bss 5nl: nice draw tegen all in op flop.

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      0/0 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG+1 with 7:spade: , 6:spade:
      UTG calls $0.04, Hero calls $0.04, UTG+2 folds, MP1 calls $0.04, MP2 folds, MP3 calls $0.04, CO calls $0.04, BU calls $0.04, SB calls $0.02, BB folds.

Flop: ($0.26) K:spade: , 5:spade: , 7:club: (7 players)
      SB checks, UTG checks, Hero checks, MP1 checks, MP3 bets $0.16, CO calls $0.16, 3 folds, Hero raises to $0.40, MP1 folds, MP3 calls $0.24, CO raises to $4.48 (All-In), CO raises to $4.48 (All-In), Hero raises to $4.92 (All-In), Hero raises to $4.92 (All-In), MP3 folds.

Turn: ($10.06) 7:heart:
      River: ($10.06) A:spade:

Final Pot: $10.06

Ik heb em zelf maar geevalueerd. Maar alsnog denk ik dat dit standaart kennis is voor iedere nl speler. Een paar + flushdraw is zowiezo zieke draw omdat je heel veel outs hebt.

range van mijn tegenstander=>77,55,KTs+,K7s,K5s,86s,KTo+,K7o,K5o,86o
      zorgt voor.

Board: Ks 5s 7c
      Dead:

equity win tie pots won pots tied
      Hand 0: 51.715% 51.59% 00.12% 34220 82.50 { 7s6s }
      Hand 1: 48.285% 48.16% 00.12% 31945 82.50 { 77, 55, KTs+, K7s, K5s, 86s, KTo+, K7o, K5o, 86o }

dus ik loop hier lichtjes voor. Dat is voldoende om voor me om een all in hier te callen.
  • 5 antwoorden
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      hoi ajfonso.
      goed dat je een hele rij handen gepost hebt en dat je ze netjes hand voor hand in een eigen thread gezet hebt. thats the way to do it.
      dit is de eerste die ik lees en ik zie meteen al dat je geluk gehad hebt. houden zo, maar...

preflop: een suited connector is een hand die je tegen veel tegenstanders wilt spelen. deze hand moet het hebben van de implied odds. hier limp je utg met een hand terwijl je nog niet weet hoeveel spelers er in de pot duiken. dit is een heerlijke hand als je in late zit met veel limpers.
      hoe jammer het ook is maar deze hand had je preflop moeten folden.

flop: dapper. een ander woord heb ik er niet voor. een dappere raise. je hebt het gevoel dat je voor staat en dan moet je raisen, of je wilt een squeeze play maken omdat je denkt dat je tegenstanders zullen folden. in zo'n geval raise je 2x de orginele raise + de pot. preflop zit er 24c in de pot. een bet/raise van 16c en een caller op de flop = 24+16+32= 72c. je zorgt er dan voor dat je tegenstanders geen goede odds hebben om te drawen naar een flush en een str8.

-in je pokerstove analyse ben je een paar handen vergeten. iedere Ax flushdraw en de 2 pair en str8 mogelijkheden. nog voordat er allin gegaan word heb je drie tegenstanders en dan liggen je winkansen een stuk lager.
      als je gewoon de 16c bet gecalled had, dan had je nog steeds goede odds om door te trekken naar je flush. maar nu word je allin gezet met een middlepair en een (no nuts) flushdraw. tegen slechte odds.-

CO gooit nu zijn hele stack erin. waarmee zou hij dat doen? alleen met een hand waarvan hij weet dat hij wint. dus je middle pair valt al snel af als winnende hand en de draw is nog niet aangekomen.

mijn advies: preflop fold.
      op de flop, is de raise vanje niet eens zo slecht als je goede reads hebt op je tegenstander, maar zorg ervoor dat je een correcte raise maakt.
      fold tegen zijn allin, je kansen om tegen een allin te winnen zijn te klein.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi ajfonso,

Allereerst complimenten voor de handen die je gepost hebt, dit is namelijk de beste manier om vooruitgang te boeken in je spel. Daarbij is het voor andere natuurlijk ook erg leerzaam.

Preflop:
      Tenzij jij goede reads hebt op de tafel is een call hier niet goed. Je doel is met deze hand (suited connector) om goedkoop een flop te kunnen zien met meerdere tegenstanders. Aangezien je UTG+1 zit is de kans erg aanwezig dat er achter jou wordt geraised, waardoor de voorwaarde "goedkoop" komt te vervallen. Lees even DEZE thread door, daarin heb ik het wat uitgebreider beschreven. (beetje naar beneden scrollen).

Flop:
      Het idee van je sqeeze play vind ik wel leuk, maar je bet had hier wel groter moeten zijn. Nu geef je je tegenstanders wel de odds om te callen. Maar helaas callt alleen MP3 jou en gaat CO hier direct all-in....
      Je hebt een berekening gemaakt met PokerStove wat ik heel positief vind! ;)
      Ik heb wel wat kanttekeningen bij deze berekening. Ik zie handen staan als KT0+ en KTs+ in de berekening, maar dit zijn geen handen waar ik CO mee all-in zie gaan in deze situatie. Zelfs met deze handen is het een coinflip, maar wanneer je die handen weglaat ben je zelfs ligt underdog.

Maar PokerStove is voor mij puur een onderdeel om de gehele situatie te analyseren. Ik ben met je eens dat je veel outs hebt, maar op dit moment is je hand alleen nog maar middle pair met een beroerde kicker.

Dit is niet een hand waarmee je een all-in wilt callen. Het wordt anders wanneer JIJ het initiatief had gehad. Met dergelijke handen (als het al tot een all-in komt) moet JIJ de eerste zijn die all-in gaat. Je krijgt dan namelijk een hele andere situatie:
      Je hebt dan, en al je outs, maar ook een berg FOLD EQUITY en juist dat laatste is erg belangrijk. Je moet het helemaal niet erg vinden om in een dergelijke situatie direct de pot op te pakken. Je hebt immers nog geen made hand. Word je toch gecalled, dan heb je nog je outs om te verbeteren. Het is de combi die krachtig is.

Conlusie: Ik had preflop gefold, tenzij ik een zeer goede read heb op de tafel dat men alleen maar limpt constant. Op de flop had ik ook gefold bij die all-in, vanwege bovenstaand verhaal.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Als je vragen hebt dan gewoon even stellen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      die call was waarschijnlijk een fishcall doordat ik 9 tafels tegelijk speel. Maar als ik het me goed herinner was het een fancy play. Soms vind ik het heel leuk om te limpen met dit soort handjes omdaarna en raise te reraisen of te callen. Ik weet niet, soms voelt het gewoon goed ! :P .

Hij had trouwens KQ.... Maar ik begrijp jullie redenatie.
    • IPresume
      IPresume
      Bronze
      suited connectors call ik dan ook hoor.

Redenering:
      Zo'n handen verwacht je niet als tegenstander.
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Sharp en /Boschman hebben het ook al gezegd. Met speculatieve handen limpen kan erg veel opleveren maar je wilt allereerst wel weten hoeveel het je gaat kosten om de flop te zien. Als je vanuit early position limpt weet je dat nog niet doordat er nog teveel mensen na je komen. Ook na de flop wil je positie omdat je graag controle over de pot houd zodat je je odds weet. Suited connectors spelen erg lastig als je uit positie zit