Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

BLOG: Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

• advancedTN1984
      advancedTN1984
      Bronze
      Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Inmiddels weer een regelmatige speler geworden op nl25 op Unibet. In dit blog zal ik voornamelijk mijn progressie bijhouden en af en toe wat leuke handen gaan posten. Ik start dit blogje met een bankroll van rond de 550€/$. De bedoeling is om dit ongeveer te verviervoudigen. Dus het streven is om rond de 2500€ te gaan halen. Echter leuk doel maar niet realistisch. De variantie in dit spel is enorm en daarom kan ik mijn progressie niet af gaan meten aan een monetair doel.

Het volume doel zorgt er ook voor dat wanneer ik regelmatig nl25 speel ik gemakkelijk in de rakerace tussen plek 10 en 15 terecht kan komen. Voor wat additioneel geld. Qua challenge punten op unibet kan ik met wat regelmatig spelen gemakkelijk 100k punten per maand halen wat ook zorgt voor wat extra rakeback. De challenges begin ik wel geinig te vinden overigens. Behalve waardeloze avatars uiteraard.

Ben benieuwd naar mijn progressie.

Verder ben ik op dit moment bezig om de video bibliotheek van strategy aan het doornemen, helaas valt er op het platinum vlak weinig video's te bekijken maar de gouden sectie is gelukkig nog meer dan afdoende voor mij. Ben dan ook aardig op weg om de laatste series van Weazel te interpeteren en te begrijpen.

Daarnaast heb ik nog 2 old skool boeken die me de basis bijbrengen van exploitatief poker en combinatorics. Het is nog een hele kunst.

Verder valt me op dat de aanwas van nieuwe leden behoorlijk gestagneerd is hier. Ik zie wel wat nieuwe namen en de oude garde is grotendeels helemaal verdwenen. Toch jammer van zo'n forum. Het lijkt er dan ook op dat de enige manier om echt beter te worden is via zo'n stable in wat voor vorm dan ook, waar je knettershard voor betaald. Of dure prive coaching waar je nauwelijks waar voor je geld krijgt.
  • 109 antwoorden
    • Wimf71
      Wimf71
      Bronze
      Succes met je nieuwe ronde, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. :f_thumbsup:
    • Varune
      Varune
      Bronze
      Komt o.a. mede doordat er in Nederland waarschijnlijk niks qua kansspelen mag worden gepromote, dus is er een zeer geringe aanwas aan nieuwe spelers op dit forum. Daarnaast is 'poker dood' zoals velen al jaren zeggen. Tevens word er niet veel meer publiekelijk geshared ivm alle GTO solvers en iedereen bang is dat ze teveel gratis informatie weggeven, terwijl er maar 5% is die er daadwerkelijk wat mee doet tho op de lower stakes.

Ikzelf zit nog een beetje op de engelse sectie van PS, merk daar ook een grote achteruitgang vh forum al een tijdje.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Succes met je nieuwe blog :)
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Veel succes met je nieuwe start, maar het Engelse forum is inderdaad ook niet meer wat het geweest is. Nu zit het daar op zo'n 1k posts per week en het was ooit meer dan 5k.
    • abelhans87
      abelhans87
      Bronze
      Succes met je blog! Ga je volgen.
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Silver
      Goedemorgen!

Leuk, een blog! Ik ga je zeker volgen, aangezien ik ook op Unibet speel.

Speel de laatste tijd voornamelijk MTT's, heel af en toe pak ik ook wat cash mee.

Succes!
    • advancedTN1984
      advancedTN1984
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Varune
      Komt o.a. mede doordat er in Nederland waarschijnlijk niks qua kansspelen mag worden gepromote, dus is er een zeer geringe aanwas aan nieuwe spelers op dit forum. Daarnaast is 'poker dood' zoals velen al jaren zeggen. Tevens word er niet veel meer publiekelijk geshared ivm alle GTO solvers en iedereen bang is dat ze teveel gratis informatie weggeven, terwijl er maar 5% is die er daadwerkelijk wat mee doet tho op de lower stakes.

Ikzelf zit nog een beetje op de engelse sectie van PS, merk daar ook een grote achteruitgang vh forum al een tijdje.

Ik zag je blog, ook erg leuk om te volgen.

Ik denk dat het wel klopt dat de populatie van regulars bang is dat ze te veel gratis informatie weggeven. Oplossing voor mij zou zijn om ook ooit een solver te gaan gebruiken maar mijn vaardigheidsniveau is nog niet hoog genoeg om daarmee aan de slag te gaan en bovendien ook niet nodig tegen de populatie regulars waartegen ik speel. Ik denk dat het europese pokeren ook redelijk dood aan het bloeden is in bepaald op zich. Alhoewel er nog steeds nl5k wordt gespeeld en door sommigen wellicht profitabel en anderen wat minder profitabel. Maar om eerlijk te zijn oplossers gaan gebruiken op nl25 lijkt me wat te veel van het goede terwijl iedereen op het limiet nog grote fouten maakt op basaal niveau.

Ik ben ook niet vrolijk gestemd op wat er gebeurt met betrekking tot huds. De huds zijn zo goed voor de huis tuin en keuken gebruiker dat het het spel naar een nieuw niveau aan het tillen is. Echter fijn dat het naar een niveau getild gaat worden die goed is voor de regelmatige speler. Echter de recreant gaat dan nog sneller door zijn geld heen wat eigenlijk een slechte ontwikkeling is.

Ben wel blij dat er geen chat is @ unibet. Dat scheelt een hoop in ergernis en het wegjagen van prachtige figuren aan de tafels die nu fijn terug komen. Op zich ben ik zeer te spreken over hun aanpak. Hopelijk trekt het ook nieuwe spelers aan want Unibet richt zich ook op regelmatige spelers met betrekking tot hun promotie. Dit blog zal de site ook weer een beetje promoten hier. Wat eigenlijk niet goed is....

Ik zie elke keer als ik speel wel dingen waarvan ik denk, hoe kom je erbij om dat preflop vanaf die positie te gaan spelen.... Het is een bijzonder mixture van individuen.

Het is leuk dat er wat mensen mijn blogje gaan volgen.
      Zal vanavond wat handen posten als ik er een leuke tegen kom.
    • advancedTN1984
      advancedTN1984
      Bronze

Jammer van de 6 op de flop.
    • advancedTN1984
      advancedTN1984
      Bronze

Hij opent 4 big blinds preflop. Ik 3-bet pre flop mp vs utg, potsize. Hij callt. We floppen niks maar goed AA altijd goed voor tenminste een overpair. Check check op de flop en dan de turn spot. Hij jammt x keer de pot op de turn, eeeuuuh what?

Njah de calling station die ik ben uiteraard ^^. Uiteraard had ik 'm al meer rare jamms zien maken....
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Ben wel benieuwd wat hij daar dan had. Hij kan daar best een draw spelen.
    • advancedTN1984
      advancedTN1984
      Bronze
      AKo
    • Angstzweet
      Angstzweet
      Silver
      Ja het niveau is echt drama. Af en toe speel ik ook wat cashgame's, maar dat is niet echt mijn ding. Toch weet ik af en toe mede door het dramatische niveau toch best wat leuks te pakken in de cashgames.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Beetje vergelijkbaar met cafépoker denk ik?
    • advancedTN1984
      advancedTN1984
      Bronze

Kerel van gisteren, ik 3-bet, ik check flop, en hij gaat nuts op KQ4, Kings en queens kan ik wel discounten daar gaat hij wel mee 4-betten en zo veel sets heeft hij ook niet. Het enige is, een random Q waarmee hij vol door gaat. Op deze runout. Onwaarschijnlijk. Wel light met me 4tje hoor.

Weet ik niet zo goed @Zeezout. Het niveau zelf vind ik fantastisch. Kerels betalen veel af en callen vrij vaak een 3-bet. Niks geen drama niveau. Gewoon nl25 op z'n best^^.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dit ziet er ook weer lachwekkend uit. Zeker als hij met JTo heeft gecalled op de river.
    • advancedTN1984
      advancedTN1984
      Bronze
      Ik callde he.
    • schelleXL
      schelleXL
      Gold
      Tja,

als de kaarten een beetje verkeerde kant opvallen is je bankroll zo weg op die manier

ik heb daar ook tegen gespeeld deze week maar hitte wel enorm veel magische 2 pairs...
      op 3 dagen 170 $ kwijt op NL Unibet. Ik kan terug naar NL10...

En daar een 4 callen zal ik nooit kunnen. Ik win de laatste dagen geen hand meer of het moet zo goed als de nuts zijn.
    • advancedTN1984
      advancedTN1984
      Bronze
      Mijn 3-bet was niet fantastisch maar eens je een pairtje hebt tegen deze kerel, call ik het af op deze run out. Hij ging way out of line preflop en postflop. Te veel folden kan ook een probleem zijn....

Vervelend voor je dat je weer terug naar nl10 moet gaan.
    • advancedTN1984
      advancedTN1984
      Bronze

Preflop, 3-bet, bet bet bet ofzo.