20NL SH 55, rare flop

• anunaki
      anunaki
      Bronze
      Absolute Life Poker Sepia 0.10/0.20, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button ($25.63)
      SB Hero ($26.07)
      BB ($18.70)
      UTG ($20)
      UTG+1 UTG+1 ($34.29)
      CO ($9.14)

Preflop: Hero is in the SB with 5:diamond: 5:club:
      1 fold, UTG+1 raises to 1, 2 folds, Hero calls 0.90, 1 fold.

Flop (2.20) 8:diamond: 9:heart: 6:diamond:
      Hero checks, UTG+1 bets 1.20, Hero calls 1.20.

Turn (4.60) 8:club:
      Hero bets 2, UTG+1 calls 2.

River (8.60) 5:spade:
      Hero bets 5, UTG+1 calls 5

Hero shows 5:diamond: 5:club:
      UTG+1 shows K:spade: K:heart:

Hero wins 18.60 with A fullhouse, Five's and Eight's

Ik call met mijn 55 in 1e instantie voor setvalue. Op de flop vermoed ik dat die gast een C-bet maakt op een gemiste flop en ik maak de call.

De Turn geeft weer een blank, dus ik neem het initiatief over om te kijken of hij wat heeft of niet. Hij called me, hij lijkt dus toch wel iets te hebben. Lucky me maakt een FH op de river.

Is mijn gedachtegang hier goed geweest?
  • 4 antwoorden
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      je eerste gedachte is goed. je tegenstander zal maar eens in de 3 keer iets hitten op de flop als hij geen made hand heeft.
      maar denk je dat een call in eerste instantie niet iets te passief is? stel dat er een plaatje was gevallen op de turn... had je dan ook gebet? of had je weer check/call gespeeld? door niet te raisen geef je hem een "gratis" kaart op de turn.

ikzelf mag graag een contibet raisen als ik een made hand heb in de pocket. op die manier neem je op de flop het initiatief al over en lijkt je turnbet al wat gevaarlijker.

ik zie nu wat je tegenstander heeft. die $5 vind ik een mooie. als je teveel gebet zou hebben zou je tegenstander uit angst voor een set gefold hebben denk ik. nu heb je nog wat value eruit gekregen.

lucky you

hoe zou je gespeeld hebben als je 66 had gehad en je set had gehit?
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      die reraise is wel door mijn hoofd gegaan op de flop, eigenlijk was dat wellicht beter geweest. Zeker als de Turn een plaatje was ge weest ja. In deze hand pakt het toevallig op deze manier goed uit, vooral omdat die gast zijn hand m.i. niet beschermd op de Turn. Hij had mij hier moeten reraisen en niet zo zuinig ook.

Als ik 66 had gehad en mijn set had gemaakt, had ik op de flop c/r gespeeld in de hoop de pot op te pompen. Het enige gevaar wat ik dan loop is een straat of een hogere set. Voor een straat heeft die gaste een 7 nodig die niet in zijn range zit imo, en in een set over set situatie moet je gewoon je verlies pakken.

Na deze hand heeft die gast vloekend en tiltend nog hand gespeeld waarin hij alles verloor. Helaas niet tegen mij;)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik heb ook een tijdje gecalled maar ik ben ook overgegaan tot flop c/r. Werkt imo het beste. Is wel belanrijk dat je stats heb. Het liefst mag de pfr dan over de 9 zijn. Dan is een c/r volgens mij wel +EV op lage flops. een J hoog flop mag ik soms ook nog c/r en.

Check raise is trouwens ook het goedkoopste. In het geval dat je called en de turn donked of bet bet ben je de call kwijt als hij ook called want je kan niet unimproved de river betten denk ik.

als je c/r speelt ben je alleen je flop raise kwijt als hij called.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Als je denkt dat je tegenstander vaak een contibet maakt, dan is een check/raise op de flop het beste en het effectiefste. Wanneer hij normaal gesproken passief is, fold ik hier meteen.

Check/call uit positie is niet zo goed, want je weet nog steeds niet waar je staat als hij aggressief genoeg is om de turn opnieuw te betten, en je underpair is zeer kwetsbaar voor elke high card die op de turn komt.