$0,10 360m SNG AQo vs min3bet

• abelhans87
      abelhans87
      Bronze
      Hand Information
      PokerStars No Limit, 80 BB (9 handed).
      Hand History converter courtesy of pokerhandreplays.com

Table Information
      Seat: 1 ko642c ($1228)
      Seat: 2 Hero ($1425)
      Seat: 3 siwszy6 ($1390)
      Seat: 4 rodolfinho05 ($1830)
      Seat: 5 midorfeed1 ($1468)
      Seat: 6 nuts1got ($2915)
      Seat: 7 richenerafa ($1275) Dealer
      Seat: 8 dmf 211 ($3429) Small Blind
      Seat: 9 tagirshah ($5095) Big Blind
      Dealt to Hero
      :Qd: :Ah:

Preflop (Pot:120)
      ko642c FOLD
      Hero RAISE $200
      siwszy6 FOLD
      rodolfinho05 FOLD
      midorfeed1 FOLD
      nuts1got FOLD
      richenerafa RAISE $320
      dmf 211 FOLD
      tagirshah FOLD

Na de minraise moet ik callen op basis van de odds (1 op 4) maar ik heb een goede flop nodig om verder te spelen....

Hero CALL $120

Flop(Pot: $760)
      :9s: :8h: :7h:

Hero CHECK
      richenerafa ALL-IN
      Hero FOLD

Goed gespeeld?
  • 8 antwoorden
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Gold
      blinds zijn 30/60?
      Dan is je sizing erg slecht en veel te groot. Je kan beter openen richting de 2x of 2.2x
      As played zou ik 4bet shove of folden, maar aangezien je sizing zo groot is zou ik neigen naar een shove!
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Blinds zijn denk ik 80/40 hier en dan kan een raise van 200 wel zonder dat er antes in het spel zitten. Wel lelijk dat hij hier min 3bet wat heel sterk overkomt. Zeker met zijn stack, maar folden is ook niet zo fijn. Al kun je inderdaad maar op weinig flops doorgaan.
    • abelhans87
      abelhans87
      Bronze
      Bedankt voor de reacties.

Big blind is idd 80. Wat is de reden om te shoven denk je dat hij dit doe met mindere handen?

Ik heb net als SDK1987 het gevoel dat hij hier een sterke hand heeft.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      In deze games minraisen veel spelers omdat ze die knop hebben, niet omdat ze goede handen hebben.

Dit zijn games waarin je gewoon je hand speelt in deze fase. Bluffen heeft geen zin in deze games.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Zou kunnen inderdaad. Al verschilt dat per tegenstander natuurlijk en zijn reads handig om te hebben.
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Gold
      Ben het er niet mee eens dat die min 3b sterk is! Doen ze evengoed met KQ-KT type handen of wat dan ook.
      Je hebt het hier over een klik toernooi van 10c...
      Daar zou ik sowieso afstacken met AQ met 10-20bb (waren er ook antes?)
      Als je van plan bent om te folden, waarom open je dan niet naar 160? Zo bespaar je 40 chips?
      Waarom open je sowieso niet 160. Dat zorgt ervoor dat je je openrange wat kan verbreden,...
    • abelhans87
      abelhans87
      Bronze
      Geen antes, komen pas als de BB 200 is. Kleiner raisen kan maar raise in principe tot dat iedereen vrij short stacked is groter dan 2BB meestal 2,25-2,5BB. Heb het idee dat in deze fase nog veel speler passief spelen en een flop willen zien en sneller preflop folden als je het iets groter maakt.

Heb nog te weinig vertrouwen in mijn eigen postflop spel vandaar dat ik graag groter bet preflop zodat ik postflop minder moeilijke keuzes heb. Als ik standaard minraise krijg ik meer callers waardoor het postflop moeilijker wordt....

Voor zover ik nog kan herinneren had ik weinig info over richenerafa...

Ik snap niet waarom ik hier zou shoven omdat ik niet verwacht dat hij veel gaat folden en ik genoeg achter heb om verder te spelen. Voor mijn gevoel is het dan een flip (50/50)... kan iemand dat toelichten?
    • RocknRollAd
      RocknRollAd
      Gold
      Als het voor je gevoel een flip is moet je toch shoven?
      Anders verlies je 200 chips en als je flipt is het 0 of verdubbelen?
      Ik weet dat dit nog totaal niet aan de orde is maar goed, puur theoretisch: Als men merkt dat jij vs. een 3b enkel verder speelt met 2,5% van de starthanden, dan denk ik dat je nogal veel ge3bet gaat worden. Ga zeker aan de slag met cashgames, ook al is het 1c/2c, liefst 6max, leer postflop te spelen, verliezen is haast onmogelijk als je iets van een logische gedachtengang hebt op die micro stakes.
      Begin te oefenen met iets als icmizer, probeer eens na te denken over ranges van jezelf en je tegenstanders. Hoe kan je ooit een toernooi winnen als je niet postflop durft te spelen? Hoe bouw je ooit een grote stack? Hoe speel je anders als shortstack etc...
      Je moet niet bang zijn van het resultaat (wat je niet in de hand hebt, omdat het een kansspel is), maar net dat resultaat proberen af te dwingen door telkens weer de zo optimaal mogelijke beslissingen (afhankelijk van wat je weet, wat je verwacht, theorie die je kent en kan toepassen,...)
      Tot zover,
      Amen.

:heart: Ad