Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Goeie of slechte move?

• 150515
      150515
      Silver
      Allen,

gisteravond een live toernooitje gespeeld en ben benieuwd naar jullie mening over deze move.
      Achtergrond: Er deden in totaal 65 man mee, inleg 30 euro, 7 plaatsen betaald. Er zijn nog 17 spelers over ik heb de tweede stack (ongeveer 52 k) aan tafel en de derde of vierde van de 17 overgebleven spelers. De blinds zijn 500/1000. Ik zit op de BB met TT. UTG+1 gaat all in voor ongeveer 12 k, UTG+3 called de all in (zijn stack is ongeveer 45k) verder fold iedereen en ik ga voor een squeeze en ga allin in de hoop de caller weg te duwen en heads up te gaan tegen UTG+1. Jammer genoeg called hij me toch en gooien we alles open. UTG+1 heeft 99, de caller JJ en ik TT. JJ houdt stand en ik blijf achter met 7k.

Was dit nou slecht spel of een goeie move die verkeerd uitpakt?

Volgende hand kreeg ik weer TT, weer all in, weer gecalled, nu door KJ en na de K op de flop lag ik eruit. In tijd van twee handen van 3e plek eruit.
  • 6 antwoorden
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Aangezien dit een hand is van een live-toernooi boven de $6 heb ik deze naar de handdiscussieforum verplaatst.

Ik denk dat TT een prima push is of je hebt reads op de caller dat hij vrij tight is, maar anders kan hij met 99 of AK bijvoorbeeld ook nog prima callen tegen jouw shove. Dus ik denk dat je hier pech hebt gehad en hij zal waarschijnlijk ook een groot deel van zijn calling range folden verwacht ik.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik vind het geen easy push. Hangt voor mij wel sterk af van hoe de spelers zijn.

Een tight speler die hier bijna 1/3 van zijn stack callt van (ik neem aan dat je hier 10 spelers had en UTG +2 bedoelt, of bedoel je MP1 of 2?) UTG+3 heeft hier echt wel een hand boven 99+ of heeft AK. Is het echter een loose fish, dan heb je wel kansen.

Zelf zou ik TT tegen een tighte caller wegleggen en ook tegen een lossere speler mss nog wel folden, want de kans is groot dat je tegen een reeks overcards zit, die allemaal kunnen treffen en uiteraard is JJ+ ook mogelijk.

Ben overigens geen goede MTT-speler hoor, meestal te tight hoor ik wel eens :D
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Daarom is het ook handig om reads en tells op spelers te weten voor dit soort beslissingen, maar zonder dit lijkt me dat de caller vaak een middelmatige hand zal hebben.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Ik zou hier voor een tight fold gaan en zich als nit gedragen vanwegde de cold call, als hij nou zelf gepushd had dan had ik wel een call overwogen. Deze mening even zonder reads op spelers.
    • 150515
      150515
      Silver
      bedankt voor de reacties. Ik had nog geen read want we waren net van 3 naar 2 tafels gegaan. Het was trouwens ook nog een bounty toernooi (10 euro) dus ik dacht dat hij die misschien probeerde te pikken. Ik denk dat ik de volgende keer in zo'n situatie fold zeker omdat de noodzaak er niet was om zo'n groot deel van mn stack op het spel te zetten. maarja je weet hoe het gaat je zit bijna 4,5 uur te spelen en dan ineens verpruts je het.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Een grote fout is het in ieder geval niet vind ik. Ik weet niet hoe hoog de bounty is, maar dat kan zeker zo'n beslissing als deze beïnvloeden.