A 'dummie' to another dummy ...

• BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      Meer dan 10 jaar geleden kocht ik mij eerste pokerboek. Dit was niet Super System van Doyle Brunson of eentje van Dan Harrington. Het boek, dat ik kocht, was meer legendarischer en allesomvattend dan de boeken van Brunson of Harrington. Het was niet minder dan het boek 'Poker voor dummies'! Eentje uit de vele van '... voor dummies'-serie. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er meer dan 1 heb uit deze serie. Zoals 'Schaken voor dummies' en 'Beleggen voor dummies' ... Vandaar ook de titel voor mijn blog.

Het is dankzij dit boek dat ik een account aangemaakt heb bij Pokerstars en avonden heb verslonden achter de computer. Vele van jullie kennen misschien de 'Exclusive freeroll' van Noah Boeken nog? Met dat toernooi is het allemaal begonnen voor mij. Niet dat ik mijn bankroll opbouwde met dit toernooi. Absoluut niet! Nadien had ik op Full Tilt Poker ook een account gemaakt en speelde ik daar ook freerolls. Daar ging het mij beter af dan op Pokerstars en heb zelfs meerdere keren de finaletafel gehaald. Toen de pokerroom van het net ging, had ik daar rond de 25 dollar opstaan. Die heb ik dan op Pokerstars gezet samen met de 5 dollar die ik daar had staan. Freerolls begonnen mij te vervelen en ik ben toen begonnen cashgames te spelen met een bankroll van 30 dollar. Je kan niet raden hoe snel die 30 dollar op was aan de tafels. Uren versleten achter het computerscherm om centen te cashen en op een paar avonden allemaal op gespeeld. Bummer !
      Hetzelfde verhaal op Unibet – een freeroll gewonnen en gecasht voor 11 euro – solid BRM toegepast en aan een 10NL tafel gaan zitten. En geen gezeik! Eerste hand die ik gedeeld krijg , is pocket azen. Het is mij niet bijgebleven tegen wat ik verloren heb, maar ik weet wel dat de azen niet zijn blijven staan.

Dan toch maar eens de creditcard boven gehaald en 30 dollar gestort op Pokerstars (+30 dollar eerste stortingsbonus). Ik heb er iets langer meegedaan dan met die eerste 30 dollar. Ik had mij wel meer verdiept in het spel, maar toch. Ik was ook wel een beetje een disbeliever en kwam telkens in spots dat ik niet overtuigd was dat hij een straat kon hebben terwijl ik toch wel pocket koningen vasthad. Of oh nee, hij heeft een set! Ze zeggen 'een ezel stoot zich geen 2 keer', maar ik ben de tel ergens kwijtgeraakt.

Toen heb ik op Unibet 20 euro overgemaakt (toen nog op het Microgaming netwerk). Daar begonnen de cashgames wel te lukken of alleszins toch beter. Of het door verstandiger spelen was, laat ik in het midden. Maar na een tijd was ik het pokeren een beetje beu en heb dan lang niet meer gespeeld.

Afgelopen zomer ben ik dan terug begonnen met spelen. Enkel alleen omdat ik een nieuw sporthorloge wou kopen. Ik had mij zelf een doel gesteld om deze bijeen te pokeren dmv. 4NL tafels op Unibet. Ondanks mijn bankroll van 550 euro daar, was de opbrengst van dit ticket voor die horloge. Op 2,5 maand tijd heb ik deze horloge bij elkaar gespeeld. Ik weet niet wat het is, maar ik kijk anders tegen het spel aan. Ik heb ook meer strategie-artikelen gelezen en als het ware speel ik nu ook met een gameplan of wat er voor door kan. Of was het doel de reden waarom ik beter speelde?
      Op pokerstars had ik ook terug 50 dollar gestort en daar zit ik momenteel op een 165 dollar. Maar voorlopig wil ik mij met deze blog op Unibet concentreren.

Deze morgen heb ik op Unibet een storting opgevraagd en nog 200 euro op mijn account laten staan. Hier wil ik terug verder met opbouwen. Mijn bankrollmanagement is:
      200 euro 10NL (downmoven naar 4NL bij 80 euro)
      500 euro 25NL
      1250 euro 50NL als ik hier al geraak!

Ik speel voornamelijk cashgames. Soms durf ik ook wel een toernooi te spelen, maar dat is eerder een uitzondering. Hetzelfde geldt voor sit ’n go’s. Ik ga proberen een wekelijkse update te verwerken in deze blog. Ergens zondagavond of maandag om te vorderingen toch enigszins bij te houden en voor de feedback van jullie natuurlijk. Interessante handen of spots probeer ik ook hier te posten.
      Mijn excuses voor deze eerste, wel héél erg lange post … maar de achtergrond doet er ook toe vind ik.
      Zo dadelijk de eerste update.
  • 88 antwoorden
    • BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      Voor het aantal handen maak ik een schatting adhv. database HM2 op Pokerstars waar ik een VPIP heb van 20%. Bij Unibet worden deze statistieken niet weergegeven (alleen het aantal gespeelde flops).

370 handen (74 flops)
      + € 5,90
      Bankroll € 205,9
      1 dag
      Extra's
      Rakebackchallenge + € 1 MTT-ticket
      Doorspeelbonus € 5 (eerste € voor 14,60% vrijgespeeld)

Je zal merken dat ik niet de man van volumes ben. Aangezien je geen hud kan gebruiken op Unibet, kies ik er voor om 2 tafels (max. 3 ) te spelen om zo de speelstijl van de medespelers niet uit het oog te verliezen.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Leuk dat je een blog hebt geopend, klinkt alsof en er knop om is gegaan; veel succes!!

Waar was het sporthorloge voor?
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Veel succes met je nieuwe blog en dat je geen 'dummie' meer zult zijn :gl:
    • Wimf71
      Wimf71
      Bronze
      Succes :f_drink:
    • MoZex
      MoZex
      Bronze
      GL man
    • BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      @pcbeem - voor hardlopen (conditie ook belangrijk, hé :f_thumbsup: )
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Nice opening!

Succes met je blog (en uiteraard aan de tafels) :)
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Zo heb ik zelf ook een sporthorloge. Dat is best handig vind ik.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door BEoWulf1979
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      @pcbeem - voor hardlopen (conditie ook belangrijk, hé :f_thumbsup: )
      Jazeker loop zelf ook hard, welke heb je en hoe tevreden ben je er over? Heb zelf een Garmin maar merk in wedstrijden dat deze vaak niet accuraat is. Laatste 7 Heuvelen gelopen en dat parcours is echt wel 15 km maar horloge gaf 200 meter meer aan......
    • najtreg12
      najtreg12
      SuperModerator
      SuperModerator
      Heerlijk herkenbare openingspost :D
    • BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      Ik heb ook een Garmin, ik ben daar best tevreden over, hoor. Ik heb altijd Garmin gehad. Mijn eerste was een simpele Forerunner 110 (nog een van de eerste generatie, denk ik). Dat bandje was stuk en je kan er geen nieuwe meer voor krijgen. Anders had ik hier nog meegelopen. Ik merk nu ook wel dat mijn nieuwe de afstand beter registreert, maar 200m verschil op 15km. Dat is niets hoor! Maak je daar geen zorgen over.
      Met die nieuwe kan ik nu ook binnen lopen op de loopband. De berekening van afstand wordt dan op basis van loopcadans gemaakt ipv. GPS en dat is op een 100m nauwkeurig. Ik doe het daarvoor. Ik vind het zelfs straf dat op basis van berekeningen het zo nauwkeurig kan zijn.

Ik ben er dus echt super tevreden over. Polsdetectie voor hartslag ook een dik pluspunt. Die vorige was nog met een borstband (die altijd heel oncomfortabel zat).
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Forerunner 110 HR heb ik nu ook en die schijnt wel redelijk onnauwkeurig te zijn in heuvels en bochtige wegen. Maar goed druk maken doe ik me ook niet om maar ja het is zo vervelend als je in een halve marathon ineens bijna km meer moet dan je gewend bent. Tijdje terug de halve van Disneyland Parijs gelopen en daar was het verschil al bijna 900 meter.....
    • BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      De nieuwe generaties zijn wel nauwkeuriger. 900m deviatie is al wat. Een nieuwe bijeen pokeren ... Moet je echt eens proberen. :f_biggrin: :f_thumbsup:

Mijn nieuwe is een Garmin Forerunner 235 - degelijke horloge - je hoeft hier niet duurder in te gaan.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Mijne is inmiddels ook jaartje of 5 oud, verder geen klachten over de Garmin maar dit valt me steeds vaker op.

Enne ik heb al wel potje staan mocht ik gaan beslissen om nieuwe te kopen.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dat is al vrij oud. De meeste horloges werken nu denk ik ook met GPS en dan zal het denk ik heel nauwkeurig moeten zijn.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      De mijne heeft ook GPS maar het zit hem voor zover als ik begrijp in de techniek van meten. Hij pikt eens in de zoveel tijd een signaal en op basis daarvan meet ie afstand maar ja dan kun je wel eens wat missen.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dat zou inderdaad kunnen. Je zou verwachten dat hij het ongeveer de hele tijd meet, maar als je binnen bent of in een tunnel of viaduct, etc loopt kan het inderdaad ook invloed kunnen hebben dat de GPS weg is.
    • BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      UPDATE

1 week
      2045 handen (409 flops)
      +€ 9,27
      MTT €150 Shooting Star Bounty
      36/172 buiten de prijzen
      bounty +€ 0,34
      Bankroll € 215,51
      Extra's
      Rakebackchallenge
      Doorspeelbonus € 5 (2/5 vrijgespeeld - 3de step voor 17,80%)

Een raar gevoel bij de eerste week van mijn blog. Ik ben blij dat het weektotaal positief. Het was een behoorlijke 'rollercoaster'. Hoewel ik maar 1 sessie met verlies afgesloten heb, waren de sessies zelf onderhevig aan enorme up- en downswings. Of alleszins toch meer dan ik anders ervaar. Ik had er vandaag dan ook totaal geen zin en heb dan maar gepast voor vandaag.

In mijn 2de update had ik al niet graag een verlies opgetekend. :f_biggrin:
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Toch ondanks die rollercoaster toch een plus gehaald is altijd lekker :f_thumbsup: