bss 5nl: geen reads hoe meer value krijgen.

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      0/0 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with 3:diamond: , 3:club:
      UTG folds, UTG+1 raises to $0.12, 2 folds, Hero calls $0.12, 5 folds.

Flop: ($0.24) 9:spade: , J:club: , 3:heart: (2 players)
      UTG+1 bets $0.15, Hero calls $0.15.

Turn: ($0.54) 6:spade: (2 players)
      UTG+1 bets $0.30, Hero raises to $0.90, UTG+1 calls $0.60.

River: ($2.34) 9:diamond: (2 players)
      UTG+1 checks, Hero bets $1.10, UTG+1 calls $1.10.

Final Pot: $4.54

goed gespeeld? ik weet het niet. had ik meer kunnen betten op river.
  • 3 antwoorden
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Je geeft het eigenlijk zelf al aan, de hoogte van de riverbet is read-afhankelijk maar die heb je nog niet echt. Op de flop zou je hem al kunnen raisen, maar ik snap goed dat je hem aan het lijntje wilt houden. Maar omdat hij callt na jouw raise op de turn vermoed ik dat hij toch echt wel wat heeft. Die 9 op de River is eigenlijk niet lekker, omdat het board nu wel erg scarry wordt voor villain als hij TP heeft. Een valuebet van ongeveer de halve pot is denk ik goed, TP callt dat wel. Maar een villain met trips negens of een overpair zou misschien een push callen. Wat waren de stacksizes?
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      goed gespeeld.

preflop met een laag paartje call je gewoon een raise vanuit utg1. ik kan niet zien hoe groot jullie stacks zijn. je kan met een paartje een raise callen als de stacks van jullie twee 15x de bet is. je speelt dan voor setvalue.

de flop: je hit je set op de flop, netjes. nu zijn er in de pokerwereld twee kampen die zeggen hoe je dit moet spelen. de ene groep zegt dat je zo snel mogelijk zoveel mogellijk geld in de pot moet krijgen en al op de flop moet raisen en de andere groep zegt dat je gerust een set op de flop kan slowplayen zolang het een ongevaarlijke board is.
      hier vind ik dat je een goede call maakt. je zit in positie en kan de tegenstander nog raisen op de turn. de flop is niet super gevaarlijk, alleen oppassen als er een T komt, omdat KQ voor een UTG speler een first in raise zou kunnen zijn.

turn: je tegenstander doet een halve potsize bet. hij wil de pot niet te groot hebben. de regel is voor een raise, 2xbet+pot. met je 90c heb je een nette raise gedaan om hem niet weg te jagen van een overpair, je geeft hem nog wel de odds om te drawen naar een flushdraw. een iets grotere bet was misschien beter geweest.

river: een valuebet. na zijn check kan je ervan uitgaan dat er geen handen zijn die beter zijn dan jouw set. het is altijd zoeken naar hoeveel een tegenstander wilt afbetalen. en potsize bet word vaker gefold dan gecalled en met een te lage bet word je welliswaar vaak gecalled maar levert niet genoeg op. een 1/2 potsize bet tot 2/3 is het beste. het hangt helemaal van je tegenstander af. je tegenstander hier heeft er duidelijk behoefte aan om de pot niet te groot te maken. een bet tussen de $1.10 en de $1.70 lijkt me redelijk hier.

have fun all
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Over deze hand is eigenlijk alles al wel gezegd.

Je riverbet vind ik erg goed. Ik denk dat je tegenstander ook wel door heeft dat je een goede hand hebt, door je raise op de turn.
      Op de river is het dan belangrijk dat je een betsize kiest die je tegenstander nog zal callen. Het is namelijk vrij duidelijk dat je voor ligt. Een grotere bet had ervoor kunnen zorgen dat je tegenstander zou folden en met een half potsize bet was het toch wel aantrekkelijk voor je tegenstander om te callen met een made hand.