streng zijn
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dat zou heel goed kunnen, maar dat deden ze vroeger in Nederland zeker.
      Nu doen ze dat niet meer.