Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

tough bubble spot

• bartysquad
      bartysquad
      Basic
      Ik zat op unibet bij een 10eu toernooi met 9 paid en 12 left. Het is een 6 max toernooi dus 2 tafels over. De stacks waren 8K, 15, 17, 20, 20, 21, 35, 35, 37, 47, 68k. De blinds waren 500/1000 en ik zat met 37K op de bb. Utg met 15K limpt (hij limpte zijn entire range dus ook wat traps maar vooral semidecent hands) en de aggro bigstack van 68K raised 3.5x. Hij opende alle buttons en probeerde duidelijk zijn stack op te bouwen op de bubble. Omdat de limper vrij short is is de range van de aggro bigstack wel iets sterker omdat hij zomaar any two zou raisen voor 3.5x vs een 15bbs stack is mijn verwachting. Ik zit op de bb met AQs en en 37K en ik besluit te jammen omdat ik geen 3way pot wil spelen out of position met AQs. Is deze move goed of kan het gezien worden als een bubble punt aangezien ik ook kon callen of 3betten. Wat zou de beste optie hier zijn? In deze situatie bleek de chipleader JJ te hebben en won die de flip. Dus ik flipte voor 1st place
  • 6 antwoorden
    • BEoWulf1979
      BEoWulf1979
      Bronze
      Ik denk dat je ook moet denken wat de actie na jou kan zijn. Als jij ze erin gooit en je krijgt een call van de bigstack. Hoe sta je er dan voor met een AQ? Ik denk dat je in deze spot dan meer gaat flippen of underdog bent dan dat je favoriet bent. De bigstack's stack covert de jouwe ... - ik vind het dan meer een 'te' enthousiaste jam. Eerder zou ik 3betten.
      Je had nog een gezonde stack - dus vind ik eerder dat je de bubble speelt om te overleven dan dat je flipt voor 1st place. Als de BTN zich niet moeit in de hand en je staat alleen tegenover UTG dan is dit uiteraard een jam!
      Ik vind deze spots ook wel altijd moeilijk en speel deze dan ook eerder tight dan loose, maar ik ben benieuwd wat anderen hierover te zeggen hebben.
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Ik heb je hand verplaatst naar onze toernooi handdiscussieforum, want daar past het beter bij. Ook is het handig om te weten wat de prijzenstructuur te weten om een goede analyse te geven.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Probeer de volgende keer je hand te converteren naar een makkelijker formaat. Dat maakt het beoordelen een stuk easier ;)
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Dat is bij Unibet wel lastig. Al kun je er wel een screenshot van maken.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Misschien zeg ik iets heel raars maar zou je een 3-bet moeten overwegen?
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      3bet is een optie naar zo'n 9k in totaal en folden als de big stack shoved.
      Al is een 37k stack wel lastig anders te spelen dan een 3bet shove met de positienadeel post-flop.