[Shorthanded] NL2 ZOOM 6-MAX KQs

• Wimf71
      Wimf71
      Bronze
      Flop is c-bet
      Turn is semibluf

PokerStars - $0.02 NL FAST (6 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 4

BTN: $1.17 (VPIP: 100.00, PFR: 100.00, 3Bet Preflop: 100.00, Hands: 1)
      SB: $2.00 (VPIP: 22.73, PFR: 9.09, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 24)
      BB: $2.02 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 2)
      Hero (UTG): $2.39
      MP: $2.32 (VPIP: 24.49, PFR: 22.45, 3Bet Preflop: 11.36, Hands: 150)
      CO: $2.18 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 2)

SB posts SB $0.01, BB posts BB $0.02

Pre Flop: (pot: $0.03) Hero has K:diamond: Q:diamond:

Hero raises to $0.06, fold, fold, BTN calls $0.06, fold, fold

Flop: ($0.15, 2 players) K:spade: A:heart: 7:diamond:
      Hero bets $0.09, BTN calls $0.09

Turn: ($0.33, 2 players) 8:diamond:
      Hero bets $0.21, fold

Hero wins $0.32
  • 17 antwoorden
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Goed game: de vraag is wat doe jij als hij turn groot gaat raisen?
    • Wimf71
      Wimf71
      Bronze
      Dan zou ik waarschijnlijk folden.
    • advancedTN1984
      advancedTN1984
      Platinum
      pre-flop is standaard raise, zelfs voor nits zoals mij. Dat begrijp ik nog.

Flop begrijp ik je bet niet helemaal. Eigenlijk helemaal niet. Dit is een hand die je juist in je check-call, range wilt hebben. Want als ik er over nadenk dan gaan vaak poket pairtjes vanaf 22-66 vaak folden, 88-TT zullen misschien folden misschien callen geen idee eigenlijk, maar meer dan 1 - bet krijg je er vaak niet uit.

Alle Ax gaan je callen, Kx worden geblokt door jou en enkel tegen KQs, KJs, KTs zouden in zijn range horen te zitten dus daar krijg je ook max 2 straten waarde uit. Dus mijn conclusie met de sterkere king x is dat ik daar maximaal 1 straat value van de meeste handen krijg en al 't betere gaat je 2 straten mee doen wanneer je bet op de flop maar als je delayed tot de turn onstaan er andere mogelijkheden en speel je tegen een fundamenteel andere range.

Echter dat gezegd hebbende. Denk ik dat op dit board ik handen als QJ, TJ, 89, etc de mogelijkheid wil geven om 1 straat te bluffen en op een flushdraw kaart, call ik 2 straten als check call en geef ik river op 3 barrels op. Dit is een beetje hoe ik een non vulnerable made hand in 't algemeen speel. Het is niet dat je hier nou heel erg moet protecten tegen straatdraws(gutters) en flushdraws(non existent).

Er kan zich ook nog het scenerio ontvouwen dat hij geen Ax heeft maar bijvoorbeeld QJ en dan fold op een bet maar als je checkt en hij checkt terug dan zal hij misschien een J of Q hitten en daar 2 straten mee afbetalen want eens hij flop terug checkt zit een sterkere Ax niet in zijn range maar wel de slechtere kings en high card type handjes. Soms zit het tegen en hit ie een straat maar dat laat hij dan op jou bet op de turn weten door te raisen.... Kun je gemakkelijk afstand doen van je hand.

Denk dat de turn een check-call, check-raise of gewoon is as played maar daar horen we niet te komen as played dus vind ik 't niet nodig om hier over na te denken met deze hand.

En iets meer uitleg over je "standaard" c-bet is gewenst. Want zo standaard zijn c-bets niet, best een complexe straat. Ook je sizing is niet standaard. De sizing op een A,K x board kan best heel heel erg klein zijn omdat je met heel heel erg veel met je range kan betten omdat jij een nutt range advantage hebt. Met andere woorden jij hebt alle AA, KK, AK, 77 in je range en wat A7s. Je tegenstander heeft geen AA, KK, afhankelijk van zijn strategie tegen utg heeft hij daar 77, en AK en als ie weak is ook A7s is voor sommigen een standaard call maar voor de meesten op dit limiet als regular een fold.

Anyway, lang verhaal maar je c-bet uitleg had veel en veel uitgebreider gemogen.

Ook wel benieuwd naar hoe Varune naar deze hand kijkt.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Hai advanced. Dit was ook mijn eerste gedachte en toen zag ik dat hij hier wss tegen een vis opneemt en zal zijn preflop range daarom veel breder zijn dan en ook zijn calling range op flop. Dus vs vis wil ik toch 2 valuebets uithalen.
    • advancedTN1984
      advancedTN1984
      Platinum
      Op basis van 1,5 handen en stacksize kunnen we niet direct concluderen dat 't een fish is. En dan nog heeft de tegenstander op dit bord veel air als 't een fish is wat hij gaat folden op een bet. Zelfs vissen vinden 't lastig om met J5o een bet te callen tenzij ze een J of 5 hitten.
    • Wimf71
      Wimf71
      Bronze
      Bedankt voor de reactie :f_thumbsup:
    • abelhans87
      abelhans87
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door advancedTN1984
      pre-flop is standaard raise, zelfs voor nits zoals mij. Dat begrijp ik nog.

Flop begrijp ik je bet niet helemaal. Eigenlijk helemaal niet. Dit is een hand die je juist in je check-call, range wilt hebben. Want als ik er over nadenk dan gaan vaak poket pairtjes vanaf 22-66 vaak folden, 88-TT zullen misschien folden misschien callen geen idee eigenlijk, maar meer dan 1 - bet krijg je er vaak niet uit.

Alle Ax gaan je callen, Kx worden geblokt door jou en enkel tegen KQs, KJs, KTs zouden in zijn range horen te zitten dus daar krijg je ook max 2 straten waarde uit. Dus mijn conclusie met de sterkere king x is dat ik daar maximaal 1 straat value van de meeste handen krijg en al 't betere gaat je 2 straten mee doen wanneer je bet op de flop maar als je delayed tot de turn onstaan er andere mogelijkheden en speel je tegen een fundamenteel andere range.

Echter dat gezegd hebbende. Denk ik dat op dit board ik handen als QJ, TJ, 89, etc de mogelijkheid wil geven om 1 straat te bluffen en op een flushdraw kaart, call ik 2 straten als check call en geef ik river op 3 barrels op. Dit is een beetje hoe ik een non vulnerable made hand in 't algemeen speel. Het is niet dat je hier nou heel erg moet protecten tegen straatdraws(gutters) en flushdraws(non existent).

Er kan zich ook nog het scenerio ontvouwen dat hij geen Ax heeft maar bijvoorbeeld QJ en dan fold op een bet maar als je checkt en hij checkt terug dan zal hij misschien een J of Q hitten en daar 2 straten mee afbetalen want eens hij flop terug checkt zit een sterkere Ax niet in zijn range maar wel de slechtere kings en high card type handjes. Soms zit het tegen en hit ie een straat maar dat laat hij dan op jou bet op de turn weten door te raisen.... Kun je gemakkelijk afstand doen van je hand.

Denk dat de turn een check-call, check-raise of gewoon is as played maar daar horen we niet te komen as played dus vind ik 't niet nodig om hier over na te denken met deze hand.

En iets meer uitleg over je "standaard" c-bet is gewenst. Want zo standaard zijn c-bets niet, best een complexe straat. Ook je sizing is niet standaard. De sizing op een A,K x board kan best heel heel erg klein zijn omdat je met heel heel erg veel met je range kan betten omdat jij een nutt range advantage hebt. Met andere woorden jij hebt alle AA, KK, AK, 77 in je range en wat A7s. Je tegenstander heeft geen AA, KK, afhankelijk van zijn strategie tegen utg heeft hij daar 77, en AK en als ie weak is ook A7s is voor sommigen een standaard call maar voor de meesten op dit limiet als regular een fold.

Anyway, lang verhaal maar je c-bet uitleg had veel en veel uitgebreider gemogen.

Mooie uitgebreide uitleg!
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Op basis van 1,5 handen en stacksize kunnen we niet direct concluderen dat 't een fish is. En dan nog heeft de tegenstander op dit bord veel air als 't een fish is wat hij gaat folden op een bet. Zelfs vissen vinden 't lastig om met J5o een bet te callen tenzij ze een J of 5 hitten.
      stacksize is een huge leak. en broadways en 7x zit er nog veel in zijn range. Maar goed het blijft mijn subjectieve mening. Ik heb gewoon veel te weinig respect voor 2nl en ik denk niet dat het balanced game voor 2nl de beste strategie is. Ik debk meer bet voor value tot je wordt geraisd.
    • advancedTN1984
      advancedTN1984
      Platinum
      De aanpak is niet gebalanceerd en heeft behoorlijk zwakke kanten. Het is een behoorlijke exploitatie aanpak.

Ik bet ook voor waarde met behoorlijk wat handen zoals A2o op dit niveau, omdat het dan een stuk waarschijnlijker is dat de tegenstander een Kx vast heeft of een poket pairtjes waar je wat waarde van kunt krijgen. Alhoewel A2o wel heel erg light is.

Ik zie niet welke handen die slechter zijn dan de jouwe die je gaan callen op de turn. As played. Alles wat een 8x is behalve 78 zie ik dat je er uit hebt gefold.

En hoeveel realistische 7x 'en zijn er? Heeft hij 72o bijvoorbeeld vast? Bijzonder maar zelfs de grootste vissen folden dat preflop, ik zie echt maar weinig mensen met een precies 100% range preflop. Zelfs op dit niveau kan ik zeggen dat het bijzonder onwaarschijnlijk is.

Ik zie meer dat hij daar ook een A2o vast kan hebben en daar lig je nog behoorlijk tegen achter met ong 5 cleane outs op flop en wat meer op turn.

Nee, als je advies geeft, geef dan goed advies en niet een simpel regeltje good game, wat naar mijn mening balanced en exploitatief en gto niet correct is.

Heeft hij niks aan, aan de andere kant dat zou wel volstaan gezien zijn of haar zinnetjes in de rest van het onderwerp. Maar goed, rogier heeft laatst wat gepost wat behoorlijk van toepassing is op je commentaar. Je lijkt niet stil te staan bij de pre-flop actie. Heb ik bewust ook niet gedaan maar het is voor mij niet standaard om het tegen deze spelers 3 keer de big blind te verhogen voordat je de kaarten op de flop hebt gezien.

Als je echt exploitatief wil zijn kun je daar vast nog wel het een en ander over uitleggen aan ons :) .
    • Wimf71
      Wimf71
      Bronze
      Om eerlijk te zijn c-bet ik te veel om te proberen de hand gelijk te winnen. Daar zal ik aan moeten werken.
    • advancedTN1984
      advancedTN1984
      Platinum
      Dan is dit type hand goed om er uit te halen denk ik. En verder kun je tegen de spelers op nl2 wel 4bb raisen of 3.5bb raisen vanaf elke positie. Het is niet dat hun calling range of 3-bet range daarmee erg veranderen.
    • Wimf71
      Wimf71
      Bronze
      Ok thnx, ik zal daar de volgende sessies aan denken.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      je 2e bet is niet voor value als je ziet welke made hands en draws je callen.

je kan de hand zo spelen maar dan ben ik bang dat je 100% de river moet gaan betten gezien checken je sowieos laat verliezen. ik doe dat dan toch liever met wat andere Qds zoals QTdd ofzo gezien die hand beter past (t is 100% air, je blockt goeie toppairs enzo).

dusja, ik check flop en kijk daarna wel wat ik doe met de hand - je kan sowieso elke turn altijd callen
    • Wimf71
      Wimf71
      Bronze
      Ok thnx, ik speel nog te veel zonder na te denken wat anderen zouden kunnen hebben.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      maakt niet uit, t is nl2 dus je fouten kosten niet zo veel :)
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      maakt niet uit, t is nl2 dus je fouten kosten niet zo veel :)
      Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. In % van iemand zijn bankroll kan het natuurlijk wel veel kosten.
    • Varune
      Varune
      Bronze

Er vanuitgaande dat dit een fish is waar tegen we spelen:
      Kleine cbet flop 33-40%, veel fish die ons daar nog zullen callen met random pairs e.d.
      Vanaf turn is het dan een mandatory x/c nadat we ook de flushdraw erbij krijgen.

Fish gaat ons hier toch niet terug exploiten door A9o te gaan valueraisen op de flop, dus door de kleine cbet sizing kunnen we de pot klein houden met een middelmatige hand en tegelijkertijd nog value halen uit random floats. Daarnaast verliezen we op die manier minimaal vs Ax.

Echt crappy Ax zou ik hier deels in m'n x/c range stoppen al op de flop. We crushen zijn range dan zo hard en 3 straten value er mee halen is te optimistisch.