NL25SH : AA uit positie in reraised pot (x2)

• SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Die vaak gesteld "all in met overpair in reraised pot" ... nu, ik geraak er niet aan uit en heb deze handen mss fout gespeeld dan ?
      Leg es uit Timor :D

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)   
      Position:
      Stack
      Hero:
      $47.68
      CO:
      $34.63

0.10/0.25 No-Limit Hold'em (5 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A:diamond: , A:club:
      MP3 folds, CO raises to $1.00, BU folds, Hero raises to $3.00, BB folds, CO calls $2.00.

Flop: ($6.25) 4:club: , 4:heart: , T:club: (2 players)
      Hero bets $4, CO raises to $10.25, Hero raises to $44.68 (All-In), CO raises to $31.63 (All-In).

Turn: ($82.56) 2:diamond:
      River: ($82.56) 5:diamond:

Final Pot: $82.56

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)    
      Position:
      Stack
      Hero:
      $44.87
      BU:
      $41.32

0.10/0.25 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A:spade: , A:heart:
      2 folds, CO calls $0.25, BU raises to $1.25, Hero raises to $3.00, 2 folds, BU calls $1.75.

Flop: ($6.50) Q:diamond: , T:heart: , 6:diamond: (2 players)
      Hero bets $4, BU raises to $15.00, Hero calls $11.00.

Turn: ($36.50) 3:diamond: (2 players)
      Hero bets $24, BU raises to $23.32 (All-In).

River: ($83.82) 2:diamond:

Final Pot: $83.82
  • 8 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      eerste en tweede meer preflop raisen...

eerste raise ik naar 4 omdat je iets dieper dan normaal zit. De tweede Raise ik naar 3,75

trouwens had villain in hand 1 TT?

in hand twee QQ? of AQ?
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      45s en QTo (non flush) maar doet ff niet terzake eh.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Kijk daarom moet je dus harder raisen. Om dit soort handen weg te krijgen.

Deze handen zijn lastig te readen en een fout kost je een heleboel centen. Ik zou preflop dus meer raisen vooral in de 2e hand. Ik heb die fout ook eens gemaakt.. helaas.

Trouwens die 2e hand is heel raar gespeeld. Je donkt tegen een reraiser op de turn. Wat wi je met die donk berijken?
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Represent flush.
      Hij had toch z'n timer helemaal gebruikt, maar helaas :)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik vind het dan nog vreemd gespeeld, als je nou de A :diamond: kan ik het begrijpen, maar nu heb je meestal 0-5 outs ofzo
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Ja, 'k weet't wel.
      't Is effe wennen als ge anderhalf maand niet gespeeld hebt ... was ook gewoon even in de war omdat die tweede nog geen 3 minuten na die eerste kwam en ik iets ervoor al twee KK's tegen AA's moest afleggen :)
      Serieus valse start :)
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      "all in met overpair in reraised pot" geldt bij max 100BB stacks, dit is hier duidelijk niet het geval.

Hand 1:

Reraise iets meer preflop (~3.8), want je zit deep en uit positie.
      Bord is nogal droog dus de raise op de flop van Villain vind ik vrij verdacht. Als hij een PP lager dan TT heeft heeft zie ik hem callen maar zeker niet raisen. Maar hij kan natuurlijk ook JJ-QQ of mss zelfs KK hebben en denken dat hij raiset voor value. Moeilijk te zeggen en reads zouden kunnen helpen.
      Als Villain aggressief is, ga ik all the way met de hand, tegen passieve tegenstander fold ik. Tegen een onbekende is het denk ik zowat break even EV, maar zoals gezegd kost een fout je meer aangezien je deep bent.

Hand 2:

Raise meer preflop, om dezelfde redenen als hierboven (~4.25). Op de flop zou ik ook iets meer betten, 5$ ofzo. De raise callen en dan de turn donken is geen goed idee, dan had je de flop beter gepusht. Verder zou ik hier veel sneller geneigd zijn om te folden omdat je nog dieper zit en een fout je nog meer kost, maar is het dus hetzelfde idee als in hand 1: afhankelijk van de tegenstander is het push of fold op de flop.
      Verschilpunten in deze hand is dat hij gemakkelijker iets goed gehit heeft dat je nog steeds verslaat (AQ, KQ, KdJd), maar dat je nog dieper zit en dus een fout je veel meer kost.

Beide handen zijn wel even moeilijk imo, en tonen nog maar eens het belang van positie in NLHE. Om dat positioneel nadeel te compenseren moet je dus meer raisen preflop.
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Right, thx :)
      Mja, 't waren niet de gemakkelijkste om mee te starten, vooral vlak achtereen ... chance da'k nog een 65 € deposit bonus heb gecleared, hehe