Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

satelliet buiten HC?

• shinigamiryukrem
      shinigamiryukrem
      Basic
      gewoon een gedachte die ff kwam aanwaaien :)

vroeg me zo af, omdat er buiten HC natuurlijk niet om geldprijzen gespeeld mag worden, zijn er dan ook regels voor satelliettoernooien buiten HC? je geeft in principe geen geld met dat soort tournooien maar het komt wel het dichtst in de buurt.
  • 10 antwoorden
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Het is al vrij vreemd om een satellite organiseren voor iets waar geen geld aan verbonden is, maar ik zou het zelf niet weten.
    • Jmh01
      Jmh01
      Bronze
      Geen idee wat je exact bedoelt, maar Google eens op pokeren.nl en onkp
    • trezzor
      trezzor
      Bronze
      Het is een beetje een inception idee. De ticket die je geeft mag geen (grote) waarde hebben.

Er zijn namelijk 2 zaken die spelen. 1 je mag niet om te groten prijzen spelen omdat je anders kansspel belasting zou moeten betalen (lees meer dan ongeveer 450 euro sorry weet even het exacte bedrag niet uit mijn hoofd ik dacht 454 euro). 2 je mag niet bedrijfsmatig kanstafelspelen aanbieden (blackjack, roulette etc. en helaas ook poker valt daar onder).

Je mag dus best elke week een toernooi organiseren waarbij de winnaar een ticket voor de finale wint. waarbij de finale wordt gespeeld en je daar ook niets kan winnen. Want het finale ticket heeft geen financiële waarde.

Je mag niet een toernooi organiseren voor zeg 100 man waarbij iedereen 10 euro betaald en de winnaar mag mee doen aan een main-event van HC bijvoorbeeld. Want dan is de prijs de ticket voor het main-event en wordt gezien als 1000 euro waarde.

Wat wel mag is voor een besloten kring een toernooi organiseren voor bijvoorbeeld 10 man waarbij iedereen 10 euro betaald en de winnaar krijgt de 100 euro. (of een andere structuur waarbij de volledige 100 euro wordt uitbetaald)

Wat dan weer niet mag is een toernooi in (besloten kring) organiseren voor bijvoorbeeld 10 man waarbij iedereen 11 euro betaald en de winnaar krijgt de 100 euro en het huis houd de overige 10 euro. Want dan ben je bedrijfsmatig poker aan het aanbieden omdat je er geld mee verdiend als huis zijnde.)

O even een disclaimer, ik ben geen jurist of zo. Dit is wat ik door de jaren heen er van heb begrepen en dus ook niet een 100% betrouwbare bron
    • shinigamiryukrem
      shinigamiryukrem
      Basic
      bedankt voor alle informatie.

als ik het zo lees is dus ook een satelliet niet toegestaan.
      heb nog wel een vervolgvraag, zag ook het voorbeeld van onkp en pokeren vallen, maar zij heeben ls eerste prijs een sponsoraanbieding, maar zo'n sponsoraanbieding houd in dat je op hun kosten betaalde tournooien kan gaan spelen, dus is het eigenlijk ook een soort van satelliet alleen dan in grotere schaal (veel spelers, meerdere tournooien). mijn vraag is dus, hoe komt het dat dat wel mag maar kleinschaligere satelliettoernooien niet, en waar zit het verschil hem in?
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Het heeft er volgens mij ook mee te maken dat je er als speler niks investeert.
      Anders mag het alleen maar via HC.
    • shinigamiryukrem
      shinigamiryukrem
      Basic
      Oorspronkelijk gepost door SDK1987
      Het heeft er volgens mij ook mee te maken dat je er als speler niks investeert.
      Anders mag het alleen maar via HC.
      ok, maar bij pokeren en onkp betaal je 12,50 . hoe werkt dat dan?
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Weet het niet maar zou dit bijdrage kunnen zijn in zaalhuur of zo?
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dat zal het denk ik zijn en andere kosten die ze maken voor het organiseren van dit toernooi, maar ik heb eigenlijk geen idee. Al gaat het niet in de prijzenpot, zoals in een normaal toernooi.
    • shinigamiryukrem
      shinigamiryukrem
      Basic
      thx voor de info tot nu toe,

als ik het goed begrijp is het dus waarschijnlijk ok omdat het alleen de toernooikosten zijn.
      maar de exacte redenen, en regels over satelliettoernooien buiten HC zijn nog niet echt duidelijk.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Ik denk dat het een behoorlijk grijs gebied is, omdat het eigenlijk niet legaal kan.