Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Cryptovaluta: Investering waard?

• ShovingLoose
      ShovingLoose
      Bronze
      Na het lezen van de blog van Jordy en het besteden van wat tijd op diverse websites, vraag ik me af of ik een klein bedrag wil investeren in Cryptovaluta. Na een tijdje surfen op diverse sites weet ik dat vele sites een ledenstop hebben en dat er vele soorten digitaal geld te verkrijgen is. Misschien leuk om hier te laten weten wat je vindt van zo'n investering, de investeringen die je zelf gedaan hebt en de mogelijk kansen die zich gaan voordoen.

Ikzelf zal denk ik wat investeren in de Ethereum via Coinbase.com en ik wil me eigenlijk ook wel aansluiten bij een site waar je wat meer keuze hebt in coins. Ik zie op Litbite dat er een ledenstop is, maar het lijkt me wel een aangename plek. Ik zie dat je ook een speciale wallet voor dit soort dingen nodig bent? Hoe makkelijk regel je dat en kun je je wallet laten uitbetalen op je bankrekening?
  • 210 antwoorden
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Bronze
      Hey ShovingLoose,

Ik ben me op dit moment ook aan het verdiepen.

Heb een account op Binance (een exchange) en ben me daarnaast voornamelijk aan het inlezen. Je kan er voor kiezen om je coins gewoon op de exchange te laten staan maar je kan ze ook in je wallet bewaren. Ik ga niet een al te groot bedrag investeren, dus kiest voor het eerste.

Groet,
      Tim
    • Pokerruudje
      Pokerruudje
      Gold
      Hey ShovingLoose,

Toevallig afgelopen weekend ook mee bezig geweest.
      Ik heb geld gestoken in het project Gulden. Dit gaat om een man, die zonder winstoogmerk, weer de
      Nederlandse Gulden terug wil. Op het gebied van reclame is het vooral een zaak van mond op mond reclame!

Gr. Pokerruudje
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Je neemt altijd een risico. Het lijkt in mijn beleving een vorm van beleggen.
      Al heb ik zelf geen idee hoe het met de risico's zit dat je hiermee neemt.
    • Varune
      Varune
      Bronze
      Ik zit zelf nog topheavy in BTC voor een longterm investering. Als je iedere dag op coinmarketcap gaat kijken dan zijn de swings nog groter dan die je bij poker ziet. (niet slim dus).
      Heb ook een acc op binance om af en toe wat kleine coins te kopen die dan hopelijk moonen. Doe nog weinig aan TA's e.d. omdat poker voor mij nog meer inkomen genereert en crypto meer een longterm plan voor me is.

Beginnertip #1 is in iedergeval: Stop niet al je geld in 1 coin, maar spreid het wat, als 1 dan dropt dan ben je niet ineens broke etc.
      En ofc alleen geld investeren wat je bereid bent te verliezen :)
    • ShovingLoose
      ShovingLoose
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Angstzweet
      Hey ShovingLoose,

Ik ben me op dit moment ook aan het verdiepen.

Heb een account op Binance (een exchange) en ben me daarnaast voornamelijk aan het inlezen. Je kan er voor kiezen om je coins gewoon op de exchange te laten staan maar je kan ze ook in je wallet bewaren. Ik ga niet een al te groot bedrag investeren, dus kiest voor het eerste.

Groet,
      Tim

Ik moet nog eerst uitzoeken wat een exchange/wallet precies is (ja ik weet een wallet is een portemonnee) en wat het makkelijkste werkt. Je kiest voor het eerste omdat je geen groot bedrag wilt investeren... Is een exchange dat makkelijker dan een wallet? En wat is "geen groot bedrag". Ik zat zelf aan een paar honderd euro tot maximaal duizend euro te denken.
    • Jmh01
      Jmh01
      Bronze
      Dat is voor iedereen verschillend.
    • ShovingLoose
      ShovingLoose
      Bronze
      Nou zit ik op Binance. Ik zie allemaal verschillende markets staan en als ik op een cryptovaluta klik kom ik wel op een scherm waar buy en sell staat, maar hoe krijg ik geld op de site (dat is in "de exchange"?)?

Als ik op de vraag hoe te sorten op Binance kom (https://support.binance.com/hc/en-us/articles/115003764971-How-to-Deposit-to-Binance) dan begrijp ik dat ik moet storten op bijv. Bitfinex en daarmee kan ik handelen op Binance? Best ingewikkeld allemaal, omdat mijn Engels niet meer dan redelijk is.
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Kan je altijd naar Gulden gaan waar pokerruudje het over had die is Nederlands :f_drink:
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door Pokerruudje
      Hey ShovingLoose,

Toevallig afgelopen weekend ook mee bezig geweest.
      Ik heb geld gestoken in het project Gulden. Dit gaat om een man, die zonder winstoogmerk, weer de
      Nederlandse Gulden terug wil. Op het gebied van reclame is het vooral een zaak van mond op mond reclame!

Gr. Pokerruudje
      Dat zie ik nog niet voor me. Dat zal veel geld gaan kosten om het terug te krijgen.
      Dan zullen de prijzen waarschijnlijk ook weer stijgen.
      Al was het achteraf waarschijnlijk wel beter om er nooit aan de euro te beginnen.
    • Varune
      Varune
      Bronze
      Vandaag is een goeie dag om in te stappen, alles is in de aanbieding.
    • Jmh01
      Jmh01
      Bronze
      Daar lijkt het wel op, vraag is natuurlijk is er morgen nog meer korting? Vanwaar deze daling?

En voor echte potentiële nieuw instappers, waar en hoe te beginnen.
    • Varune
      Varune
      Bronze
      'T precieze dieptepunt kopen lukt je toch niet. (Zeker als beginner niet). Straks gaat ie weer 10% omhoog en zit je met de gedachte: KUT ik had toen moeten kopen.

Ik hold ook lachwekkend de top4 coins vandaag die meeste down zijn. Klein aandeel maar gelukkig.. Meeste hold ik toch voor de longterm, waarvan meeste in BTC zit.
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Ik ga vanavond ook weer inkopen doen :D
    • ShovingLoose
      ShovingLoose
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ShovingLoose
      Nou zit ik op Binance. Ik zie allemaal verschillende markets staan en als ik op een cryptovaluta klik kom ik wel op een scherm waar buy en sell staat, maar hoe krijg ik geld op de site (dat is in "de exchange"?)?

Als ik op de vraag hoe te sorten op Binance kom (https://support.binance.com/hc/en-us/articles/115003764971-How-to-Deposit-to-Binance) dan begrijp ik dat ik moet storten op bijv. Bitfinex en daarmee kan ik handelen op Binance? Best ingewikkeld allemaal, omdat mijn Engels niet meer dan redelijk is.
      Iemand?
    • ShovingLoose
      ShovingLoose
      Bronze
      Ik alles wat op Coinbase beschikbaar is wel flink dalen, tijdelijke daling of ....?
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach

Iemand?
      Je koopt munten op bijv litebit.eu of een andere site als coinbase en vanuit daar stuur je ze naar je wallet op een exchange.
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Ik alles wat op Coinbase beschikbaar is wel flink dalen, tijdelijke daling of ....?
      Heeft met chinees / aziatisch nieuwjaar te maken waardoor er veel geld uitstroomt nu, niks aan de hand. Komt er vanzelf weer allemaal in. Juist mooi moment om nu in te stappen nu alle coins zo goedkoop zijn, heb zelf net 1 ether bijgekocht.
    • blowkonijn
      blowkonijn
      Bronze
      Heb net ethereum voor een spotprijsje erbij gekocht.:D
    • najtreg12
      najtreg12
      Bronze
      Lekker strijders :D