bss 5nl: bluff mogelijkheid.

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      0/0 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with 6:heart: , 6:club:
      UTG folds, UTG+1 calls $0.04, 4 folds, CO raises to $0.20, BU calls $0.20, Hero calls $0.18, 2 folds.

Flop: ($0.62) A:diamond: , 8:spade: , 3:club: (3 players)
      Hero checks, CO checks, BU checks.

Turn: ($0.62) 3:heart: (3 players)
      Hero bets $0.50, 2 folds.

Final Pot: $1.12

Heel af en toe voel ik wanneer ik kan bluffen. Deze keer kwam er zo veel zwakheid van die checks dat ik het een shotje gaf.
  • 5 antwoorden
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Ik geef je gelijk dat die checks op de Flop veel zwakte uitstralen. Ik zou waarschijnlijk ook wel een poging wagen de pot op te pikken. En het is waarschijnlijk geeneens een bluf, je kan hier heel goed de beste hand hebben. En dit soort potjes moet je ook af en toe eens kunnen oppikken om een preflop call met 66 oop winstgevend te maken. Het is helaas niet altijd zo dat je de hele stack van je tegenstander oppikt als je je set hit.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Ook in deze hand zijn reads erg belangrijk. Hoe spelen je tegenstanders wanneer ze gehit hebben? Met welke handen raisen ze preflop? Betten ze hun Made Handen op de flop? Laten ze handen als JJ/TT los op deze flop? Kortom spelen ze weak tight? Hoe is jouw image aan de tafel? Ben je onlangs nog met je hand in de koekjesdoos aangetroffen? Kortom, geloven ze jouw bet? Het zijn nogal wat dingen die je je moet afvragen voordat je een dergelijke bet plaatst.

Ik ben met je eens dat het checken op de flop nogal zwakte uitstraalt, maar alleen wanneer je bovenstaande vragen kunt beantwoorden weet je of een bet hier een +EV bet zal zijn. Fold Equity is namelijk nu erg belangrijk! Je zit uit positie en wanneer je gecalled wordt zul je de hand moeten opgeven, anders kan het een dure grap worden.

Je preflop call was trouwens keurig. Echter normaal gesproken call je hier voor setvalue. Hit je je set is het mooi en kun je doorspelen en wanneer je niet hit is het verstandig om de hand op te geven, tenzij..... je alle bovenstaande vragen kan beantwoorden en een situatie hebt zoals deze. Wie heeft gezegd dat poker eenvoudig is? :D
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ik speel 9 tafels zonder reads maar heel af en toe voel ik gewoon dat er een mogelijkheid is die ik kan pakken. Meer dan een gevoel kan ik het niet noemen want ik observeer niet echt spelers. Maar aan denktijd/ bets kan ik heel wat readen....
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Ik vind zelf 9 tafels behoorlijk veel. Gebruik je verder nog ondersteunende software als Pokeroffice/Pokertracker? Zonder zo'n programma lijkt 9-tablen me eerlijk gezegd niet te doen
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      nee, heb wel pokertracker en gametime+ enzo maar dan gaat me pc alleen maar vast lopen. Ik speel gewoon redelijk standaart tight agressive preflop. En dat betekend dat ik bij een raise voor me meestal alleen met AK call AQ weggooi AA KK QQ reraise en jj call. Als ik wordt gereraised call ik als ik daar zin in heb alleen met AK en hoger.

op de flop speel ik best aggressive maar als er weerstand is ga ik niet moeilijk doen en reads maken door stats en notes ofzo das mij te veel. Meestal leg ik gewoon weg omdat naar mijn ervaring fish toch meestal called in plaats van reraised dus als ik wordt geraised is het meestal een fold bij mij.