0,50/1,00 - 88 - turn cb

• Classical
      Classical
      Bronze
      0,50/1 Fixed-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with 8:spade: , 8:heart:
      2 folds, Hero raises, 4 folds, BB calls.

Flop: (4,50 SB) A:spade: , 2:diamond: , 9:club: (2 players)
      BB checks, Hero bets, BB calls.

Turn: (3,25 BB) 3:club: (2 players)
      BB checks, Hero checks.

River: (3,25 BB) J:diamond: (2 players)
      BB checks, Hero checks.

Final Pot: 3,25 BB

Mijn eerste bewuste poging tot turn check behind.
      Het vragenlijstje:
      - gaat hij betere handen folden? Neen
      - moet ik protecten? De bdfd is niet belangrijk, maar overcards wel, dus protecten kan hier nodig zijn
      - heb ik een dubbele valuebet? Neen, hij gaat volgens mij niet 2x een slechtere hand callen
      - heb ik een makkelijke beslissing op een c/r? Zou een fold moeten zijn, maar dat vind ik nooit makkelijk! :)

Al met al een licht voordeel voor de cb lijkt me.

Dan de river: ik zag hier echt geen valuebet. Mee eens?
  • 11 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik zou wel betten, hij zit op BB en kan dus veel handen hebben.

- Hij kan hier misschien een 9 folden, maar zou ik ook niet vanuit gaan.
      - Ik denk dat je wel moet protecten, omdat hij op de BB zit kan hij elke overcard hebben.
      - Hij kan hier best met K high, of een pair 2/3 downcallen ook al is het niet waarschijnlijk dat ie die heeft.
      - Op een c/r kan ik hier makkelijk folden, pot is niet echt groot en de 3 is geen kaart om op te bluffen, call flop c/r turn zal vaak voor value worden gedaan.

Hij kan river wel bluffen, het is dus close tussen check behind en betten, maar ik zou betten.

De river zou ik wel betten nadat hij 2x heeft gecheckt, geeft geen sterkte aan.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Hmm, goede punten. B/f op de turn ziet er toch wel beter uit, voor value tegen een 2, een 3 of een lage pocket, of zelfs K-high. En dan op deze river weer b/f.
      Eerste bewuste turn cb lijkt me mislukt, maar goed, zo leert men :)
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Afhangig van de tegenspeler vind ik het wel in oorde.

- Hij gaat nooit een 9 folden.

- Een 2 is niet in zijn range - misschien 32, maar dan hij heeft 2 pair op de Turn.

- Wel laagere pockets, maar die gaat hij misschien folden en een Valuebet is hier heel close.

- Hij kan Ax wa/wb spelen.

- Als villain gewoon iedere Flop called, geeft niet wat hand hij heeft, is het een goeie checkbehind voor bluffinduction. Als villain nooit de River gaat bluffen: b/f Turn voor "protectie".

--> Als villain alleen een Overcard heeft, moet jij niet protecten, tegen twee dus wel, maar wij weten zijn hand gewoon niet ;)

Op de River zal ik ook nog een keer checken, tegen welke hand zou hij hier zijn 9 voor valuebetten? En tegen welke hand kunnen wij valuebetten? Alleen pockets, en die gaat hij op de J misschien niet meer callen (een Callingstation natuurlijk, maar ik zie hier eigenlijk geen valuebet).
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Dus dit is de "standaard" manier om zo'n middle pocket pair te spelen als er overcards liggen en de range van je tegenstander heel groot is?
    • Makomar
      Makomar
      Black
      "Standaard" is hier dus afhangig van de tegenspeler.

Callingstation, die iedere Flop called, maar nooit de River gaat bluffen: b/f Turn

Callingstation, die iedere Flop called, maar de River gaat bluffen: cb Turn, Call River

"Nitty" (Hij called alleen met een hand) TAG: cb Turn c/f River

TAG, die "floaten" ("bluffcall" - callen met niks, om voor een bet de pot te krijgen op de Turn. Hier is wel geen goeie spot om te floaten, omdat veel Ax in onzere range zijn) kan: b/f Turn

Maniac: cb Turn call River
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Kan je dat floaten uitleggen? Hij called de flop om dan te check-raisen op de turn als bluf? Dat kost dan toch 2 bets?
    • Makomar
      Makomar
      Black
      "floaten": Zeg het is SB (Hero) vs. BB (Villain)- hij called jouw bet op deze board met trash, omdat jij vaak geen hit hebt. Hero spelt nu meestal c/f Turn ("met wat kan Villain deze flop callen?") - Villain wint de pot voor 1 BB.

Het is dus een "bluffcall" omdat hij een A of 9 nooit op de Flop gaat raisen, maar altijd callen - de 9 voor wa/wb, de A om het op de Turn te raisen --> Hij speld zijn hand net als een madehand, en hier gaat hij met een madehand raisen en niet callen.

En deze situatie (Hero is MP) is het dus niet raadzam voor Villain om te "floaten", omdat wij zeker een made hand hebben (allen KQ geven wij op).

En het algemeen: een goeie read van iemand is ook om te weten hoe hij A high boards speld, en of hij kan "floaten.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Dus floaten kan eigenlijk alleen als je in positie bent als ik het goed begrijp?
    • henne007
      henne007
      Bronze
      denk ook uit positie, maar dan turn donken.
      is wel veel moeilijker
    • Makomar
      Makomar
      Black
      uit of positie kan tuurlijk ook: jij check/called de Tlop, net als met een Ax, met die jij wa/wb wil spelen, dan checkt die andere de Turn en jij donkt de River.

Die andere moet natuurlijk weten, dat jij een Ax op die manier spelt, anders heeft het geen zin...
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Okee, nu snap ik het.

Floaten IP: call flop, bet turn
      Floaten OOP: c/c flop, bet river na turn cb

Goed om te weten, maar voor nu nog iets te advanced om ook echt toe te passen. Komt later nog! :)