Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

ZNL2 SH - A9s op BU met 2 limpers - Call?

• Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zit op de BU met A9s (donkstack $1.78 wegens foute instelling) en voor mij raiset UTG naar 3bb en callt CO (beiden fullstacks). De BB heeft ook een fullstack. Ik heb nog geen stats, want net nieuwe database opgestart.

Zelf denk ik dat dit preflop een call is, maar in de beginnersstrategie van Confident is het een fold. Jullie mening?
  • 5 antwoorden
    • najtreg12
      najtreg12
      Bronze
      Ik call deze zelf ook zeker, maar geen idee of dat goed is haha
    • BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      Die beginnerscursus is gebaseerd op een 'break-even'-chart waar dat jij altijd de preflopaggressor bent (behalve bij BB). Als je verder gaat in die cursus maakt hij wel een paar strategie-aanpassingen (callingranges) en één van die aanpassingen/regels is de volgende.

Suited azen - speel ze alleen op de bottom (check) speel ze wanneer er 1 raiser is met 2 callers (halve check)

In een advance play is dit zeker wel een call (zelfs een raise voor te squeezen), maar de grootste fout die jij hier maakt, is dat je niet fullstacked aan tafel zit. Je zou hier callen en de nuts floppen - dan verlies je al een hoop value. Maak die instelling dus maar snel in orde! :f_thumbsup:
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      :D Daar heb je helemaal gelijk in :D

Heb ook nog alleen maar de beginfase gehad. Advanced ga ik nu mee beginnen, maar de basis lijkt me wel belangrijk.
      Probleem wanneer je al langer pokert is dat je geneigd bent om verschillende strategieën door elkaar te gooien en dan is een basis volgen niet gemakkelijk :P
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Just rip any 2 dat heeft mij ook geholpen
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Callen lijkt me niet heel verkeerd. Eventueel kun je ook een 3bet overwegen, maar dat is wel wat aan de losse kant.