Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

wiskundig kennis van toernooien

• pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Veel mensen hebben over slecht runnen in toernooien, variance is natuurlijk een gecompliceerd iets.
      Een van de simpele wiskundige berekeningen die tot meer begrip voor variance leiden wil ik met jullie

Stel jij hebt 3x AA gehad vs een andere pair en het was steeds preflop all in, wij weten dat wij 80% favoriet zijn.
      Maar hoe groot is de kans dat jij alle drie op een rij wint? Jah, dan is het toch anders, namelijk:
      0,80 * 0,80 * 0,80 = 0,51, wat staat voor 51%. Dus bijna in helft van gevallen gaan wij een of meerdere keren verliezen.

En als wij even mixen, laten wij zeggen, dat bij een van de drie gevallen wij AK vs AQ hebben, dus afgerond 70% favoriet zijn.
      0,80 * 0,70 * 0,80 = 0,45%, dus in slechts van 45% gevallen gaan wij alle drie winnen.

Ik ben gisteren ver gekomen in een toernooi, daarbij ben ik 11 all ins aangegaan en alle 11 gewonnen.
      Om de berekening niet heel uitgebreid te maken, laten wij zeggen dat ik bij alle all ins 60% favoriet was,
      (0),60^11 = 0,003, wat houdt in dat de kans was gelijk aan minder dan 1%, 0,3%. Best een interessant gegeven als jij ook beoordeelt dat ik de toernooi niet gewonnen had en slechts 0,3% kans had om zover te komen, lol
  • 6 antwoorden