Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

[Shorthanded] AA verloren

• pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Pre en flop standaard neem ik aan. Turn bet ik niet omdat ik wil 2barrel value uithalen van JJ/QQ/KQ/KJs/ATs. Na zijn check was ik van plan om te overbetten zodat hij mij gauw op een bluff zet. Nu hij river toch bet en vooral zijn sizing kan ik natuurlijk hem niet meer raisen, maar kan ik ook folden?
      Een andere vraag als ik turn toch zou barrelen en hij zou voor check/push gaan, kan ik ook niet meer folden, toch: 3bet pot, te veel geïnvesteerd, board bevat veel draws?

888 Poker - $0.10 NL (6 max) FAST - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 4

Hero (BTN): 100 BB
      SB: 138.5 BB (VPIP: 14.29, PFR: 5.71, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 36)
      BB: 58.7 BB (VPIP: 14.63, PFR: 12.20, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 43)
      UTG: 80 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 16)
      MP: 125.8 BB
      CO: 39 BB (VPIP: 33.33, PFR: 16.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 25)

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A:spade: A:club:

fold, MP raises to 2.8 BB, fold, Hero raises to 8.9 BB, fold, fold, MP calls 6.1 BB

Flop: (19.3 BB, 2 players) K:diamond: 7:heart: T:diamond:
      MP checks, Hero bets 10.6 BB, MP calls 10.6 BB

Turn: (40.5 BB, 2 players) 5:heart:
      MP checks, Hero checks

River: (40.5 BB, 2 players) 7:club:
      MP bets 29.3 BB, Hero calls 29.3 BB

MP shows T:spade: T:heart: (Full House, Tens full of Sevens)
      (Pre 19%, Flop 89%, Turn 95%)
      Hero shows A:spade: A:club: (Two Pair, Aces and Sevens)
      (Pre 81%, Flop 11%, Turn 5%)
      MP wins 93.3 BB
  • 15 antwoorden
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Het is jammer dat we niks van onze tegenstander weten, maar als hij zou check/shoven op de turn als wij betten maximaal 22bb kunnen we nog wel weg. Ik denk dat hij zelden een draw in een bluf gaat veranderen met nog 1 kaart te gaan en zoveel fold equity heeft hij dan ook niet.

De river actie lijkt me vrij standaard om daar te bluf catchen en je verslaat ook een deel van zijn value range.
    • Pokermuis
      Pokermuis
      Bronze
      Even de stats van de tegenstander en het eindresultaat buiten beschouwing gelaten.

Ik zou op de flop iets hoger betten(3/4 tot pot) om zijn mogelijk draws wat duurder te maken. Daarna zou je op de turn nog een bet kunnen doen van 1/2 tot 3/4.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      3/4 pot betten op de flop lijkt me wat groot in een 3bet pot.
      Zoveel flush draws heeft hij niet in zijn 3bet calling range.
      Alleen :Ad: :Qd: en :Ad: :Jd: misschien en deze handen kan hij ook net zo goed folden pre-flop.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Dat ook. Wat mij ook dwarszit is het eigenlijk dat ik merk dat op 10Nl dat als zij river groot betten dan hebben zij de hand minimaal TPTK. Dus met tegenzin callde ik riverbet wetende dat ik die gewoon moet callen vanwege gameflow.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dat is dan nog enigszins logisch, maar of je op basis van gameflow dan profitabel called is dan maar de vraag natuurlijk.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Ja, met gameflow bedoel ik mijn check op turn.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dat is zo. Al is het de vraag of hij dan wel met top paar daar voor value gaat betten.
      Anders zit je altijd tegen beter aan te kijken.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik denk dat de betsize op de river niet past bij een bluf. Te groot en te klein.

Je actie heeft al heel wat laten zien, dus hij zal niet zo snel een gemiste draw zo betten. Ik zet hem dan ook op set of 2 pair KT.

Vraag me af of je dan winstgevend kunt callen, want veel anders kan hij niet representeren en hij weet dat je ws. gaat callen.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Ik denk dat de betsize op de river niet past bij een bluf. Te groot en te klein.

Je actie heeft al heel wat laten zien, dus hij zal niet zo snel een gemiste draw zo betten. Ik zet hem dan ook op set of 2 pair KT.

Vraag me af of je dan winstgevend kunt callen, want veel anders kan hij niet representeren en hij weet dat je ws. gaat callen.
      Alleen AK waar ik A nog met mijn azen block.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Met AK zou hij ws. niet betten, maar voor showdown gaan.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Met AK zou hij ws. niet betten, maar voor showdown gaan.
      Nee. no way, AK haalt hier veel value uit door te betten vooral na check op turn. Want juist AK haalt hier veel value uit van vele handen zoals Tx en Kx en veel midpairs. Ik speel hier ook QQ en KQ op deze manier: bet flop/check turn/decide river. AK kan hier zelfs voor overbet gaan voor value. Alleen super tight spelers gaan behind checken, alle regs betten uit voor value. Alleen wat hier speelt is de kans dat hij AK heeft laag is omdat ik AA heb en zijn AK block.
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Bet bet jam en de cooler accepteren. Als hij een set heeft jammer, maar er zijn 6 combos AK en 6 combos sets bvb al. En dan is er nog KQ, draws...
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door Pakichu777
      Bet bet jam en de cooler accepteren. Als hij een set heeft jammer, maar er zijn 6 combos AK en 6 combos sets bvb al. En dan is er nog KQ, draws...
      Dit is inderdaad de meest logische lijn met AA.
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach

Ze betsizing op de river is naar mijn idee goed, als je hier kleiner bet ga je gewoon te vaak gecalld worden door een onderpair ofwel top pair (Weet niet hoevaak we die hebben met deze lijn) Ik ben t niet helemaal mee eens met de manier hoe we deze hand spelen maar we kunnen de river nooit folden. Je zegt dat hij niet zo snel river zal bluffen omdat we al heel wat laten zien hebben maar in feite is het alleen een 3bet pre en bet op de flop, op de turn onderreppen wij onze hand zo erg dat hij gewoon al ze bluffs wel moet betten op de river anders heeft die kans dat we met Aas hoog tegen zijn openender winnen terwijl hij op de river gewoon had kunnen bluffen en de pot oppakken. Tevens, als je river hier niet bluft met gemiste draws onderbluf je echt en ga je heel exploitable worden. Ik zie niet in hoe die met AK zou checken op de river voor showdown value, met onze lijn die wij aanhouden zou hij hier vrijwel 100% van de keren de nizzles moeten hebben met tptk. Zoals Pakichu al zei, bet bet jam en ik zou as played river raise nog heel goed vinden ook aangezien hij 0 7's in ze range heeft en wij nog 2 pair's counteren ook nu.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Thnx voor de uitleg allemaal. Weer wat bijgeleerd :)

Blijkbaar speel ik dan toch iets beter dan ik dacht, want ik speel idd wat meer zoals jullie beschrijven. Dacht alleen steeds dat ik dan aan het donken en spewen was en eigenlijk tighter moest zijn :P