Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

[Shorthanded] lastig situatie 1010 vs maniac 6 handen nlh 5

• CastAside
      CastAside
      Bronze
      Hallo
      Had een maniac 1 plek van links 6 handed
      Hij raised/ callled veel pre en check raised veel post flop.
      postflop aggres. 71% raise to steal 67% na 162x handen
      Mijn stats waren vpip 22% PFR 17% FS 14 CPFR 13%
      Aggro had veel lage suited connectors en lage suited gappers in zijn range in late positie.
      Nu kwam ik in de volgende situatie.
      kreeg hand geschiedenis niet goed
      dus type het even over.

Hero BTn (100BB)
      Aggro BB (+-100BB)

Hero BTN :Th: :Tc:
      Bet 3x bb (ct 0.15)
      Aggro raised Naar 6 x BB (ct0.30)
      Pot 0,52
      call is hier wel standaard
      Pot 0,67

Flop :9c: :7h: :3s:

Aggro checkt, terwijl hij 75% van de gevallen c-bet.
      Ik bet iets meer dan 1/3 pot voor beetje pot controle, later dacht ik dat iets meer dan de helft beter was geweest.
      Maar wilde de pot klein houden aangezien hij veel called en raised
      Ik sta hier toch vaak wel voor tegen Aggro??
      moet vaker betten dan checken, maar misschien iets groter betten?

Aggro called.

Turn :5d:

Agrro checked,
      Hero bet 2/3 pot, ( niet moeten doen?)
      Aggro called

River :4d:
      Aggro checked , Hero???

Een check behind lijkt mij hier het meest veilig.
      In zijn wijde 3bet range in late pos. zitten met gemak ook 99 77 55 33 97s 86s een verdwaalde 64s heel misschien A2s??
      Maar zijn check river komt wel weer zwak over toch??
      Een shuv lijkt me geen optie met tienen
      Had ik pre flop misschien iets lager kunnen open 2 0f 2,5 x BB omdat hij sowieso heel vaak 3bet?
      Ik sta zo'n 22% voor op zijn BB range volgens equilab maar vind dit echt een lastige spot.
      Speel ik beter:
      Bet flop (die lijkt me sowieso goed, misschien vaker iets hoger betten)
      Check behind turn?
      Check of call/fold river afhankelijk van zijn eventuele betsize op de River.
      Of ben ik gewoon een schijterd?
      Vond zijn lijn zo raar van preflop raise naar check, call flop en turn??
      Het lijkt mij beter om hier potcontrole te spelen en de schade beperkt te houden en op betere spots tegen dit soort spelers te wachten.
  • 9 antwoorden
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ben zelf maar een fish, maar hier zijn mijn gedachten :D

Misschien dat ik pre hier wel reraise. Tegen zijn range lijkt me TT daar wel sterk genoeg voor.

Flop zou ik richting halve pot gaan, want potcontrole is hier niet nodig en hij callt jouw ws. beste hand wel af.

Turn bet ik iets kleiner, maar betten is denk ik fine.

Denk dat ik hier de river behind check, want wat doe je wanneer hij er overheen gaat wanneer jij bet?
    • CastAside
      CastAside
      Bronze
      Hey Zeezout!

Denk dat je wel gelijk hebt, ik word te voorzichtig in dit soort situaties, en helemaal als ik zo'n speler 5 potten zie binnenharken met nagenoeg semi bagger.
      Het was ook geen slechte speler, maar eerder een gecalculeerde lag, hij/zij kon ook folden :evil:
      Ik ga snel tilten tegen dit type speler :f_eek: en dan moet ik weer een half uur afkoelen. :)
      Ik heb de river gecheckt hij had :9s: :8s: .
      Dus zijn call op de turn is erg loose toch , weet niet of hij mijn stats had, maar ik had nog geen 'rare' dingen gedaan.
      Voelde als een setje, maar dan was een check raise turn misschien logischer geweest?
      Of iig v-bet river, en zou folden hier dan een optie zijn??
      Ik blok hier nagenoeg niks op zijn call range behalve 10-8,10-9
      Vind dit altijd lastige spots!
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Mijn grootste leak is meestal: "het voelde als een ... " :P

Je zult ongetwijfeld wel een juist voelen, maar in de praktijk is het een kwestie van wiskunde. Daar ben ik geen ster in, maar ik heb wel gemerkt dat je gevoel nogal eens een loopje met je neemt.

Ik weet niet of ik hem juist had gespeeld (ben benieuwd naar meer reacties), maar ik denk dat je met deze hand en dit board meestal wel goed zit tegen een hyperaggro/callingstation. Hij hit weliswaar vaak met matige handen, maar het is een kwestie van de lange adem wie uiteindelijk profitabeler speelt.
    • CastAside
      CastAside
      Bronze
      Het eerste uur speel ik nog steeds met het zweet in mijn handpalmen, vooral live ;:)
      En poker toch al een tijdje, en ben zeker niet altijd de slechtste speler aan tafel.
      En "het voelde als een....." is bij mij ook absoluut een Leak.
      En het gevoel om aan alle kanten exploit te worden.
      Maar hoe realistisch is die minsdset op de micro's??
      Had nog wat eerdere handen opgezocht van soortgelijke situatie, en ik ram hem dus ook regelmatig gewoon All in.
      Zal ook wel met tafel dynamiek te maken hebben, en mijn bui!
      Hoe inconsistent kun je zijn :tongue:
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Helemaal waar. Je bui is ook van enorme invloed. Heel herkenbaar :D

Op de micro's is het gewoon chaos en hopen dat je op dat moment de juiste keuzes maakt ;)
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door CastAside
      Het eerste uur speel ik nog steeds met het zweet in mijn handpalmen, vooral live ;:)
      En poker toch al een tijdje, en ben zeker niet altijd de slechtste speler aan tafel.
      En "het voelde als een....." is bij mij ook absoluut een Leak.
      En het gevoel om aan alle kanten exploit te worden.
      Maar hoe realistisch is die minsdset op de micro's??
      Had nog wat eerdere handen opgezocht van soortgelijke situatie, en ik ram hem dus ook regelmatig gewoon All in.
      Zal ook wel met tafel dynamiek te maken hebben, en mijn bui!
      Hoe inconsistent kun je zijn :tongue:
      wat wel helpt is de acceptatie dat jij tegen hem kan verliezen en niet die drang te hebben om per se te winnen of te voorzichtig worden.
    • CastAside
      CastAside
      Bronze
      Hey pokerboy,

Het liefst win ik elke hand :D
      Verliezen door een suck out hier en daar overleef ik wel
      Verliezen hoort er bij , als ik poker technisch maar de juist keuze heb gemaakt.
      En dat laatste is en blijft met poker in sommige situaties gewoon een grijs gebied.
      Er zijn zoveel factoren die meespelen en je keuzes beïnvloeden in bepaalde spots.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door CastAside
      Hey pokerboy,

Het liefst win ik elke hand :D
      Verliezen door een suck out hier en daar overleef ik wel
      Verliezen hoort er bij , als ik poker technisch maar de juist keuze heb gemaakt.
      En dat laatste is en blijft met poker in sommige situaties gewoon een grijs gebied.
      Er zijn zoveel factoren die meespelen en je keuzes beïnvloeden in bepaalde spots.
      Nou ja achteraf en ook vooraf is de bovenstaande heel logisch, maar juist in het spel wijken wij daar wel af. Jij kwam zelf met een aantal voorbeelden zoals dat hij heel veel potten binnenhaalt en een agro is waardoor jii van je gewende A game afwijkt...En als jij juist op dat moment je verlies van zon gast mentaal accepteert, dan ia de kans kleiner dat jij van je A game afwijkt
    • CastAside
      CastAside
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pokerboy198229

Nou ja achteraf en ook vooraf is de bovenstaande heel logisch, maar juist in het spel wijken wij daar wel af. Jij kwam zelf met een aantal voorbeelden zoals dat hij heel veel potten binnenhaalt en een agro is waardoor jii van je gewende A game afwijkt...En als jij juist op dat moment je verlies van zon gast mentaal accepteert, dan ia de kans kleiner dat jij van je A game afwijkt
      Ja dat is absoluut waar, ik was vroeger tilt gevoeliger dan nu, in die zin dat ik het nu herken.
      Was meestal kwaad op mezelf, vanwege domme acties.
      Ik kan dus nu na verlies meestal wel gefocust blijven op het spelen van mijn A Game.
      Als ik na 3BI loss niet tilt speel ik door, anders stop ik gewoon.
      Tien jaar geleden ramde ik regelmatig mijn hele BR erdoorheen door mijn eigen onkunde.
      Het belangrijkste is dat je het spelletje leuk blijft vinden!