poker pro

• shinigamiryukrem
      shinigamiryukrem
      Basic
      dit forum is om te discussieren wat er allemaal bij komt kijken als je een poker pro bent/wilt worden

hier de eerste vraag: als je er vanuit gaat dat je oke bent met het leven op een minimum om te beginnen, wat is dan het minimale limiet waar spelen om daar je inkomsten uit te halen?
      ga er in deze vraag vanuit dat je het limiet waar het om gaat winnend kunt spelen en goed BRM gebruikt.
      wat de vraag betreft, alle informatie helpt, maar hoe meer details hoe beter.
      wil er ook nog ff bijzeggen dat ik goed weet dat ik nog niet in de buurt kom bij het worden van een pro, maar ik wil er wel graag meer over weten. kan natuurlijk nooit kwaad om goed voorbereid te zijn voor als de tijd daar is :)
  • 26 antwoorden
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Oorspronkelijk gepost door shinigamiryukrem
      dit forum is om te discussieren wat er allemaal bij komt kijken als je een poker pro bent/wilt worden

hier de eerste vraag: als je er vanuit gaat dat je oke bent met het leven op een minimum om te beginnen, wat is dan het minimale limiet waar spelen om daar je inkomsten uit te halen?
      ga er in deze vraag vanuit dat je het limiet waar het om gaat winnend kunt spelen en goed BRM gebruikt.
      wat de vraag betreft, alle informatie helpt, maar hoe meer details hoe beter.
      wil er ook nog ff bijzeggen dat ik goed weet dat ik nog niet in de buurt kom bij het worden van een pro, maar ik wil er wel graag meer over weten. kan natuurlijk nooit kwaad om goed voorbereid te zijn voor als de tijd daar is :)
      Dan zou je huur en eten moeten betalen en al het andere wat er bij komt kijken. Minimaal 1500 euro in de maand? Weet niet of je cash of mtt's speelt is lastig te zeggen zo. Overigens raad ik het je zwaar af om pro te gaan als je naar de toekomst van online poker kijkt.
    • BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      Een BRM van 25 buy-ins is al véél te weinig dan. Dat moet je al een pak verhogen, want niet alleen aan de pokertafels kan het tegenzitten maar ook in het leven. Dus je moet voldoende reserves hebben. Ik volg een streamer en die had het daar een paar weken geleden met z'n volgers over. Je moet al minimaal 100NL winnend spelen. En niet gewoon winnend, maar crushend spelen om een beetje leuk te leven. Hij zei ook dat live en online poker in de verste verte niet te vergelijken zijn. En dat ben ik op deze site ook al eens tegengekomen. Een verhaal van FR waarin je al 5 limpers hebt en jij in de BU verhoogd en nadien 5 callers krijg - dan zit je daar mooi met je AA of AK. Dus live is dan wel makkelijker als online - je hebt dan ook niet zoveel keuze om ergens aan een tafel aan te sluiten.

Ik volg zo een beetje Jordyvde - ik denk dat het er maar weinig gegeven zijn om het succesvol te doen.
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Niet zozeer gegeven om het succesvol te doen. Ik dacht ook nooit dat ik t zou kunnen maar ik leef er nu wel al een jaar fulltime van. Als je er hard voor werkt kan vrijwel alles ;) Meer met het oog op de toekomst van online poker, het word steeds lastiger te doen. Zeker niet in Nederland. Als je er voor wilt gaan moet je het natuurlijk gewoon doen :)
    • ShovingLoose
      ShovingLoose
      Bronze
      Ligt er ook nog eens aan wat de omstandigheden zijn. Heb je een gezin met 3 kinderen (of toekomstplannen daarvoor) dan zul je natuurlijk nog wat meer geld in het laadje moeten brengen. En inderdaad een buffer opbouwen voor de verliesmaanden. En een gat op je CV van bijvoorbeeld 6 jaar is denk ik ook lastig als je toch gewoon aan het werk wil.

Ik zou niet graag afhankelijk willen zijn van poker, tenzij je echt royale winsten maakt en geen zorgen hoeft te maken om verliesmaanden. Of dat je bijvoorbeeld op een site speelt met vaste rakeback. Als je al je maandelijkse kosten van de rakeback kunt betalen zit je al wat meer safe natuurlijk.
    • Jmh01
      Jmh01
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Jordyvde Meer met het oog op de toekomst van online poker, het word steeds lastiger te doen. Zeker niet in Nederland.
      Waar doel je hier op?
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dat zal vast met de regulering te maken hebben die maar niet van de grond komt.
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Oorspronkelijk gepost door SDK1987
      Dat niet alleen, denk dat dat niet een heel groot probleem zal zijn voor Nederland. Grootste probleem is dat iedereen beter word en er meer bots en solvers komen.
    • shinigamiryukrem
      shinigamiryukrem
      Basic
      thx voor de info iedereen.

Oorspronkelijk gepost door Jordyvde
      Weet niet of je cash of mtt's speelt
      ik speel beide, maar als het zover komt dat ik pro zou kunnen worden zou ik de (meeste) inkomsten uit cash halen en tournooi vooral spelen voor de lol.

Oorspronkelijk gepost door BEoWulf1979
      Een BRM van 25 buy-ins is al véél te weinig dan. Dat moet je al een pak verhogen, want niet alleen aan de pokertafels kan het tegenzitten maar ook in het leven.
      goeie idd, is 50 BI's voor cash realistisch genoeg?

Je moet al minimaal 100NL winnend spelen. En niet gewoon winnend, maar crushend spelen om een beetje leuk te leven.
      spreek je dan over grote bedragen voor een ruim leven, of echt het minimum?

Hij zei ook dat live en online poker in de verste verte niet te vergelijken zijn.
      wat is dan het minimale limiet wat je moet kunnen spelen live?

Niet zozeer gegeven om het succesvol te doen. Ik dacht ook nooit dat ik t zou kunnen maar ik leef er nu wel al een jaar fulltime van. Als je er hard voor werkt kan vrijwel alles ;)
      doe je goed! leuk om te horen dat je pro speelt :f_thumbsup:
      welk limiet speel jij dan?

Als je er voor wilt gaan moet je het natuurlijk gewoon doen :)
      zekers! wil het absoluut echt graag, maar ben ook realistisch en weet dat ik het nu nog niet zou kunnen, heb nog wel eens de neiging om mijn BRM te laten versloffen en dan scared money tilt speel om het terug te winnen. en zoals jij ook vast wel snapt is dat wel de laatste eigenschap die je wilt hebben als je overweegt pro te worden. daarnaast heb ik ook gewoon nog lang niet genoeg startgeld.
      daarom is het meer als lange termijnplan, nu gewoon nog beetje relaxed grinden en zie ik wel wanneer ik het geld heb en vooral wanneer ik niet van die domme dingen meer doe.

Oorspronkelijk gepost door ShovingLoose
      En inderdaad een buffer opbouwen voor de verliesmaanden.
      hoeveel geld apart hebben is realistisch?

Dat niet alleen, denk dat dat niet een heel groot probleem zal zijn voor Nederland. Grootste probleem is dat iedereen beter word en er meer bots en solvers komen.
      ook goed om te weten. moet ik hier nog op een of andere manier rekening mee houden of gewoon mezelf blijven verbeteren?
      of kan je gewoon beter live gaan spelen ipv online?
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Als het goed is wordt daar door de pokerrooms tegen opgetreden dat er bots in het spel komen, maar helemaal uitsluiten zal lastig zijn.
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Ach is allang bezig op stakes waar wij niet komen :)
    • shinigamiryukrem
      shinigamiryukrem
      Basic
      al idee over mijn nieuwe vragen?
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      doe je goed! leuk om te horen dat je pro speelt :f_thumbsup:
      welk limiet speel jij dan?
      $5-$215 mtt's al speel ik de top buyins vrijwel niet meer
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Ik heb geen ervaring met live spelen maar je kan het eens uitproberen en kijken wat bij je past
    • BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      Ik denk dat je vragen héél subjectief zijn. Ik denk dus dat dit voor iedere persoon heel anders ingevuld kan worden. Je moet ook rekening houden met een bepaalde sociale zekerheid waar je zelf voor moet zorgen dan. En ook pensioen ...

Ik denk dat je live geen poker zult vinden onder de 100NL tenzij in homegames.

Of 50BI's voldoende is ... weeral hangt dit er vanaf welke limiet. Er is een groot verschil tussen 50BI's op 100NL en 50BI's op 1000NL.:f_biggrin:
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Ook is het maar de vraag of het iets is wat je hele leven wilt en voornamelijk kunt gaan doen, want dat is denk ik bijna niet vol te houden. Aangezien je al bij de beste spelers ziet dat ze op een gegeven ogenblik stoppen en die hebben er miljoenen aan verdient.
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Als je vanuit het niets pro wilt gaan, heb je geen enkel andere realistische mogelijkheid dan je bij een stable aan te sluiten imo. Stables bieden, behalve de bankroll, structuur en begeleiding.

Structuur zal je nodig hebben zodat je niet losraak dingen doet ( zowel tijdens als buiten het spelen ). Begeleiding heb je nodig op vele vlakken, maar vnl om je te helpen met de levensstijl van een 'pro'. En dan zijn er natuurlijk de doorgroei mogelijkheden. Ik denk niet dat je in 2018 nog er zelf aan kan beginnen. Stable ook beter dan 1 random coach, omv diversiteit aan meningen + stables geven je een pak collegas.

Kwestie geld, je kan rondkomen met €1k/ maand in Belgie (niet supertof, maar je werkt toch vnl, dusja). Stable pakt meestal 50% ong dusja dan kan je zelf uitrekenen hoe je daar raakt. Ga uit van 200-250h pokeren per maand. Maak je berekening niet te rooskleurig. Voor spin and gos kan ik je het gewoon vertellen. Dit is ongeveer 250h/ maand $15 spelen. Vroeger was het beter maar rb verlies is pijnlijk.

Qua skills. Basis kennis poker. Niet je eerste stake. Ervaring met paar coachings en videopacks. Best al 2 jaar beetje hobby gepokerd hebben winstgevend. Qua talent, afh van persoon tot persoon. Midstakes zou ik gokken dat het grootste deel een universitair diploma zou kunnen halen.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Spin & Go's lijkt me dan al op voorhand een variant waar je vrij lastig pro in kunt worden met de variance. Ik denk dat andere varianten, zoals cash gamen, SNG's en MTT's het wat makkelijker gaat. Al zul je er altijd flink veel tijd in moeten investeren om gemiddeld $2k winst per maand te kunnen verdienen op lange termijn en dat is maar voor een weinige spelers weggelegd.
    • bright019
      bright019
      Bronze
      Eergisteren nog een stream gezien met Jason Somerville waar hij een replay deed van de PCA die nu loopt . Daarin vertelde hoe hij zijn carrière begonnen is.
      Moraal van zijn verhaal was dat hij het nu zeker niet meer zou redden op de manier waarop hij het destijds deed en misschien wel helemaal niet. In de tijd dat hij begon , 2004 , deed iedereen maar wat zoals hij zegt. Poker begon net een beetje op te komen maar online waren er maar weinig spelers die wisten wat ze deden. Dus de wat slimmere spelers wisten daar goed gebruik van te maken zoals hij.

Ook wel logisch natuurlijk. Tegenwoordig staat het internet vol met leerstof. Iedereen die er een beetje tijd in wil steken kan een redelijke speler worden die op zijn minst niet hoeft te betalen voor het spelen en er een beetje aan overhoud. Maar om echt boven de rest uit te gaan steken ben je tegenwoordig gewoon veel meer nodig dan in de begindagen.

En het is natuurlijk veel massaler geworden , PS heeft tussen de 50 000 en 200 000 spelers gedurende de dag. sites als 888 en Netbet hebben een aanzienlijk kleinere spelerspool.
      En hoewel ik op elke site gewoon mijn zelfde spel speel kan ik op PS nooit echt een poos lekker spelen achter elkaar. Bij die andere sites heb ik dat veel minder . Dus voor mij is de verklaring die verschillen in aantallen spelers.
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Spin & Go's lijkt me dan al op voorhand een variant waar je vrij lastig pro in kunt worden met de variance. Ik denk dat andere varianten, zoals cash gamen, SNG's en MTT's het wat makkelijker gaat. Al zul je er altijd flink veel tijd in moeten investeren om gemiddeld $2k winst per maand te kunnen verdienen op lange termijn en dat is maar voor een weinige spelers weggelegd.
      Voor spins betekent het dat je best 30s of hoger speelt ☺. 50/50 deal is ook maar op het begin. Maar idd tegenwoordig moet je er echt voor gaan. Het is zeker nog mogelijk maar als ik kijk naar mijn coach tijd gok ik dat mss slechts 1% het werkelijk maakt.

Van andere varianten kan ik het niet zeggen. Maar ik vermoed hetzelfde verhaal.
    • 1
    • 2