AQ slecht gespeeld op de flop...

• nightfoks
      nightfoks
      Bronze
      BSS NL 10$ - ik speel drie tafeltjes op dit moment en ben wat minder geconcentreerd op de flop, ik had meer moeten raisen...

0,05/0,10 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with Q:heart: , A:spade:
      UTG+2 calls $0,10, 2 folds, MP3 calls $0,10, CO raises to $0,40, Hero calls $0,40, 3 folds, MP3 calls $0,30.

Flop: ($1,45) 2:diamond: , 4:spade: , A:club: (3 players)
      MP3 bets $0,90, CO folds, Hero raises to $1,80, MP3 calls $0,90.

Turn: ($5,05) 7:club: (2 players)
      MP3 checks, Hero bets $1,80, MP3 calls $1,80.

River: ($8,65) J:club: (2 players)
      MP3 bets $5,95 (All-In), Hero folds.

Hier zet ik de tegenstander op AJ en fold ik, een juiste beslissing of denkt iemand hier anders over?
        Ik had hem natuurlijk kunnen wegspelen op de flop, ik geloof niet dat hij verder in de hand meeging voor een backdoor flush draw...
        Alle meningen zijn welkom, welke mankementen zitten er nog in mijn spel behalve die kleine raise dan?
        Had iemand eigenlijk nog gecallt?

Final Pot: $14,60
  • 3 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      AQ is gewoon een kut hand als er een raise voor je is.

AQ speel ik alleen fold of reraise. Als mijn tegenstander loose is 3-bet ik hem om het initiatief over te nemen en als hij passief is denk ik er niet eens aan..

Met AQ wil je dat de fish jouw called met slechtere handen maar je gaat geen pot betreden waar iemand heel goed mogelijk een betere hand heeft. AQ is daar gewoon echt te mariginaal voor.

succes.

Op de flop is het voor mij c/c all the way. Nergens raisen ben je gek... je bent hier way ahead of way behind. Als je hier gaat raisen krijg je geen value uit QQ KK JJ enz als je hier called krijg je KK QQ JJ enz mee en zorg je ervoor dat je niet al te veel verliest als die gast AK heeft.

Ik zet hem hier niet op AJ maar op AK eerlijk gezegd.
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      whoi nightfoks,

ik heb zelf nog nooit op de 8 handed tafels gezeten. ik vind het vlees noch vis. echt FR is het niet en helemaal geen SH. zijn dit de 8handed tafels op Titan?

AQo is een leuke hand vanaf de Button. als je zelf tenminste de eerste raiser bent.
      nu zitten er twee limpers en een te kleine raise voor je. als je geen reads op de raiser hebt zou ik mijn AQo weggooien. het kan zijn dat hij zijn positie speelt en als je denkt dat deze raiser een steal maakt dan kan je hem evt met een AQ reraisen. maar met twee limpers zou ik hem wegleggen.

limpertjes hebben meestal een potentiele mooie hand die verbetering nodig heeft. een paartje of een leuke suited connector. ALS je gereraised zou hebben geef je hem geen odds om voor zijn paartje te callen.

MP3 doet een bet en je raise is te zwak. er zit van de preflop aktie al $1.45 in de pot en door je minraise hoeft je tegenstander maar 90 cent te callen voor een pot van $2.35. dat zijn heerlijke odds. en je straalt geen kracht uit.
      een standaard raise voor mij is 2.5 tot 3 keer de bet (in dit geval zijn 90 cent) + de pot. we gaan geen kadootjes geven. met zo'n kleine raise jaag je hem niet uit de pot.

op de turn doe je weer een te kleine bet, wederom straal je geen kracht uit en geef je hem nu zelfs de odds om te callen voor een evt flush. met de implied odds erbij smeek je hem als het ware te callen voor zijn flushdraw.

op de river: goede fold. je hebt alleen TP met een Goede Kicker maar ik denk niet dat je tegenstander minder heeft dan een paar.
      hij heeft zeker geen AJ want daar zou hij niet mee gelimpt hebben. ik denk dat hij die zijn set heeft gehit op de flop of uiteindelijk zijn flush heeft gehaald.

vraagje: wil je volgende keer als je een hand post (doen! post zoveel handen als je wilt) de titel iets duidelijker maken. voor deze zou je bv kunnen schrijven BSS NL10 8handed TPGK tegen push op river.
      en vermeld ook aub de stacksizes

have fun all en alaaaaafff
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Reraise preflop of fold. Ik zou hem reraisen aangezien de raise van de CO komt (limpers krijgen geen goeie odds om te callen) en er een goeie kans is dat je gewoon de pot preflop pakt.
      Zoals gespeeld: ik call gewoon op de flop en zie wat Villain doet op de turn. Wanneer hij de turn bet zou ik geneigd zijn te folden, want een limp preflop en dan zo'n sterke actie is vaak een set, een A had wss preflop geraised.
      Check op de turn voor pot controle.
      Riverfold zit denk ik wel goed.

Post in verdere handen aub de stack sizes.