Hoe speel je S&G met slechte kaarten?

• Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hallo allemaal!

Ben nog nieuw hier, dus corrigeer me bij missers...

Verloor vanavond een klein toernooi (life) opnieuw omdat ik 'leegliep' met continue slechte kaarten als A6, 52, 83 etc...

Gisteren werd ik 47e bij een Titan tournooi (net in de prijzen), maar daarna hetzelfde probleem.

Nu loop ik steeds tegen mijn beperking aan dat ik niet goed weet hoe ik in zo'n situatie ga spelen met nog zo'n 5-8 x BB en is er een tip over het spelen van een tournooi met matige kaarten?

Ik doe iets fout, maar wat?

Heb me gisteren geregistrerd, dus nog maar net op weg in het leren...
      In elk geval bedankt voor de tips

Z.
  • 7 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      op een mtt kun je soms idd uitgeschakeld worden doordat je absoluut niks krijgt. Echter, A6 is bijvoorbeeld wel een goede hand als je 5bb op de button hebt. Dan moet je schuiven. In het begin is het belangrijk met suited connectors e.d. goedkope flops te kijken, om te proberen monsters te maken. Ik kan verder niet veel tips geven, omdat je niet echt concreet bent over je probleem. Misschien kan de icm trainer uit de software sectie je helpen. Erg handige tool, en het zal je verbazen, maar soms is het slim om voor de flop all in te gaan met 92. Dus dat is de beste tip die ik je eigelijk kan geven.
    • stevenm1988
      stevenm1988
      Bronze
      Ik kan je de boeken van Harrington aanraden deze gaan je spel zeker en vast verbeteren.
      Volgens Harrington zit je met 5 tot 8 bbs in de red zone, hierin zijn alle paren en alle handen met 2 beeldjes premium hands. Als er al 5 of 6 folds zijn voor je kan je ook all in gaan met eender welke hand. Er is altijd een kans dat je tegenstanders folden of dat je gewoon geluk hebt.
      Volgens mij is jou probleem dat je niet agressief genoeg speelt. Een A-crap kan een goeie hand zijn in de juiste positie.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Vanavond/morgen zal er een ICM calculator verschijnen waarbij je dergelijke situaties ook kunt berekenen. zoals helemaalnicks al aangaf kan dit best weleens anders uitpakken dan dat je van tevoren vermoed.

Tevens verschijnen er op korte termijn artikelen die de verschillende fasen in een toernooi uitgebreid toelichten. Dus tot die tijd vraag ik je om nog even geduld te hebben en alvast met de ICM calculator aan de slag te gaan.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Bedankt voor jullie reacties

Ik denk inderdaad dat ik niet agressief genoeg speel.
      Heb het gellerd van de CD-s van Lederer, mar dat is een nogal voorzichtige methode volgens mij. Al heb ik er al wel verschillende malen succes mee gehad.

Het werkt volgens mij prima om verder in een tournooi te komen, maar voor het eindspel kom ik dan tekort. Misschien toch de vrees om alles erin te schuiven, of juist te vroeg schuiven.

Volgens mij ga ik veel leren op dit forum! Alvast bedankt!

Z.
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Tadaaa..
      Wilde even mijn medeleven betuigen..
      Had vandaag hetzelfde!

420 man toernooitje..
      AA AK QQ 66 en 99 gespeeld...
      Waarvan die eerste 3 toen ik moest pushen...(en ze alledrie verloor..)
      Ben overigens nog 104e geworden (niet ITM dus)

Maarja...zo is het poker leven ;)
      Zag er ook iemand afgaan met Allin (QQ) en dan gecalld worden door 44 :| die zijn set meteen hit
    • rrwillem
      rrwillem
      Bronze
      QQ vs 44 was ik, mocht je wel zeggen. Voor een top-40 chip-stack voor mij of eruit voor hem. Hij limped en called met een redelijke stack. Wanne gek zeg!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      het licht eraan. Soms als ik merk dat mijn tafel wel een beetje tight speelt ga ik mijn tegenstanders bespelen. Maar als de tafel mogolisch speelt ga ik gewoon wel tight spelen. Verder is het heel verstandig om met iets meer handen als gebruikelijk in middle tot late mee te limpen.

Ik pas dan dezelfde technieken toe als die anna ofzo die die 4,4 180 op stars blind heeft gewonnen.

google it!