0,50/1,00 - T9s - monster draw check turn

• Classical
      Classical
      Bronze
      0,50/1 Fixed-Limit Hold'em (4 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with 9:spade: , T:spade:
      CO calls, BU folds, Hero calls, BB checks.

Flop: (3,00 SB) K:spade: , Q:diamond: , A:spade: (3 players)
      Hero bets, BB calls, CO raises, Hero 3-bets, BB folds, CO calls.

Turn: (5,00 BB) 2:heart: (2 players)
      Hero checks, CO bets, Hero calls.

River: (7,00 BB) J:club: (2 players)
      Hero checks, CO bets, Hero raises, CO calls.

Final Pot: 11,00 BB

T/m flop is standaard, maar dan. Normaal zou je de turn leaden, maar op dit board heb ik nul FE want hij heeft zeker een made hand. Dus deed ik c/c om goedkoop naar de river te gaan. Slaat dit ergens op?
      Aan de andere kant houd ik met een bet het initiatief, en een raise kan ik qua odds makkelijk callen...
  • 5 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik vind het wel goed zo, alleen zou ik wel de river donken. De river ziet er voor hem scary uit en hij zal waarschijnlijk Ax behind checken.

Als je de turn bet en je wordt geraised wordt je draw wel duur.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Ja, river c/r is wel een beetje link, maar villain was een Nederlander :)

Iets anders: bij nader inzien is de flop 3-bet denk ik minder goed. Call om BB binnenboord te houden is beter, en dan idd c/c turn.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Hmm, OOP is dat inderdaad een goed idee :P Nog steeds ben ik geen fan van de c/r, behalve als je echt waterdichte read hebt dat ie bet. Ik heb het 2x ofzo gehad dat ik ook wou checkraisen en dat er behind werd gecheckt, was niet leuk :(
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Aan de andere kant met dit board en gezien zijn flop raise en turn bet ziet het er toch wel naar uit dat-ie een A of two pair heeft (alhoewel zijn preflop limp dan wel weer raar is, maar goed het is een Nederlander), dus de kans lijkt me vrij groot dattie die voor value bet op de river. En slechtere handen dan dat checkt-ie behind op de river en foldt-ie op een donk.

Dus: op zijn sterke handen wint een c/r vaak een extra BB
      op zijn zwakke handen maakt het niet uit of ik c/r of donk speel. De c/r is dus zo slecht nog niet denk ik (kijken wat de baas hiervan vindt :) )
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Flop Call.

Met agressie krijg jij op deze board CO niet van zijn hand.

Als gespeld, tegen een goeie TAG: donk River. c/r kan jij hier tegen two pair, maar veel two-pair combinaties zal hij van de CO preflop raisen, dus lijkt mij de donk beter.

Een goeie TAG kan hier btw. ook zijn non Ax two pair tegen een c/r wegleggen.