NL25 SSS down

• raasz
      raasz
      Bronze
      Hallo allemaal,

Na een ruime week niet echt veel gepokerd te hebben ben ik vandaag weer met goede moed begonnen. BR had een deuk opgelopen door een downswing en ik had vandaag de intentie om met solid SSS op NL25 mijn BR weer wat gezonder te maken. Maar nu onderstaande handen ben ik alweer 60BB down. In amper 40 handjes ofzo...
      Ergens een fout? Ik hoor het graag want dit is vrij klote!

Op deze flop shove ik omdat die gast echt een donk is die bijna elke hand speelde. Ik was zeker niet van plan om mijn TPTK neer te leggen. Hij heeft in deze hand J-8 offsuit.

0,10/0,25 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with K:club: , Q:club:
      2 folds, UTG+2 calls $0,25, 5 folds, Hero raises to $1,25, BB folds, UTG+2 calls $1,00.

Flop: ($2,75) 9:diamond: , Q:spade: , 7:heart: (2 players)
      Hero bets $1,50, UTG+2 raises to $4,78 (All-In), Hero raises to $3,40 (All-In).

Turn: ($10,93) T:heart:
      River: ($10,93) A:club:
      Final Pot: $10,93

Tja, in deze hand doen we volgens mij allebei niks verkeerd. Ik heb een sterke hand en zet mijn tegenstander ook op een sterke hand omdat ik weet dat hij van PS is en niet zomaar in mid pos. raised. Maar ik besluit te callen omdat ik (licht) favoriet ben tegen A-K en groot favoriet tegen A-Q.

0,10/0,25 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with Q:heart: , Q:spade:
      3 folds, MP3 raises to $1,00, 2 folds, Hero raises to $3,50, BB folds, MP3 raises to $5,89 (All-In), Hero raises to $4,25 (All-In).

Flop: ($10,39) 6:heart: , 6:diamond: , K:club:
      Turn: ($10,39) 3:diamond:
      River: ($10,39) A:heart:
      Final Pot: $10,39

Dit koste me $15 in amper een half uur, sta nu nog op $175. Ik ga denk ik maar weer een limit terug. Jammer, maar zulke klappen kan ik niet goed opvangen met zo'n bankroll.
  • 4 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      1e hand had je iets meer op de flop kunnen betten, 2.20 ofzo.
      Is het iets minder aannemelijk dat hij all in re raised(en ja hij is idd een donk) 2e hand kun je weinig aan doen

M.v.g.
      Danny
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Denk niet dat je flopbet in hand 1 veel heeft uitgemaakt. Notitie van maken dat ie op een gutshot All-in gaat en toevoegen aan je buddylist. Volgende keer stack je hem.

Hand 2 kan je niet zoveel aan doen. Tegen een andere SSS heb je 57% equity preflop, dus je stond voor toen het geld erin ging. Meer kan je niet doen.

Het is niet altijd even makkelijk, maar dat soort suckouts (zoals hand 1) zal je nog wel vaker zien. Andersom zal het bijna niet voorkomen omdat je die handen niet speelt. Maar dat zijn ook juist de mensen aan wie je verdient.
      Een limiet omlaag moet je niet als een stap terug zien. Het is ook beter om te denken "Ik speel op 10NL-25NL" ipv "Ik speel op 25NL" en waar je dan uiteindelijk speelt af te laten hangen van hoe je je voelt en hoe de tafels zijn. Gewoon blijven spelen volgens de SHK en jezelf blijven ontwikkelen, dan volgt het geld vanzelf wel.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      komop 60bb is nog niet eens een hele stack ... Naja als jij het erg vind sterkte dan.

succes,

jonas
    • raasz
      raasz
      Bronze
      60 BB is idd geen BSS stack, maar wel drie SSS stacks. Ik denk dat dit een geval is hoe je er tegen aan kijkt. Ik word hier ook echt niet depri van ofzo, maar het zuigt natuurlijk wel. Daarentegen heb ik idd een aantekening gemaakt van die donk en ik besef idd dat hij mij volgende keer gewoon stacked en dat ik dan een blij man ben :D

Ajfonso, ik heb gelezen wat jij de laatste dagen(weken) hebt meegemaakt aan downswings dus ik snap je reactie... Alleen mijn hoogtepunt zat op $250 dus voor mijn gevoel zit ik nu ook in een soort dipje. Maar ik weet dat het met goed spel en doorzettingsvermogen de goede kant op kan gaan en dat je daar uiteindelijk beter uit komt.

Groet