NL50 AA overpair op drawie board

• Leo
      Leo
      Bronze
      Absolute Life Poker 0.25/0.50, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Button ($14.35)
      SB SB ($53.90)
      BB ($32.85)
      UTG ($7.00)
      UTG+1 Hero ($10.00)
      MP ($47.75)
      MP ($10.00)
      MP ($10.00)
      CO-1 ($25.20)
      BB ($10.00)

Preflop: Hero is UTG+1 with A:heart: A:diamond:
      1 fold, Hero raises to 2.50, 5 folds, Button calls 2.50, SB calls 2.25, 1 fold.

Flop (8.50) 4:heart: 8:spade: 2:spade:
      SB bets 0.50, Hero moves all-in for 7.50, Button moves all-in for 11.85, 1 fold.

Is de allin hier wel goed?
      Weet niet hoe het zit met de odds die je geeft op een flushdraw...

Wat moeten mensen altijd met die st00pid minbets trouwens?

Groeten,
      Leo
  • 6 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Lijkt me goed, je hebt hier waarschijnlijk de beste hand en die wil je protecten. Zo te zien betekent die minbet gewoon $0.50 extra in de pot :P

Flushdraw krijgt hier 15.5:7.5 dus iets meer dan 2:1
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      jouw all-in is een normale (bijna) potsize bet, dat zou ik ook doen

die 0,50 bet snap ik niet. vanuit de smallblind call je normaal gesproken alleen met een hele goede kaart een raise. Wellicht heeft hij hier AQ+(s) of een medium PP. Dat houdt in dat hij op een flushdraw en/of straightdraw kan zitten of een overpair heeft. Voor die flushdraw kan hij proberen een mini stopbetje te maken, maar waarom called hij je all-in dan? Als hij een overpair heeft, wil hij je met die bet wellicht verleiden tot een all-in.

In beide gevallen lig je voor.

Is het een fish, dan heeft hij misschien een setje en kun je je troosten met de gedachten dat hij pre-flop een hele sechte call heeft gemaakt
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Nee, die minibet fold. De andere in de hand die gaat ook allin ;)

Groeten
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      hmmm, toch eens beter leren lezen

de button heeft een grotere range om je preflop te callen, maar ik zie geen hand die hier al made is en die beter is dan jouw azen. k zet hem toch op een draw(, of een set als hij niet naar implied odds kijkt, maar dat kun je neit vermoeden)
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Goed gespeeld!

Die minbet kan op zich van alles betekenen. Meestal is het gewoon dead money in de pot. Maar heb ook mensen gezien die dat doen als ze hun set hebben. Als ie dat hier had, dan ontkom je er niet m.i. aan dat je je stack verliest.

Wanneer ze preflop van die minraises doen, dan ga ik helemaal op ze letten. Vaak hebben ze iets van A8o of andere crap, maar soms doen ze het ook met QQ+. Wel handig om te weten wie wat doet ;)
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Dit is het perfecte board voor AA uiteindelijk, tenzij je tegen een setje zit kan niets je verslaan (denk echt niet dat ze 42 of 84 PF gaan callen :D )
      Met je allin verpest je de odds voor zijn evt. flushdraw dus das positief (voor jou)!

Zo'n minbetje kan echt vanalles betekenen, pot proberen op te pikken, raise uitlokken,goedkoop proberen drawen,...
      kijken wat hij doet en note van maken is de boodschap!

groeten