Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

[shorthanded] shove op flop

• rafds
      rafds
      Silver
      OK, tis weer een lange tijd geleden. Weer poker opgepikt en ben een paar handjes aan het bekijken voor te zien hoever ik alles vergeten ben :-).
      Pre zie ik een recreatieve speler (niet fullstack). Ik schat zijn openingrange na mijn 3b-call op:
      Axs, 22-JJ misschien nog wat broadway of suited connectors met een prentje omdat ze het mooi vinden :-). QQ+, AQs+, AKo zie ik ze hier zeker 4betten of shoven dus die exclude ik.
      FLop geeft een flushdraw en is licht geconnecteerd voor A4s etc hands dus ik beslis te shoven om afbetaald te worden door draws en mogelijks JJ.
      Helaas denk ik dat ik value mis want ik zal vaker gecalled worden met mijn shove door handen die mij al verslagen hebben: 22-55-88 dan door drawhands.
      Wat ik volgens mij had moeten doen:
      FL: 2/3-3/4 potbet => bij een call B-F op de turn => bij een Mraise: ??? => bij potsize R = F

PokerStars Zoom, Hold'em No Limit - $0.01/$0.02 - 6 players
      Hand delivered by Upswing Poker

UTG: $1.70 (85 bb)
      MP: $3.89 (195 bb)
      CO: $1.91 (96 bb)
      BU: $3.56 (178 bb)
      SB (Hero): $2.04 (102 bb)
      BB: $3.93 (197 bb)

Pre-Flop: ($0.03) Hero is SB with K K
      UTG raises to $0.06, 3 players fold, Hero 3-bets to $0.20, 1 fold, UTG calls $0.14

Flop: ($0.42) 8 2 5 (2 players)
      Hero bets $1.84 (all-in), UTG calls $1.50 (all-in)

Turn: ($3.42) 3 (2 players, 2 all-in)

River: ($3.42) 7 (2 players, 2 all-in)

Total pot: $3.42 (Rake: $0.12)

Showdown:
      SB (Hero) shows K K (a pair of Kings)
      (Equity - Pre-Flop: 68%, Flop: 56%, Turn: 0%, River: 0%)

UTG shows T A (a flush, Ace high)
      (Equity - Pre-Flop: 32%, Flop: 44%, Turn: 100%, River: 100%)

UTG wins $3.30
  • 2 antwoorden
    • Varune
      Varune
      Bronze
      Dat hij niet fullstack is wil nog niet gelijk zeggen dat het een fish is. Op deze stakes hebben heel wat regs ook autorebuy niet aan. Maar dat terzijde.

Ik zou hier een normale betsizing hanteren en voor 2 of 3 straten gaan. Wanneer er nog een schoppen valt kunnen we wat gas terugnemen omdat we de Ks vasthouden.

Overigens als we een normale sizing hanteren kan villain ons nog floaten met handen naast flushdraws e.d.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Normale betsizing lijkt me ook beter. Nu krijg je bijna alleen maar actie van flush draws en sets. Al denk ik niet dat er vaak gefloat wordt op NL2.